Pagina 2 van 4
Geplaatst: di dec 04, 2007 11:38 pm
door schoenie
en wat zou je dan moeten meten?
Geplaatst: wo dec 05, 2007 12:35 am
door schneider
schoenie schreef:en wat zou je dan moeten meten?
de beide polen

niet? volgens hun zou het moeten gaan
Geplaatst: wo dec 05, 2007 10:13 pm
door schoenie
Bedoelde eerder met mijn vraag; je kunt wel meten, maar hoe weet je of dat wat je meet ook goed of slecht is?
Geplaatst: wo dec 05, 2007 10:36 pm
door Boarderken
schoenie schreef:Bedoelde eerder met mijn vraag; je kunt wel meten, maar hoe weet je of dat wat je meet ook goed of slecht is?
Hiervoor moet je de weerstand van de kabels doormeten, deze moeten in de grootoorde van +/- 10 tot 15 kilo-Ohm zijn.

Geplaatst: do dec 06, 2007 12:05 am
door schoenie
Geplaatst: do dec 06, 2007 12:35 am
door Boarderken
schoenie schreef:
:P Tis niks

Geplaatst: do dec 06, 2007 1:15 am
door 118GTR
Boarderken schreef:
Is het onderdeel dat voor de hoogspanning zorgt, die dan verdeeld wordt over de bougies zodat deze de benzine ontsteken
Aah een bobine, zeg dat dan.
Anyway kijk ook eens naar je steppenmotor van je IACV, die moet bij een koude motor meer lucht langs de gasklep laten stromen. Normaal gesproken merk je niet veel van dat ding, maar het begint nu toch koud te worden en dan heb je zo'n ding meer en meer nodig.
Geplaatst: do dec 06, 2007 5:37 pm
door schneider
ok, dit zal ik ook nakijken, deze week komt er nog iemand die in een garage werk alles controleren.
Maar zo koud is het toch nog niet he

, ma tis wel vochtig, denk en hoop dat het bougiekabels zijn, zoveel kosten die niet

Geplaatst: di dec 11, 2007 7:31 pm
door schneider
effe nog een noob vraag. met die foto's enzo ben ik ni veel mee.
Bij de ZR is dit helemaal anders, ik zie zo wel een dikke draad lopen naar de bougies (denk ik,onder de luchtinlaat spruitstuk) maar dat is de bougiekabel niet zeker?
Nog iets, mijn batterij is laatste tijd ook vrij veel plat. ik kijk dan met een Voltmeter en der staat dan 11.7-9Volt op ofzo, ma toch krijg ik de auto niet gestart (die beveiliging, zo dat tikken)
Eens gestart met hulp batterij heb ik wel 14.5V, (al draaiend)kan het zijn dat die batterij een te lage Ampere geeft, of moet een goede batterij echt 12.xx V geven?
Geplaatst: di dec 11, 2007 7:33 pm
door tutuur
op 11v moet je ook kunnen starten
kijk eens of je start motor wel goed aan massa of voeding ligt
dat riktiktik is toch een teken van te weinig kracht(stroom)
spanning is niet veel mis mee
kan op 10 volt met beetje mazzel nog net aan starten:P
groeten
Geplaatst: di dec 11, 2007 7:47 pm
door schneider
tutuur schreef:op 11v moet je ook kunnen starten
kijk eens of je start motor wel goed aan massa of voeding ligt
dat riktiktik is toch een teken van te weinig kracht(stroom)
spanning is niet veel mis mee
kan op 10 volt met beetje mazzel nog net aan starten:P
groeten
bij mij dus niet, eens onder 12V riktiktiktik, daarnet nog

had meteen uitgemeten en der stond een dikke 11V op 11.7V om exact te zijn)
dus waarschijnlijk geeft de batterij dan te weinig ampere?, heb er nog 1 liggen, dus das geen probleem, ma vind het maar raar
Geplaatst: di dec 11, 2007 11:16 pm
door tutuur
dat zou goed mogelijk kunnen zijn maar toch vreemd dat dan het voltage nog hoog is
groeten
Geplaatst: di dec 11, 2007 11:17 pm
door tutuur
je hebt wel wat problemen jij trouwens
was jij ook niet degene die moeilijk startende had?
groeten
Geplaatst: wo dec 12, 2007 1:31 am
door schneider
tutuur schreef:je hebt wel wat problemen jij trouwens
was jij ook niet degene die moeilijk startende had?
groeten
Dat is deze topic
enja, idd, mometeel word ik even depressief va alle kleine mankementjes, het blijft niet ophouden, als het ene gemaakt is is het weer wat anders.
Eerst het stotteren van de wagen, ben ik 4 keer naar de garage moete gaan, totdat bobine vervangen was, na die bobine weer moeilijk startende. en die batterij, 2 keer naar chiptuning moeten gaaan voor wagen te laten afstellen vanwege de bobine, mijn voortse schijfremmen moeten afdraaien, want deze waren niet meer goed, allemaal kort op elkaar. daar krijg je het wel van

Geplaatst: wo dec 12, 2007 2:10 am
door 118GTR
schneider schreef:
bij mij dus niet, eens onder 12V riktiktiktik, daarnet nog

had meteen uitgemeten en der stond een dikke 11V op 11.7V om exact te zijn)
Meet ook eens het voltage tijdens het starten, of nog beter start hem eens een keertje met een andere accu of met startkabels.
12V leveren kan iedere accu, maar als hij onder belasting in elkaar klapt dan heb je er geen bal aan.
Geplaatst: wo dec 12, 2007 6:00 pm
door schneider
ja, met startkabels gaat het wel, Heb nog een nieuw accu ligge.dus da geen probleem.
Alleen het moeilijk starten nog,, kan iemand me zeggen waar ik die bougie kabels kan vinden onder de kap(of is dat maar 1kabel die naar alle 4bougies gaat)?
want het is een heel ander syteem dan op de foto's.