Pagina 2 van 2
					
				
				Geplaatst: wo dec 05, 2007 7:30 pm
				door Rvelleko
				Ik heb geen ander gat gevonden dan deze...
Maar ik zie wat je bedoelt...
Had ook gekunt ja, maar ik werkte van binnenuit naar buiten toe.
En ik ben niet zo lenig dat ik nog verder bij die pedalen omhoog kwam.
Maar ik heb geen last van die slang...
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr dec 07, 2007 10:58 am
				door Blackadder
				Kinky, die foto's bij mij zit het er nu dus ook zo in.
Alleen wil dat lompe subwoofer-ding geen bass geven. Hij krijgt zo te merken geen stroom.
Waar kan het aanliggen, wat zouden jullie nakijken?
Ik zal eerst even de massa goed aansluiten op het chassis.
Dan kan ik evt nog de zekering vervangen in de bassbox zelf, en evt kan ik nog de aansluiting op de accu nakijken.
Nu loopt dat gele 12v draadje naar de + pool van de accu, waar ik 'm onder geklemd heb na losdraaien van die moer. Dat zou dus goed moeten zijn, of moet ik daar een andere kabel voor gebruiken, een met zo'n zwart zekeringenkastje, ofzo?
Iemand tips, enig idee waar het aan kan liggen?
De REM zit goed aangesloten op de subwoofer + op de radio zelf, de 12v kabel is hierboven beschreven, en de massa (zwart) zit op een kaal chassipunt. 
Wat doe ik fout?
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr dec 07, 2007 3:39 pm
				door Rvelleko
				Ik denk dat je de NUL aan een ander NUL snoertje moet vastmaken
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr dec 07, 2007 5:14 pm
				door Blackadder
				Hoe bedoel je?
Dat snoertje wat op de subwoofer zit is maar 45 cm lang, sub staat in de kofferbak.
Als ik dat ene uiteinde-tje ergens op het chassis onder de vloermat van de kofferbak kan vastmaken zit mn massa toch goed?
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr dec 07, 2007 5:17 pm
				door Rvelleko
				Geen idee, maar je kan dat snoer toch verlengen als het nodig is ?
Kijk anders waar de NUL van je achterlicht aan bevestigd is, dan doe je jouw snoertje daarbij
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr dec 07, 2007 5:21 pm
				door Blackadder
				Op die manier, en als ie dan nog steeds geen power krijgt, waar kan ik dan het beste naar kijken??
Zoals eerder gezegd even zekeringetje vervangen?
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr dec 07, 2007 6:15 pm
				door JeroenH
				Ik heb hier zo'n mooie glazen bol. Daarin kan ik precies zien dat je het zekeringetje zelf na moet kijken!
Je kunt wel vragen of je dat moet doen, maar wij weten niet of ie kapot is of niet. Als je dat wilt weten zul je echt zelf moeten kijken!
Wat je daarna gaat doen is het volgende:
Je pakt een spanningzoeker en kijkt bij ieder aansluitpunt of je spanning hebt. Beginnend bij de draad vanaf de accu. Heb je spanning, dan zit het goed, geen spanning? Dan zit het in het laatst gemeten gedeelte! Let hierbij dan wel op dat je VOOR de aansluitingen meet en vervolgens ERNA!!!
Voorbeeld:
2 is hierbij het aansluitpunt, de draad komt van 1 en gaat naar 3. Je meet dus op deel 1 of je spanning hebt. Bij spanning meet je op deel 3. Wel spanning? Volgende aansluitpunt opzoeken, geen spanning? Dan heb je tussen 1-2 of 2-3 de aansluiting niet goed, of er is iets kapot in deel 2 (ingeval van zekering/relais of wat dan ook).
Meten is weten! Daar heb je geen glazen bol voor nodig  
 
  
 
			
					
				
				Geplaatst: vr dec 07, 2007 6:17 pm
				door Rvelleko
				Waarom heb je je glazen bol dan toch gebruikt ?
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr dec 07, 2007 6:21 pm
				door JeroenH
				Rvelleko schreef:Waarom heb je je glazen bol dan toch gebruikt ?
Haha, om te zien dat ie dat zekeringetje zelf na moet kijken  
 
  
 
			
					
				
				Geplaatst: vr dec 07, 2007 10:00 pm
				door Blackadder
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: za dec 08, 2007 1:27 pm
				door Rvelleko