Geplaatst: ma apr 12, 2010 6:59 pm
Zo, dat is een heeeele tijd geleden. Inmiddels 19000km verder in m'n Alfa 147, schoot me ineens te binnen dat ik volgens mij nooit meer heb aangegeven wat de ECHTE onderliggende oorzaak was. (ben Problem Manager, dus ik wil de "root cause" altijd boven water krijgen
)
Het euvel bleek uiteindelijk niet in de dieselpomp te zitten, maar in de draadboom die van de (vanuit de bestuurder gezien) rechterveerpoot naar beneden, strak onder de radiator door loopt. Op het punt waar die draadboom tegen de radiator loopt, was de buitenmantel en de isolatie weggetrild/schuurd na verloop van tijd. Als er vocht bij kwam... Tadaa... sluiting en noodprogramma.
Dus mocht iemand een 2005 MG ZR diesel rijden (weet niet hoe het zit bij pré 2005 modellen) en met name bij vochtige omstandigheden met een in noodloop draaiend blok zitten. Even op de rug onder de radiator de draadboom checken.
Groeten!
Dennis

Het euvel bleek uiteindelijk niet in de dieselpomp te zitten, maar in de draadboom die van de (vanuit de bestuurder gezien) rechterveerpoot naar beneden, strak onder de radiator door loopt. Op het punt waar die draadboom tegen de radiator loopt, was de buitenmantel en de isolatie weggetrild/schuurd na verloop van tijd. Als er vocht bij kwam... Tadaa... sluiting en noodprogramma.
Dus mocht iemand een 2005 MG ZR diesel rijden (weet niet hoe het zit bij pré 2005 modellen) en met name bij vochtige omstandigheden met een in noodloop draaiend blok zitten. Even op de rug onder de radiator de draadboom checken.
Groeten!
Dennis