Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo jan 07, 2009 10:03 pm
door Dr Doggystyle
45er schreef: Conclusie: het kunststoffen inlaatspruitstuk vertoont lekkages.
hee dat heb ik ook gehad met mijn 400

Geplaatst: wo jan 07, 2009 10:13 pm
door 45er
Edgecrusher schreef:Ik denk dat er hier nog wel wat mensen zijn die er in hebben ligggen...
Hopelijk wel...... ben benieuwd.
(heb zelf hier en daar ook al contacten gelegd)

Geplaatst: ma jul 19, 2010 11:45 pm
door r400ver
ging daardoor nou je koelvloeistof snel op,??

Geplaatst: di jul 20, 2010 9:56 am
door 45er
r400ver schreef:ging daardoor nou je koelvloeistof snel op,??
Klopt; heb inlaatspruitstuk vervangen door een tweedehands, en het probleem was verdwenen.
Overigens verbruikt hij nog een minimale hoeveelheid koelvloeistof, maar het kan zijn dat de radiator een beetje staat te 'zweten'.

Geplaatst: di jul 20, 2010 4:21 pm
door r400ver
45er schreef: Klopt; heb inlaatspruitstuk vervangen door een tweedehands, en het probleem was verdwenen.
Overigens verbruikt hij nog een minimale hoeveelheid koelvloeistof, maar het kan zijn dat de radiator een beetje staat te 'zweten'.

oke bedankt, want mijn KV vliegt ineens weg :S zit sterk te denken een nieuw blok te kopen zodat ik ook gelijk van mijn ellendige getik af ben..
helaas va noort binnekort op vakantie dus zal even moeten wachten met er langs gaan:*(

Geplaatst: vr jul 23, 2010 4:33 pm
door Grade
mocht het later alsnog de koppakking zijn, staan er wel mls setjes op ebay voor de koppakking die een stuk goedkoper zijn.

Weet niet of deze bijvoorbeeld past ( denk het wel) maar even ter informatie.


http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-K-SERIES-ML ... 2ea958d1ae

kijk eens

Geplaatst: do sep 16, 2010 3:45 pm
door MARCOVH
hier http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003245
staan er ook verschillende op Ebay-UK :D

Geplaatst: vr sep 17, 2010 9:41 am
door OmeHenk
Hoi!

Hmm... klinkt enigszins herkenbaar.
Heb een R45 1.8 CVT.

Inmiddels drie keer in 1,5 jaar tijd de inlaatpakking laten vervangen, maar sinds twee weken stroomt de koelvloeistof weer lekker weg na een ritje. Na ongeveer een uur/twee uur begint het te lekken. Per week gaat er nu ongeveer 1/1,5 liter doorheen.

Is er een alternatieve, aangepaste pakking? Of oplossing hiervoor. Ik denk dat een nieuwe pakking 't na een half jaar toch weer begeeft. Iemand overigens enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Thanks! :)

Geplaatst: za sep 18, 2010 11:50 am
door Bart-K
Waar heb je hem laten repareren, want het klinkt niet alsof dat erg goed gedaan word...??

Word bij het vervangen van de pakking bijv. ook de kop gevlakt en afgeperst??
Gebruiken ze nieuwe kopbouten of draaien ze de oude er weer terug in??

Geplaatst: za sep 18, 2010 12:16 pm
door OmeHenk
Hoi,

De koppakking is niks mis mee... die is twee jaar terug vervangen voor de robuuste versie.

De inlaatpakking begeeft 't om de paar maand...

Geplaatst: za sep 18, 2010 6:28 pm
door arjen
Dan gebruikt je garage waarschijnlijk de verkeerde inlaatpakking. Die lichtgroene die bij de (originele) koppakkingset wordt geleverd en bij de automaterialenzaak die is niet goed en gaat snel weer lekken. Je moet de pakking los bestellen bij iemand die originele rover en/of landrover onderdelen levert. Dan heb je de goede deze is wat donkerder groen en voelt een stuk steviger aan dan dat andere gammele ding. Ook goed erop letten dat de randjes in het spruitstuk, waar je de pakking als het ware inlegt, niet zijn afgebrokkeld door. Dit wil nog wel eens gebeuren als de motor te heet is geweest.

Geplaatst: vr sep 24, 2010 1:10 pm
door OmeHenk
Oké thanks!
Ik heb het artikelnummer van de nieuwe versie inmiddels, dus dat komt goed. Ben benieuwd of het probleem daarmee verholpen wordt...