waarmee haal je meer pk's uit een zr160
-
Mista T
- MG-R Core
Je zou een uitlaat systeem kunnen laten maken, waarin je ook gelijk je Spruitstuk in mee neemt, zou wel goed shoppen, maar voor 700 euro heb je wel iets leuks
Een PBV kost dacht ik iets van 180 Euro....
Ee Viper 250 Euro.....
Pin me niet op die bedragen vast, maar dan heb je in ieder geval een indicatie, je zou zeker eens contact kunnen leggen met Limpex die kunnen je zeker verder helpen, voor 700 PK zou je ook zekers kunnen over wegen om te laten chippen, Nu krijg ik weer van iedereen commentaar, maar ja, alle beetjes helpen......[/url]
Een PBV kost dacht ik iets van 180 Euro....
Ee Viper 250 Euro.....
Pin me niet op die bedragen vast, maar dan heb je in ieder geval een indicatie, je zou zeker eens contact kunnen leggen met Limpex die kunnen je zeker verder helpen, voor 700 PK zou je ook zekers kunnen over wegen om te laten chippen, Nu krijg ik weer van iedereen commentaar, maar ja, alle beetjes helpen......[/url]
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
But to be me...!!
-
Järv
- Moderator
- Contacteer:
Hya Remco,SilverCupr@ schreef:.... maar ik ben van mening dat je geen extreme vermogenswinsten hoeft te verwachten.....
Dat is een moeilijk terrein ... een mening hebben over een reeds bewezen feit.
Is zoiets van :
"het regend buiten maar ik ben van mening dat het dus toch droog is"
... maar om dan even mee te doen .. ik ben van mening dat als je met zo een kitje van 390,- pond ineens van 113 naar 135 pk gaat, dit toch wel een flinke vermogenswinst is
Cheers,
Dennis
Laatst gewijzigd door Järv op ma jan 26, 2004 11:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
You can go fast ... but I can go anywhere.
-
SilverCupr@
700 Pk?? Bij welke tuner is dat mogelijk???Mista T schreef: voor 700 PK zou je ook zekers kunnen over wegen om te laten chippen, Nu krijg ik weer van iedereen commentaar, maar ja, alle beetjes helpen......[/url]
Tja, chip kan wel en levert zeker weer wat winst op (en een hoger benzine verbruik...)
Maar vindt maar eens een tuner die de ZR160 chipt. De meeste chippen toch alleen turbo motoren.
-
SilverCupr@
Tja, wij gaan het hier niet over eens worden Dennis, dat lijkt me wel duidelijk....Rover schreef:... maar om dan even mee te doen .. ik ben van mening dat als je met zo een kitje van 390,- pond ineens van 113 naar 135 pk gaat, dit toch wel een flinke vermogenswinst is![]()
Ik moet het nog maar eens zien, van 113 naar 135 pk. Maar dat terzijde.
Het gaat hier om een 160 pk sterke motor. Ik mag aannemen dat ze bij MG al hun best hebben gedaan om die 160 pk te halen....
Ik denk dat je met een aantal aanpassingen misschien de 170pk haalt. Wil je daarboven komen moet je echt wel het één en ander uit de kast gaan halen. Tuurlijk is het allemaal mogelijk en als je echt de geldschurft hebt moet je 't doen.
-
feddesman
-
Järv
- Moderator
- Contacteer:
Niet echt.SilverCupr@ schreef:Ik mag aannemen dat ze bij MG al hun best hebben gedaan om die 160 pk te halen....
Als je ziet dat MG-Rover's 1400's gelijk zijn aan menig ander merk z'n 1600's en dat de MG-Rovers 1600's gelijk staan aan menig ander merk 1800's en zelfs sommige 2000cc's.
De K-blokken worden gebruikt in Caterhams en Lotussen juist OMDAT ze zo goed en makkelijk te tunen zijn en sterk zijn.
Niet dat die K-blokken helemaal je van het zijn omdat ik er een heb .. maar ook weer gewoon als bewezen feit.
Ik loop niet alleen maar de zooi op te hemelen .. want ik beken ook heel eerlijk dat honda hele snelle blokken maakt ... kijk maar naar de Civic Type-R .. is gewoon bizar.
De Honda S2000 .. do I need to say more.
Ik reageer alleen omdat er ongegrond word aangenomen dat het weer eens niet mogelijk wordt geacht terwijl het in engeland reeds vele malen gebeurt is.
Neem nou Jacky ... 295pk uit een 2 liter turbo (waar nog gewoon mee te rijden is) ... en hij is niet de enige.
Okay Remco .. ik moet je gelijk geven ... het kost flink.
Dat is ook de reden dat die nokkenassen er bij die van mij nog niet in liggen.
kost 390,- pond .. x 1.45 = een heleboel eurie.
Nokkenassen voor een slopel of honda zullen waarschijnlijk goedkoper zijn ivm de hoeveelheid (geen idee of dat zo is)
Maar hoe dan ook ... tunen kost zowiezo geld en voor een niet-diesel en niet-turbo is een nokkenas een betere investering dan een chip.
We hoeven het ook niet eens tezijn .. als we beide maar plezier hebben in de auto's .. en zo hou je wat te discusieren
You can go fast ... but I can go anywhere.
-
Skytiger
Er zijn al zat bedrijven die de ZR 160 chippen. Waaronder niet dat ik daar echt fan van ben, Bullpower (vooral veel M3 en BMW diesels), DBMEngeneering, Autotechinics, Digi-tec (bekend van BMW/Mercedes en SMART).SilverCupr@ schreef: 700 Pk?? Bij welke tuner is dat mogelijk???![]()
Tja, chip kan wel en levert zeker weer wat winst op (en een hoger benzine verbruik...)
Maar vindt maar eens een tuner die de ZR160 chipt. De meeste chippen toch alleen turbo motoren.
Dus zat bedrijven die deze wagen chippen. Enkel het kost meestal tussen de 600 en 900 euro voor nog geen 16 pk winst oftewel zo'n 10%.
De meeste non-turbo wagens halen zo'n 8 tot 9% vermogenswinst met een chip. En dat dan voor 600-900 euries.
Beetje veel voor weinig of weinig voor veel.
Maar dus zat bedrijven voor zulke chips.
Em tja met een beetje geld op zak kan je elke chipfabrikant wel zover krijgen om speciaal voor jou een chip te laten maken.
Zo is er in Engeland ook een tuner (ben de naam kwijt Sander help medie enkel MGTF chipt en Lotus Elise met de K-serie-engines. Maar hij wil niet de ZR chippen. Waarom weet niemand. Maar met genoeg geld doet hij dit ook voor jou in je ZRretje...denk ik.
GreetingzZz,
Sky
-
416sí señor
Limpex-sport biedt verschillende ''stages'' van tunen aan, per stage betaal je ongeveer in de richting van de 700 euro, naarmate je bij de 3e of 4e stage komt worden de prijzen wel hoger (1400 euro ed) maar dat is logisch.
Op de site van limpex staan de stages precies uitgelegd met wat erin zit en wat je vermogenswinst ongeveer zal zijn, het voordeel als je bij hem gaat is dat je de spullen er gelijk uit kunt laten halen als je niet tevreden bent en dat hij alles op elkaar af kan stellen.
Gr. Tomas
Op de site van limpex staan de stages precies uitgelegd met wat erin zit en wat je vermogenswinst ongeveer zal zijn, het voordeel als je bij hem gaat is dat je de spullen er gelijk uit kunt laten halen als je niet tevreden bent en dat hij alles op elkaar af kan stellen.
Gr. Tomas
-
feddesman
- MGPete
- MG-R Freak
- Contacteer:
Toen ik bij Limpex was, heeft die man nog ff naar me bougies gekeken.
Bij mijn KV6 blok was het niet nodig om noch de kabels als de bougies te vervangen voor extra PK-tjes. Misschien bij het blok van de zr160 ook niet
Laat je ff goed informeren zodat je niet onnodig met kabels en bougies weg rijdt die je achteraf niet nodig had hoeven hebben.
Suc6
Pete
Bij mijn KV6 blok was het niet nodig om noch de kabels als de bougies te vervangen voor extra PK-tjes. Misschien bij het blok van de zr160 ook niet
Laat je ff goed informeren zodat je niet onnodig met kabels en bougies weg rijdt die je achteraf niet nodig had hoeven hebben.
Suc6
Pete

2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
-
Skytiger
Krachtbobine past niet op de ZR.
PBV en cyclone icm met VIPER heb ik erop zitten. Stelt hij helemaal voor je af en verzegelt de pbv, zodat de dealer er niet aan kan komen, zonder de zegel te verbreken.
Bij mij voel je het haast niet het verschil alleen onderin heb ik meer vermogen. Hij trekt nog sneller op.
John gaat ook samen met je testen. Hij trapt je auto niet af, je bent erbij en gaat op het industrieterrein ff "racen", nadat het geinstalleerd is. Hij rijdt zelf eerst wat stukkies, stelt het e.e.a. af en laat dan jou rijden.
Bougiekabels waren eveneens wat MGPete zegt bij mij niet nodig.
Goede Bougie's zitten erin. En bekabeling was eveneens goed.
Dus niet echt nodig.
Je kan bij hem verschillende stages doen, maar wil niet zeggen dat hij de goedkoopste is. Kijk hij is erg vriendelijk en heeft een vlotte tuning-babbel.
Maar helpt jou altijd.
Probleem echter voor de noordelingen, hij zit wel in Tilburg. Tegenover de Hornbach.
Simpel te vinden.
GreetingzZz,
Sky
PBV en cyclone icm met VIPER heb ik erop zitten. Stelt hij helemaal voor je af en verzegelt de pbv, zodat de dealer er niet aan kan komen, zonder de zegel te verbreken.
Bij mij voel je het haast niet het verschil alleen onderin heb ik meer vermogen. Hij trekt nog sneller op.
John gaat ook samen met je testen. Hij trapt je auto niet af, je bent erbij en gaat op het industrieterrein ff "racen", nadat het geinstalleerd is. Hij rijdt zelf eerst wat stukkies, stelt het e.e.a. af en laat dan jou rijden.
Bougiekabels waren eveneens wat MGPete zegt bij mij niet nodig.
Goede Bougie's zitten erin. En bekabeling was eveneens goed.
Dus niet echt nodig.
Je kan bij hem verschillende stages doen, maar wil niet zeggen dat hij de goedkoopste is. Kijk hij is erg vriendelijk en heeft een vlotte tuning-babbel.
Maar helpt jou altijd.
Probleem echter voor de noordelingen, hij zit wel in Tilburg. Tegenover de Hornbach.
Simpel te vinden.
GreetingzZz,
Sky
-
Mista T
- MG-R Core
@ Feddesman;
Je zou ook eens FF contact op kunnen nemen met Scorpion Tuning Zij levere ook Tuning onderdelen...
Ook Chiptuning....
Je zou ook eens FF contact op kunnen nemen met Scorpion Tuning Zij levere ook Tuning onderdelen...
Ook Chiptuning....
To catch me, you gotta be fast...
But to be me...!!
But to be me...!!
-
Mista T