Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo jan 21, 2004 2:13 pm
door Striker
Bruno schreef:maar waarom hebben dan menig mg'tje last van stotteren bij rijden op 98 en niet op 95 ?
Waarschijnlijk doordat 98 dikker is.
Geplaatst: wo jan 21, 2004 11:41 pm
door 416sí señor
Klinkt vies.
Bah, ik moet een beetje braken.
Gr. Tomas
Geplaatst: vr jan 23, 2004 8:31 pm
door BiervanHier
Bruno schreef:Hallo,
Even voorstellen, ik ben Bruno, uit Belgie (nogal gekend op het Belgische forum)
HTH
jaja, héééél bekend. kan goed overweg met de schakelpook trouwens. Net als ik,
cheers,
Geplaatst: vr jan 23, 2004 9:02 pm
door Bruno
Hey Jupken,
Tja U kom je toch ook op elk forum tegen he (als het toch over MG gaat)
Aan de mensen die Biervanhier nog niet kennen , Biervanhier is in Belgie beter bekend als "the master from the darkside".
Tja, Jupke, ik denk dat je eens wat foto's zal moeten posten, want daar zijn ze hier blijkbaar nogal dol op.
Geplaatst: vr jan 23, 2004 9:08 pm
door Striker
Er zijn hier idd heel wat foto-fetisjisten

.
Geplaatst: vr jan 23, 2004 10:48 pm
door Mista T
DAmn,
er zijn hier toch wel veel Fetisjisten hoor,
we hebben al een SPAM fetisjist, een BRMZR160VI fetisjist, spoiler fetisjist en nu ook een stel foto fetisjisten
TOch een lastig woord om te typen hoor, FETISJIST, wat zou het opleveren bij SCRABBLE?
Geplaatst: vr jan 23, 2004 11:07 pm
door Dennis
ligt eraan of je 3x de woordwaarde kunt halen

Geplaatst: vr jan 23, 2004 11:08 pm
door Mista T
toch dit weekend maar eens proberen,
zondag ochtend om 10 uur.....
Zal het een goede openingszin zijn ??
Zeg, heb jij zin om met mij te scrabbelen morgenochtend?
Geplaatst: vr jan 23, 2004 11:17 pm
door Dennis
beter dan "die van mij is 18 meter en zwenkt uit"

Geplaatst: za jan 24, 2004 9:07 pm
door 416sí señor
beter dan "die van mij is 18 meter en zwenkt uit"
Ik dacht even aan Kok, maar dat kan niet want hij heeft een knik in het midden
Gr. Tomas
Geplaatst: zo apr 25, 2004 11:36 pm
door MG_XPower
Hallo allemaal ! Ik ben Sander, net als Bruno van het Belgische Forum.
Ik had ook last van stotteren bij mijn F. Ik heb alle stekkers los getrokken en met contactspray gereinigd. Het probleem is nog niet terug gekeerd. En ik tank ook 98 voorlopig nog zonder problemen
Het probleem met een laag octaan gehalte is dat het door compressie al (kan) reageeren. De compressie van een F is niet hoog genoeg om last te hebben met 95 benzine. Het is waar dat met een aangepaste ontstekings timing nog net dat beetje extra uit 98 benzine kunt halen maar het is niet waar dat 98 benzine zinloos is in een auto die dat niet doet. Hoe meer octaan erin zit (de rest is heptaan) hoe hoger de vermogens piek van de explosie...
@Bruno: Ook hier al Kent aan het verkopen ?

Geplaatst: ma apr 26, 2004 12:43 am
door 118GTR
MG_XPower schreef:
Het probleem met een laag octaan gehalte is dat het door compressie al (kan) reageeren. De compressie van een F is niet hoog genoeg om last te hebben met 95 benzine.
waar
MG_XPower schreef:
Het is waar dat met een aangepaste ontstekings timing nog net dat beetje extra uit 98 benzine kunt halen maar het is niet waar dat 98 benzine zinloos is in een auto die dat niet doet. Hoe meer octaan erin zit (de rest is heptaan) hoe hoger de vermogens piek van de explosie...
niet waar.
je kunt alleen meer vermogen uit Ron 98 halen door de compressie te verhogen, dit is mogelijk vanwege de hogere klokvastheid van Ron 98 t.o.v. ron 95.
En benzine bestaat echt niet alleen uit geen octaan en hebtaan. Dit zijn alleen zogenaamde benchmarks. Een mengsel van 100% octaan heeft een octaangetal van 100, een mengsel van 100% hebtaan een octaangetal van 0.
water is er ook zo'n geval. als water bevriest is 0 graden, als het kookt dan is het 100 graden celsius.
Echter als 1 of andere vloeistof vervolgens 100 graden is, bestaat het niet uit 100% water.
nog 1 dingetje, de nieuwste k-serie motoren hebben wel degelijk een klop-sensor. (de mijne in iedergeval wel). Die zijn er niet om het mogelijk te maken om op ron 98 te lopen.
Kloppen kan namelijk ook gebeuren als de motor erg heet is, gassen ontploffen nou in 1 maal gemakkelijker als ze heet zijn. Door dan een sensor te hebben kan de ECU opmerken dat het niet goed gaat, deze kan dan ontstekingstijdstippen vervroegen, en er ook voor zorgen dat de motor minder heet wordt. (minder vermogen, door minder brandstof in te spuiten, of juist heel veel brandstof vanwege het koelend effect ervan)
Dit maakt het eventueel ook mogelijk om Ron 92 te tanken, waarbij je ECU ervoor zal zorgen dat je minder vermogen hebt. Als de boel te heet wordt.
Geplaatst: ma apr 26, 2004 8:09 am
door MG_XPower
118GTR schreef:
niet waar.
Mijn scheikunde leraar heeft uitgelegd van wel maar goed het fijne weet ik er ook niet van.
Dit is wel leuk om te lezen:
http://science.howstuffworks.com/gasoline3.htm
Geplaatst: ma apr 26, 2004 4:07 pm
door 118GTR
een prima link idd, maar daar staat toch precies wat ik eerder posten

Geplaatst: ma apr 26, 2004 6:22 pm
door MG_XPower
Daar staat dat een te laag octaan gehalte ontplopf bij hogere compressies voor de vonk komt. Wat precies het voordeel is van de onstekingstiming aan te passen en waarom je wel of niet vermogenswinst haalt uit 98 met een normaal blok staat helaas nergens.
Geplaatst: do mei 20, 2004 10:23 pm
door Efje&Ertje
Hoi allemaal,
Ik ben dus ook de gelukkige bezitter van een F1.8i (1997).
Deze stottert alleen even in de 2e versnelling met 1800 t/min, bij lagere en hogere toeren of versnelling geen enkel probleem.
Komt dit andere bekend voor????
Of is dit te voorkomen met een alu. (ipv kunststof) gasklep behuizing zoals op de latere F's?
Groetjes, JW