Pagina 2 van 3

Geplaatst: di dec 16, 2008 9:59 pm
door Frekkel
een geoefend mechanieker doet er ver een dag over, rekening houdend dat de nokkenasdrager eraf gaat om de kop te laten vlakken (wat overigens 50€ kost)
ver van dat een hobbyist het gaat doen op 4 uur.
realisme is soms ver zoek hier

Geplaatst: di dec 16, 2008 10:03 pm
door 118GTR
exact, een dagje ben ik minimaal kwijt. Zelfs als er niet gevlakt wordt.

Koelsysteem is trouwens ook een enorme tijdvreter, soms moet je wel een stuk of 5 keer opnieuw doen voor hij schoon is.

Geplaatst: di dec 16, 2008 10:06 pm
door tomcat.t16
Frekkel schreef:een geoefend mechanieker doet er ver een dag over, rekening houdend dat de nokkenasdrager eraf gaat om de kop te laten vlakken (wat overigens 50€ kost)
ver van dat een hobbyist het gaat doen op 4 uur.
realisme is soms ver zoek hier
Halve dag is 12 uur. Ik zei geen halve werkdag ;)

Geplaatst: di dec 16, 2008 10:22 pm
door Frekkel
peter.evers schreef: Halve dag is 12 uur. Ik zei geen halve werkdag ;)
dus een ganse dag werk voor jou is 24 uur? :roll:
en JD had het over 4 uur.

Wees eens realistisch en zeg maar: als je een beetje handig bent en je hebt een momentsleutel en wat ander fatsoenlijk gereedschap en een halve week tijd kom je al een heel eind

een koppakking vervangen op een 1.4 lukt de doorsnee hobbyist de het wel al eens gedaan heeft nog wel binnen de 10 uur.
Maar laat een doorsnee hobbyist eens uitvlooien hoe je het vvc systeem terug correct afregeld. daar is ie drie halve dagen mee bezig ;)

Geplaatst: di dec 16, 2008 10:39 pm
door tomcat.t16
Je hebt gelijk 8) en een werkdag duurt bij mij gelukkig geen 24 uur nee. En ook heb ik er eigenlijk niet meer bij stilgestaan dat t een VVC was. Koppakking van een 1400 is goed te doen in een WERKdag. Als er niks meezit en afbreekt. ;)

Geplaatst: di dec 16, 2008 10:51 pm
door Frekkel
en zo leert iedereen bij ;)

Geplaatst: do dec 18, 2008 9:50 pm
door theo200vi
zo vandaag weer opgehaald :D
en rijdt weer als voorheen..
ze hebben goed werk verricht bij garage koree in maasluis..
en had echt een hele goede service daar want ze hebben het ophalen niet berekend.
en dat in zo'n korte tijd.
nu duimen dat ie verloopig heel blijft

Geplaatst: do dec 18, 2008 10:13 pm
door tomcat.t16
Goed zo, ik hoop ook dat ie nog lang heel blijft. Zo is de dertiende maand wel heel snel op ;)

koppakking

Geplaatst: zo jan 18, 2009 3:38 pm
door jacky216
Hoi ik heb ook pas mijn koppakking laten vervangen + distr.riem en ik was 600 euro kwijt. Ik moet er wel bij vertellen dat ik het merkte dat er iets goed mis was gegaan. Ik stond namelijk op een parkeer plaats toen het gebeurde. Ik had namelijk net mijn oliepeil gecontroleerd en die was goed (geen smurrie of schuim aan mijn peilstok). Toen ik weg wilde rijden stopte mijn verwarming er mee en wist ik genoeg. Dus ik was er op tijd bij.

Zelfde prijs...

Geplaatst: vr jan 29, 2010 8:17 pm
door ronaldverkuijl
Collega fans,

Ik had ook afgesproken om voor een nieuwe koppakking, waterpomp, distributieriem en APK 575 Euro te betalen. 600 Euro moet dan ook makkelijk kunnen. De garage is er nu mee bezig, maar ze schrokken wel van de smurrie. Die zat werkelijk overal. Is dat altijd? Of is de kop dan gescheurd?

Ronald

Geplaatst: za jan 30, 2010 12:27 am
door Grade
het is wat met die koppakkingen.... zorg er wel even voor dat er een MLS (multi layered steel) pakking in komt anders zit je over 30.000km weer te kloten....

Geplaatst: za jan 30, 2010 2:53 pm
door BarryBrm
Is dat niet een Land rover pakking, d8 iig dat van noort ooit tegen mij zei dat ze nu dikke pakkingen pakken van land rover, DACHT IK :roll:

Geplaatst: za jan 30, 2010 3:02 pm
door Grade
ja die worden ook gebruikt van land rover, rover had in de latere modellen ook een geupdate koppakking met een rood rubberen randje. anders wordt vaak een pakking aangeraden van het merk ''payen''

Geplaatst: ma feb 22, 2010 3:38 pm
door Ippel
En toen was het mijn beurt.

M'n 25 stotterde de afgelopen ochtenden de eerste minuut eventjes. Daarna deed hij het gewoon goed. Helaas begon hierbij vanmorgen ook het lampje van de motor te knipperen. Ook dit was na ongeveer een minuut weer over.

Vandaag maar langs de garage gereden om hem uit te laten lezen en de monteur vertelde mij dat het waarschijnlijk de koppakking is. De koelvloeistof was ook op trouwens.

Hier op mg-r lees ik dat het me waarschijnlijk ergens tussen de €600,- en €1000,- gaat kosten. De monteur had het ook over iets vervangen in de buurt van de carterpan. Mijn kennis over auto motoren gaat niet zo ver dus zou iemand mij kunnen vertellen wat hij hiermee precies bedoelt?

Als ik dit van iemand anders lees vind ik het altijd erg klote, maar nu ik het zelf meemaak merk ik pas wat voor een tegenvaller dit is. :cry:

Geplaatst: ma feb 22, 2010 7:48 pm
door Grade
das inderdaad vrij minder, wat was de km stand?

Geplaatst: ma feb 22, 2010 7:58 pm
door arjen
Inderdaad erg vervelend zo'n lekke koppakking.
Het ding in de buurt van de carterpan wat vervangen moet worden is de ladder waarin de kopbouten worden gedraaid. Deze moet vervangen worden door een gemodificeerd (steviger) type wanneer er een stalen koppakking gemonteerd wordt.