Rover 623GSi inlaatspruitstuk update 10-07 foto's Pag 1

Technische informatie over MG's en Rovers.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Mooie foto's weer, en netjes gelinkt ;) zonder nare popups enzo.

Vraag me wel af waar je die oil-catch tank wil plaatsen, in de carterontluchtings leidingen? Of komt kan de olie nog op een andere plaats buiten het blok uit?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2527
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Oil Catch Tank wil ik plaatsen tussen het kleppen deksel en het inlaatspruitstuk,

Tussen 1 en 2 op de foto

Op 3 wil ik dan gewoon een breather filter zetten....

Afbeelding
klik voor grotere versie..


ps.. 118GTR moest FF goed kijken met de foto's hoe jij het had gedaan.. haha.. vandaag ligt imageshack eruit...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

heb je al van die metalen sponzen in je kleppendeksel geplaatst(als dat kan natuurlijk) die houd al 90% van de olie tegen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2527
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Metalen sponzen passen niet erin, aangezien ik dan met me nokkenassen zit, geeft anders zo'n zooitje he...

UPDATE:


Vandaag heb ik de stekkers van mijn EGR Klep losgekoppeld, kijken wat de ECU doet of hij foutmeldingen geeft of niet..

Indien deze geen foutmelding geeft, ben ik van plan om dez EGR klep op het te schoonmaken inlaatspruitstuk weg te laten...komt er gewoon een block off plate over heen.... of zelf maken of deze bestellen uit amerika...

Kan er ook voor kiezen om er een aluminium plaatje tussen te plaatsen, maar kan hem dan beter volledig weglaten..

Pakking is al wel onderweg...

Keep you posted...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2527
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

OKe, de update sneller dan verwacht.....

mijn vermoeden is echter wel bevestigd, wil ik zonder EGR rijden, moet ik aan de slag met de ECU...

Gisteren kreeg ik namelijk al een aantal keren een Check Engine Light.. Elke keer als ik de motor uitzette en daarna weer startte was deze weg, dus heeft echt met de EGR te maken.. Na het weekend maar eens aan de slag om wat te fabriceren, alumium plaatje, om tussen de EGR en inlaatspruitstuk te plaatsen.. kijken of ie het dan niet doet...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2527
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Zo mensen,

staat weer een kleine updat op Pagina 1,
geniet er maar weer van.... :lol:
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8446
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

echt een wereld van verschil zeg 8)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2527
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Bart-K schreef:echt een wereld van verschil zeg 8)
Yep dat zeiden meerdere mensen, toen ik op de straat met de hogedruk reiniger was...

wel grappig, door de hogedruk te gebruiken kan je wel de flow zien die er in het spruitstuk zit. De middelste inlaatkanalen hebben de betere flow, die zijn ook iets korter.

Nu moet ik nog tijd zien te vinden om de boel terug te plaatsen, aangezien ik ook nog andere werkzaamheden moet gaan uitvoeren aan het motorblokkie... Maar dat is allemaal te volgen in het andere topic:

DIT TOPIC
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Plaats reactie