water in kofferbak (220 coupe)

214 216 218 220 25
type3

Bericht door type3 »

Ik heb nog nooit een reservewiel nodig gehad, dit was de eerse keer dat het reservewiel uit de koffer werd gehaald. Na 4 jaar was het dus zeker 10 liter water wat erin zat
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

type3 schreef:Gisteren heb ik er een liter of 10 water uit gehaald, deze nacht heeft het flink geregent, en er staat weer een bodempje in...
Iemand een idee van waar het zou kunnen komen, want vind het toch niet meer zo leuk nu :evil:
:mrgreen: de coupe kon ook wel eens last hebben van doorgeroest plaatwerk onder het achterraam aan de onderzijde.
dit zie je aan de buitenkant niet maar vanuit de kofferbak wel.
Afbeelding
type3

Bericht door type3 »

MARVON schreef: :mrgreen: de coupe kon ook wel eens last hebben van doorgeroest plaatwerk onder het achterraam aan de onderzijde.
dit zie je aan de buitenkant niet maar vanuit de kofferbak wel.
Maar ik heb de auto nieuw gekocht in januari 2006, dus nog net geen 4 jaar. Doorgeroest plaatwerk is het bij mij in ieder geval niet, het enige roest wat er aan is, es de roestplekken van het water in de reservewiel bak. Morgen de achterlichten er maar eens uit halen, goed afdichten en alle gaten naar buiten vanuit de koffer dicht maken. Als het dan over is beginnen aan een paar plekken roestvrij te maken in de reservewiel bak.
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

type3 schreef: Maar ik heb de auto nieuw gekocht in januari 2006, dus nog net geen 4 jaar. Doorgeroest plaatwerk is het bij mij in ieder geval niet, het enige roest wat er aan is, es de roestplekken van het water in de reservewiel bak. Morgen de achterlichten er maar eens uit halen, goed afdichten en alle gaten naar buiten vanuit de koffer dicht maken. Als het dan over is beginnen aan een paar plekken roestvrij te maken in de reservewiel bak.
:oops: sorry ik heb de coupe en de 25 door elkaar gehaald.
bij de 25{streetwise} moet je toch denken aan de achterlichtenafdichting of het rubber van de achterklep.
de andere lekkage die ik weet van onze 25 was dat het water via de onderkant van de achterdeuren naar binnenkwam, net over de dorpel zeg maar.
maar dat kan dan weer niet naar je reservewiel komen.

1 tip....haal je kofferbak helemaal leeg incl zijbekleding.
bank plat en ga er zelf inzitten/liggen met zaklamp.
en laat een ander de auto met de tuinslang op allerlei mogelijke manieren besproeien.
groote kans dat je het lek boven krijgt.

succes
Afbeelding
Plaats reactie