Pagina 2 van 2

VIS

Geplaatst: di jul 29, 2008 8:23 pm
door p kiewiet
Volgens de foto een bekend onderdeel.

Ik het bruine pennetje( is het meeneem wieltje voor de klep) een 1/2 slag verdraaid en heb de groef van de klep, waar het "pennetje"doorheen loop buiten zijn bereik gezet.
Nu kan hij wel bewegen, maar krijgt geen vat op de klep.
Je moet wel rekening houden met het motorbesturings-systeem.
Je kan niet zomaar de stekker eraf halen, dan heb je foutmeldingen.
Rij nu 19 maanden met dit verschijnsel en het werkt nog perfect.

Geplaatst: di jul 29, 2008 8:40 pm
door MARTIN
:mrgreen: lees dit dan ook eens

spruitstuk

Geplaatst: di jul 29, 2008 8:43 pm
door p kiewiet
Prijs klopt wel ongeveer als je het origineel besteld.
Dit bedrijf heeft wellicht een betere prijslijst

Geplaatst: di jul 29, 2008 8:48 pm
door MARTIN
:mrgreen: die kunnen weer stuk gaan en deze niet,
wat ik er mee wil aangeven is dat het hoort te werken.
als het plennum ratelt , dan ben je nat.
maar als alleen de "v i s" motors falen ,dan kan je dit goed repareren.

re

Geplaatst: di jul 29, 2008 9:01 pm
door p kiewiet
Bij mij was het dus de"plennum" zoals jij die noemt.
En mijn methode heb ik ook via een monteur bij een dealer.
De KV6 motor heeft dit gewoon als kwaal.
Vraag maar bij land-rover, rover, mg -mensen.
Ze kennen allemaal dit euvel.

Het blijft fçk-ing english !

Geplaatst: di jul 29, 2008 9:20 pm
door cde653
Hier nog wat meer keuze voor de aanschaf van een ZT190.

Lange link

Overigens is de MG ZT190 technisch vrijwel hetzelfde als de Rover 75 2.5 V6 Handgeschakeld. Alleen sportievere (stuggere) vering en ophanging en iets meer PK's (190 i.p.v. 177).
Uiterlijk minder chroom en geen hout. Wat andere aan- en bekledings opties, andere voor en achterbumper en velgen. Kwestie van smaak.

De Aurora-rode MG ZT260 uit Witten (Duitsland) zou ik niet kopen, ik heb er in gereden, hij trekt niet boven de ca. 3000 toeren, hetgeen één van de weinige redenen is om zo'n auto te kopen. Electronische fout door de rom-programmering van het motormanagement. Staat al 2 jaar te koop en is te duur. Is dit een betere optie:

lange link

Reken wel op ca. € 5.000 BPM bij import, heb je wel een waanzinig mooi rijdende V8 met achterwiel aandrijving en weinig kms. voor relatief weinig geld. Gem. Verbruik is wel 1 :6,5. Van de Mark II LHD zijn er slechts ca. 120 in totaal wereldwijd gemaakt (ZT en ZTT). Unieke auto dus.

Geplaatst: di jul 29, 2008 9:26 pm
door MARTIN
:mrgreen: het ratellen komt van het stangenstelsel in het inlaattrajact
er zijn er die na 2 ton nog probleemloos zijn
meestal onstaat dit in de eerste 50 dkm
je kan je er aan storen of je rijd er mee door.

de "v i s" motors zijn weer een hooftstuk appart
er zijn 2 problemen
1 de soldeer verbindingen van de microswitches die er dan voor zorgen dat het toerental soms heen en weer pendeld of er voor zorgt dat het korte of het lange inlaat traject niet open of dicht gaat.
2 de olie die mee naar binnen word gezogen en daar zich afzet tegen de wanden en uiteindelijk stof opvangt ,en er dan voor zorgt dat alle kleppen e.d stroever gaan werken en voor slijtage zorgen.
er zijn in de U.K. veel KV6 rijders die een extra olie opvang tankje hebben gemonteerd om dit probleem uit te sluiten.




bij deze nog een foto van de reparatie van pascal zijn ZT


Afbeelding

foto

Geplaatst: di jul 29, 2008 9:31 pm
door p kiewiet
Yep !!

dat is mijn nood-oplossing.
Het verdiend niet de schoonheids-prijs, maar eh...het werkt wel.

Martin, bedankt voor het plaatsen van de foto !! :mrgreen:

Geplaatst: do jul 31, 2008 11:42 pm
door Steven Rover
Wij hebben ook bij J en F gekeken naar de MG ZT! WAT EEN RAMP!!

Volgens de verkoper zou er nog van alles aan gebeuren, maar hij was in zeer slechte staat!:

*Hij stond op SLIKS
*Navi deed het niet
*Heel veel krassen
*Bouwjaar is 2002 en niet 2003!
*KM stand is 180.000
*Uitlaat totaal verroest
*Bekleding helemaal versleten!
*Deuk bij achterklep (zou verholpen worden...)

Leuke praatjes, er zou een hele set nieuwe banden op komen, de ene verkoper beweerde dat de set al in de garage lag, de ander dat ze net besteld waren... :?

Ik ben benieuwd hoe de wagen er nu uit ziet, maar verwacht absoluut niet te veel. En voor je oude wagen hoef je ook niks te verwachten.

Wij zijn doorgereden naar een 'verzorgde' MG ZT die voor 12.500 te koop stond. En je raad het niet, Na de inruil van onze 75 kwamen we daar goedkoper uit dan wanneer we hem bij J en F zouden hebben gekocht!

Succes met de zoektocht ;)

Geplaatst: vr aug 01, 2008 2:26 pm
door Gb-lude
Ja !!!! ik ben de trotse eigenaar van een ZT 190!!!! :bangin: :bangin:



Ik heb de laatste gekocht, bij dealerauto.nl mijn audi A4 tegen een redelijke prijs ingeruild.



Het zag er goed uit daar, hoge qualiteit van auto`s en ik en mijn vriendin hadden er een goed gevoel bij.



De ratel in de vlinderklep heb ik aangekaart. hij gaat er mee naar de MG dealer in denbosch.

Als er niks vervangen of verholpen gaat worden koop in er apart 6 maanden bovag garantie bij en laat ik zelf die vat test ??? (of zo)doen. als hij idd kapot is betaald de verzekering het en scheelt het me iig wat knaken..

toen ik test reed viel me het vermogen wat tegen dus daar wil ik zeker wat aan doen..



apk en grote beurt erbij natuurlijk... maar de distributieriemen wil hij niet doen..for free dan... het hoeft pas op 150k of 7 jaar dus dan heb ik nog 9000km en 2 jaar te gaan ... dus ik doe het wel als het tijd is.



Ik haal hem over 1 1/2 week op en kan niet wachten. Nu dus maar kijken hoe het met de afhandeling en service loopt want dat is natuurlijk het belangrijkste van een vertrouwde dealer.



hou jullie op de hoogte!



oja... :twisted: . een zt 260 uitlaat... of iig de dubbele L+R.. heeft iemand een idee? laten maken? bestaan die voor de 190?

en een open lucht filter.. even voor dat geluidje? samco voor een bestaande buis??

hoor het graag!

Geplaatst: vr aug 01, 2008 2:53 pm
door Mista T
Gefeliciteerd met de aanschaf van de nieuwe wagen.....

volgens mij moet je de uitlaat op maat laten maken, dacht niet dat er andere uitlaten voor te verkrijgen waren..

Openluchtfilter wordt wel lastig hoor, heb je weleens gekeken naar de ruimte onder de kap.... Plus denk ik dat je met een gesloten filter, Pipercross of Vader intake veel beter resultaat hebt. je hoort de motor dan ook wel meer hoor....

Hier heb je eventueel wel onderdelen en tuningparts
ben benieuwd naar de pics..


ps.. kan cde653 of een van de moderators die veel te lange link aanpassen?

Geplaatst: za aug 02, 2008 10:51 am
door Bart-K
gefeliciteerd met de aankoop van je ZT!!

zt

Geplaatst: za aug 02, 2008 11:10 am
door p kiewiet
He man gefeliciteerd met jullie aanwinst.

Je zult er geen spijt van krijgen.
Ik heb voor mijn 190 ook gezocht naar een 260 type uitlaat.
Is niet te krijgen, moet je op maat laten maken.
Dat kan in hoogezand bij EPS en daar kostte het me dan ongeveer 1400 euro( vanaf achteras en volledig rvs) Ik heb even bedankt. :cry:
Een open luchtfilter is mogelijk, ik heb er ook een op.
Ik rijd met een Shimota filter (geen filter in de behuizing van het originele filter plaatsen, dat smoort het geluid)
Het geluid is verslavend. Klinkt als vw vr6, maar dan mooier.
Je auto word een echte head-turner :shock:

Succes en we zien de foto's wel

Geplaatst: za aug 02, 2008 12:21 pm
door Silly CVT
Heej man, van harte met je aankoop!! Ik zie dat je uit Haarlem komt, toevallig ik ook!! Wie weet zie ik je eens rijden en kom anders eens naar de Mc Donalds bij Santpoort op zaterdag avond vanaf 20u om je wagen te showen! ;)

Ik ben benieuwd naar de plaatjes... :mrgreen:


*edit*
link is aangepast

Geplaatst: di aug 19, 2008 1:03 pm
door Gb-lude
updatie in het even voorstellen gedeelte! :lol: