K-series BMW blok??

Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

oke, waarschijnlijk ben je ambtenaar/psycholoog/psychotherapeut of heb je gewoon affiniteit met psycho-analyse ofzo :mrgreen: :mrgreen:
uiteindelijk gaat de huidige discussie helemaal niet meer over de beginvraag...
dank u voor de informatie, het kblok van een rover/mg is dus en niet van B M W of van H O N D A

ik bedoel dit niet verkeerd tegen je hoor, ook internet is een bron van informatie, die we kunnen delen, helaas is niet alle informatie gebaseerd op feiten.
ook ik gebruik internet veel voor kennis te verkrijgen zoals zovelen over wat dan ook, dus kan ik er ook wel eens naast zitten..gezien de bron niet de juiste informatie verstrekt.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ja, ik snap wel waar je heen wilt. Maar nu ben je het weer op de man aan het spelen.
oke, waarschijnlijk ben je ambtenaar/psycholoog/psychotherapeut of heb je gewoon affiniteit met psycho-analyse ofzo
naar de man

Wie ik ben of zeg of doe is irrelevant aan het feit dat je zomaar iets heb aangenomen en dat als feit presentateerd. Bovendien, dat "zovelen
" het doen plijt niemand vrij, maar betekent gewoon dat iedereen fout zit.

Maar het statement is correct, veel mensen praten anderen achterna waarbij de eersten misschien nog voorzichtig "Ik denk" is het al snel "het is zo dat".
En het levert zoveel onjuiste informatie op en daar wordt ik wel eens moe van. Zeker als je die informatie daadwerkelijk gebruikt, dan zit je opeens met velgen die niet passen omdat Karel Henk naprate die dacht dat het wel zou passen. Om maar iets te noemen.

Je kunt rustig informatie van het internet gebruiken, of waar dan ook vandaan. Maar ga er tenminste van uit dat niet alles 100% correct zal zijn(zoals je nu behoorlijk door krijgt heb ik het idee :P ), dus zeg zoiets er dan bij als je die informatie doorgeeft.

Overgens ben ik een Student aan een technische opleiding, en dit soort dingen worden bij vakken als logica of subvakkan als Methedologie(o.a. discussievoering/regels) wel aangekaart.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Correct, dat is exact wat ik bedoel.

Met 1 keer zijde, Wikipedia wordt (over het algemeen) wel dergelijk als authoriteit erkent door beide partijen, waarbij verwijzen naar deze authoriteit geen drogreden is.

Maar wikipedia moet dan ook enorm moeite doen om dat te blijven, door alles te controlen wat er gesubmit wordt. En als dat niet kan dan wordt ook altijd aangegeven dat het om ongecontroleerde informatie betreft.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
MGDan
MG-R Fanatic

Bericht door MGDan »

Wel het vermelden waard is dat de ontwikkeling van de k-series juist is voortgekomen uit het feit dat Rover er op stond om onafhankelijk te zijn van bv. de Honda motoren, geen noodzaak maar wel een ego-kwestie en tevens een grote bijdrage aan het failliessement, want een groot deel van de failliessementsschulden waren veroorzaakt door de ontwikkelingskosten van de K-serie. Honderden miljoenen ponden heeft die K-serie gekost en omdat er niet genoeg geld over was heeft dat ook geleid tot bezuinigingen aan die K, waardoor de gewone K1.8i dezelfde kop heeft gekregen als de K1.4i, misschien ook wel de reden dat die veel te kampen heeft gehad met koppakkingsproblemen.

K-serie van Honda is de opvolger van de B-serie.
Laatst gewijzigd door MGDan op do aug 09, 2007 1:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Na het lezen van deze posts kan ik zeggen dat ik in tijden niet met zo'n grote glimlach hier op het forum heb gelezen :mrgreen:

MGDan schreef:blablabla waardoor de gewone K1.8i dezelfde kop heeft gekregen als de K1.4i.
Dat is tot op zekere hoogte lulkoek, de eerste K serie 1.4 blokken hebben wel degelijk een andere kop dan de 1.8 blokken. In een later stadium zijn de koppen hetzelfde geworden(meende vanaf 1995 met de overgang van wetliner naar dampliner)
MGDan schreef: De nieuwste K20A heeft 240pk uit 2 liter en bereikt daarmee dus een specifiek vermogen van 120pk per liter, 9pk meer dan het specifiek vermogen van de sterkste B-serie Type R met 111pk per liter.
daar gaan we weer... dit is toch volkomen offtopic gelul :?
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

En het had NIETS met Ego te maken, de samenwerking met Honda was al opgezegt. En toen hadden ze opeens zelf een 1.6 nodig, dat werd de damp-liner k-serie.

Ook zaten ze met een een verouderde 2.0 T-serie motor (20 jaar oud in O-versie vorm), deze werd min of meer vervangen door de 1.8 en 1.8 VVC K-serie motoren.

Het grote ontwikkelingsgeld zat in de Wet-liner k-serie(1990), die dan ook goed ontwikkelt is. De damp-liner is een haastige aanpassing aan de wet-liner, die heeft veel minder geld gekost.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

MGDan
MG-R Fanatic

Bericht door MGDan »

Dutch schreef: daar gaan we weer... dit is toch volkomen offtopic gelul :?
idd, heb het al ge-edit :P
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De constructie van beide blokken is hetzelfde, maar alle blokken hebben dezelfde buitendimensies, terwijl de damp-liners een grotere capaciteit hebben. Ik denk dat ze gewoon een beetje tever zijn gegaan, het grotere vermogen en de dunnere wanden zorgen voor meer beweging van de cylinderkop denk ik, en dit molt langzaam maar zeker de koppakking.

Overgens is het best een goed blok, problemen met iets anders dan de koppakking zijn zeldzaam. Lagers, zuigers, drijfstangen enz het blijft allemaal lang heel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

In tegenstelling tot de Honda blokken die eerder met drijfstanglagerschade etc te maken hebben als er slecht onderhoud gepleegd wordt.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie