Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo okt 10, 2007 1:40 am
door roger.ruiters
Was een proefrit op de Autobahn... eerst netjes warm gestookt in stadsverkeer van Aken... toen richting keulen gas erop...
1:16.... dat haal ik al niet met mijn huidige alfa jtd... en nu ook nog automaat... dus was zelf niet verbaasd.
huidige eigenaar haalt een gemiddeld verbruik van 7.1 op 100 km: 1:14 en dat is voor mij acceptabel.
Diesel blown into the athmosphere!!
Geplaatst: vr okt 12, 2007 6:51 pm
door roger.ruiters
is een 115 pk 1.9 jtd... heel fijne auto, met 1 groot nadeel : veel kleine mankementen. Een ander nadeel is dat de alfa me smeekt om harder dan toegestaan te rijden... nu hoop ik dat de rover dat minder heeft :-) ... erg dure bezigheid
:-)
ook probleem met starten
Geplaatst: vr dec 28, 2007 6:32 pm
door Dizznizz
ik heb zelf ook probleem met starten
batterij is ok, alle lampjes branden, maar als ik sleuten doordraai valt hij uit
je hoort nog geen riem draaien ofzo
zou het de anti-diefstal blokkering zijn die onterect werkt?
vind er niks van terug opt net
Geplaatst: vr dec 28, 2007 9:38 pm
door henk
Hi, Dizznizz,
Het zou je nokkenas-sensor wel eens kunnen zijn die defect is.
Henk
Geplaatst: vr dec 28, 2007 10:05 pm
door Roverforever
Dit blijft gissen. Ik zou vooreerst eens beginnen met de wagen uit te laten lezen met Testbook. Motortechnischprobleem lijkt me onwaarschijnlijk,de M47 motor.....gaat nl NOOIT kapot. De down-tuned BMW motor is nooit kapot te krijgen.
Geplaatst: za dec 29, 2007 2:40 pm
door Bart-K
zeg nooit nooit

Geplaatst: za dec 29, 2007 7:19 pm
door Dizznizz
bedankt voor de snelle reacties
probleem is voorlopig opgelost... met de andere sleutel start ze wel

vermoedelijk dan toch iets met de startonderbreker in 1 van de sleutels
we zullen het voorlpig zo aankijken en een sleutel bijbestellen...
Geplaatst: wo jan 02, 2008 6:26 pm
door tutuur
als die blokkies downtuned zijn
zijn ze dan ook makkelijk te tune:P
of is dat de 135 uitvoering al?
wil met aantal jaar ook 75 gaan rijden
klasse man
greetz
Geplaatst: wo jan 02, 2008 9:50 pm
door roger.ruiters
tutuur,
blok is in twee versies te krijgen: 116 pk (CDT) en 136 pk (CDTi). De tweede was aanvankelijk niet te krijgen, nadien wel.
Als 136 pk versie was dit blok ook bij B*W te vinden. De 116 pk is gedowntuned ivm modelpolitiek, zodat Rover niet de modellen van BMW (toen eigenaar van Rover) voor de voet zou lopen/rijden.
Er schijnen wel wat verschillen in de loop der tijd met het B*W-blok ontstaan te zijn, maar dat is hier niet van belang.
In de basis is het een B*W-blok, type M47.
Wat je her en der leest is dat dit blok nagenoeg niet kapot te krijgen is. Ik heb zelf een 116 pk , erg fijne auto maar iets meer power zou welkom zijn (ik heb een automaat, dat scheelt dan ook nog eens).
dus tip: koop je een 136 pk versie of koop een 116 pk en tune deze. Er zijn gasten die zeggen 160 pk of meer uit het blok weten te halen.
verder is de 75 een aanrader, en dat hoor je uit de mond van een Alfist

Geplaatst: za jan 05, 2008 1:00 am
door 118GTR
Sluit ik me bij aan Victor.
Wel voeg ik toe dat chip-tuning een uitstekend idee is, want hoewel het blok anders is, heeft het nog steeds dezelfde blok/zuigers/duifstangen/krukas als de 200pk+ BMVV 123D
Oftewel de onderkant van het blok kan alles aan wat de bovenkant leverd. Zal wat lastiger zijn door het gebrek aan die variabele turbo en inspuiting, maar je hoeft nooit bang te zijn dat hij stuk gaat.
(p.s. groot verschil is trouwens ook de balans-as, de BMVV is een stuk rustiger)
Geplaatst: za jan 05, 2008 4:43 pm
door Roverforever
de 123d is een alu blok denk ik,de andere zijn idd allemaal gelijk