Pagina 2 van 2
Geplaatst: do sep 24, 2009 7:39 pm
door Pim
Hi,
www.vdpost.nl is absoluut een aanrader. Hij onderhoudt ook V8 motoren en is een gepassioneerd liefhebber van MG-Rover. Hij doet ook alleen in dit merk.
www.rovee-veenis.nl is ook absoluut een aanrader. Zijn actieve klantenkring met 75 rijders bestaat op zijn minst uit 140 auto's verspreid over het gehele land.
Met Kunst geen ervaring; (oud) Rover dealer die ook in dit artikel wordt genoemd.
http://www.bildercache.de/anzeige.html? ... 319-33.jpg
Aanklikken 1x of 2x om te vergroten en te lezen. De grote foto linksboven is bij Rovee-Veenis.
Groet, Pim
Geplaatst: vr sep 25, 2009 12:02 am
door MGF MPi
Pim schreef:(...)
www.rovee-veenis.nl is ook absoluut een aanrader. Zijn actieve klantenkring met 75 rijders bestaat op zijn minst uit 140 auto's verspreid over het gehele land.
(...)
Dat kan ik alleen maar bevestigen. Beide auto's zijn hier tot volle tevredenheid in onderhoud.
@Pim: Leuk stukje uit de Auto-Week, nog niet eerder gezien!
Geplaatst: vr sep 25, 2009 12:37 am
door Bart-K
Is zeker een leuk stuk over 'onze' dealers,
heb meteen maar op mp gekeken of iemand nog een AW nr 18-2008 te koop had

Geplaatst: vr sep 25, 2009 2:03 am
door Gb-lude
wauw.. leuke info! bedankt voor de nuttige feedback! had deze links nog niet eerder gezien!
ik weet nog niet wat ik ga doen. Post wil de hele boel voor 900 eiri doen maar accepteert dus niet dat ik zelf de riemen en rollen regel.. Kunst maakt het wel mogelijk om de onderdelen zelf lever en aangezien het via engeland toch een paar honderd euri scheeldt doe ik dat liever.
jullie horen mijn uiteindelijke beslissing!
Geplaatst: vr sep 25, 2009 6:56 am
door tomcat.t16
Waarom doet niemand zelf de riemen vervangen?
Zo snap ik wel dat je geen geld meeR OVER hebt

Geplaatst: vr sep 25, 2009 9:16 am
door bam
peter.evers schreef:Waarom doet niemand zelf de riemen vervangen?
Zo snap ik wel dat je geen geld meeR OVER hebt


Geplaatst: vr sep 25, 2009 1:56 pm
door Bart-K
Omdat niet iedereen hier zo technisch onderlegt is als jij

Geplaatst: vr sep 25, 2009 2:44 pm
door 118GTR
Distriebutieriem voor een gewone K-serie is ook goed te doen, dat kan (en heb) ik voor anderen gedaan.
Maar de V6 is wel even iets anders, daar schijnt allerlei apart gereedschap voor nodig te zijn, voor de rest kan ik me niet voorstellen dat het echt verschrikkelijk moeilijk is.
Ik vind wel het prijsverschil gigantisch.
Een gewone K16 kun je laten doen voor 300, een VVC misschien 100 meer, en een V6 dan meteen >1000

Geplaatst: vr sep 25, 2009 3:10 pm
door Gb-lude
ja ik ben ook nogal geschrokken..
heb meerdere garages gesproken.. het is heel arbeits intensief. je heb idd speciaal gereedschap nodig en zelfs een soort adapter om je kleppen mee te stellen want de rover 75 heeft andere timing.
ik kan een hoop zelf.. ben op dit moment mijn Honda prelude aan het ombouwen naar drag/race auto en heb het blok er uit en verkocht. ga zelf een nieuw blok samen stellen en builden voor high boost.
maar het KV6 blok durf ik niet aan te beginnen.. ook omdat het mijn daily is en ik een betrouwbare auto wil hebben en hem niet te lang kwijt..
Geplaatst: vr sep 25, 2009 6:41 pm
door tomcat.t16
@ Bart, zoooo technisch onderlegd ben ik ook weer niet. Moet ook
vaak een hoop dingen aan anderen vragen, maar begin het aardig onder de knie te krijgen :P
@Gb-lube... als het je daily ride is had je dan niet beter vooraf een blok kunnen samenstellen?
Voor de rest, voor 1000 euro koop je een hoop leuke dingen. Is echt fucked up als je dat voor een riem moet uitgeven. Daarom rij ik liever in een wat oudere wagen, daar kun je zelf nog een hoop aan doen :P
Heb net nog front brake conversion gedaan... 3/4 uur. Heb nu ZS180 voorremmen :P, straks ff met een maatje ontluchten.
Geplaatst: za sep 26, 2009 12:42 am
door Gb-lude
nee, mijn Mg is de daily.. de honda is hobby en daar moet ik een blokkie voor gaan bouwen..
Ik wil niet een sleutel auto hebben als daily.. maar een luxe mooie maar toch sportieve wagen.. een ZT
maar idd , koop een heel nieuw blok voor mijn prelude voor 1000 euro..

Geplaatst: za sep 26, 2009 3:24 am
door tomcat.t16
Wat voor Prelude heb je, de mooiste in mijn ogen is toch wel de begin jaren 90 uitvoering... NIEUW blok voor €1000,00 is bijna gratis

Geplaatst: za sep 26, 2009 5:24 pm
door Pim
@ Gb-lude.
Je hebt een PM
Groet, Pim
Geplaatst: za sep 26, 2009 7:00 pm
door Gb-lude
@ Pim! PM back! thanx man!
@ Peter
dit is hem vorig jaar..
nu is het een extreme verbouwing..
en gratis?

de 1000 euro + 4000 euro aan goodies en 2500 aan het builden...

maar wel 400+pk
en dit is m .. nou twee weken gelden, inmiddels is echt ALLES uit het interieur.
http://www.youtube.com/watch?v=0jRwlLEtA4k
ik ben de bedrading helemaal opnieuw aan het "maken" zeg maar.. wil alleen het noodzakelijke , airco stuurberk, elec ramen en deurvergr , radio etc incl hun bedrading gaan er uit.
wil de zekerings kast etc aan de linker kant hebben.
komt uiteindelijk een rolkooi in.
dash helemaak uitgeholt van binnen . deur panelen weg en deuren lichter maken. self instrumenten paneel. bla bla bla bla.. kort om Full Race..
Ga eerst low boost dan full boost drag racen en sparen voor een goeie suspention setup en cirquit cursus
maargoed... offtopic weer!!

haha gebeurdt als je iemand naar zijn verslaving vraagt!
Geplaatst: ma sep 28, 2009 12:07 am
door tomcat.t16
@ GB-lude
Ziet er netjes uit, als alles eruit is kom je er wel achter hoe ruim een auto eigenlijk is...
Succes ermee, het is een hele klus!
Geplaatst: ma sep 28, 2009 6:34 pm
door arjen
Bij autobedrijf Hofstee in Drachten kunnen ze dit ook wel goed
Is trouwens wel te doen zonder het speciale gereedschap maar dan moet je er goed om denken dat je eerst zelf een merkteken op de nokkenassen en de krukas zet. En met 2 man zijn wanneer de riem erom moet. Dan kan 1 de beide nokkenassen op hun plek houden terwijl de ander de riem erom legt.