Pagina 2 van 2
Geplaatst: di sep 04, 2007 8:00 pm
door Dino
ok ik sta ook op het punt dit te gaan doen..
maar heeft iemand een tabel... wat ik eraf zaag. ho erg dat het zakt ?
Geplaatst: di sep 04, 2007 8:13 pm
door 118GTR
achter komt hij 5mm naar beneden voor elke mm die je eraf haalt, aan de voorkant is dat 3mm.
Vb. Als je de auto in zijn geheel 30mm naar beneden wilt hebben moet er dus aan de voorkant 10mm af en aan de achterkant 6mm.
Geplaatst: di sep 04, 2007 10:46 pm
door Dino
perfect dank je wel...
nu heb ik in een andere topic gelezen..
dat als de bollen zijn gevuld.. de rij hoogste 34cm is...
daar moet ik dan vanuit gaan ?
hou ik weinig over lijkt me zo

Geplaatst: di sep 04, 2007 11:06 pm
door 118GTR
Licht er een beetje aan wat je prettig vind, maar meestal is het prettig om eerst de druk te verhogen. De auto is dan stugger geveert en gedempt, maar neigt ook meer naar overstuur, dat is fijn want een lagere auto onderstuurd weer meer dus dat compenseerd elkaar dan een beetje.
Met de hogere druk ligt de auto ook weer een stuk hoger, dus moet er extra veel van de pinnen af.
Dus-> verhogen totdat je het eens bent met de demping/veren.
Daarna-> verlagen naar de gewenste hoogte.
Let wel het wordt een beetje een bende, onderstuur met het insturen maar je moet wel enigsinds met je gaspedaal kunnen omgaan, hard liften is rondgaan. De std setup is dat te gaat beter.
Echter de pure grip en gevoel die de lagere auto geeft is wel tig keer beter.
Geplaatst: wo sep 05, 2007 9:15 am
door Boekie
Weet ik dat ook weer

Geplaatst: wo sep 05, 2007 4:53 pm
door Dino
118GTR schreef:Licht er een beetje aan wat je prettig vind, maar meestal is het prettig om eerst de druk te verhogen. De auto is dan stugger geveert en gedempt, maar neigt ook meer naar overstuur, dat is fijn want een lagere auto onderstuurd weer meer dus dat compenseerd elkaar dan een beetje.
Met de hogere druk ligt de auto ook weer een stuk hoger, dus moet er extra veel van de pinnen af.
Dus-> verhogen totdat je het eens bent met de demping/veren.
Daarna-> verlagen naar de gewenste hoogte.
Let wel het wordt een beetje een bende, onderstuur met het insturen maar je moet wel enigsinds met je gaspedaal kunnen omgaan, hard liften is rondgaan. De std setup is dat te gaat beter.
Echter de pure grip en gevoel die de lagere auto geeft is wel tig keer beter.
sorry ik snap je niet helemaal...
ik moet ze eerst terug in mijn auto zetten
laten vullen bij een rover dialer
totdat ik hem fijn vind veren
en daarna weer van mijn auto hallen.. dus leeg laten lopen
inkorten. en weer terug op mijn auto ?
waar kiezen de mensen dan meestal voor als ik vragen mag ??
want mij gaat het er gewoon om dat het ong net zo laag is als mijn GTa
Geplaatst: do sep 06, 2007 8:54 am
door Boekie
Als je de Rover stugger wil moet je de veerbollen op meer druk zetten. Hierdoor gaat de Rover wat verder omhoog. Dus daarom moet je meer van die Pins afslijpen als je de auto lager wil...
Toch?
Geplaatst: do sep 06, 2007 5:34 pm
door Dino
Boekie schreef:Als je de Rover stugger wil moet je de veerbollen op meer druk zetten. Hierdoor gaat de Rover wat verder omhoog. Dus daarom moet je meer van die Pins afslijpen als je de auto lager wil...
Toch?
mjha zover was ik al eeuwen geledenen....
mijn auto is niet voor niks zo laag...zit bijna geen smurrie meer in..
zal gewoon stuk afslijpen...
daarna terug zetten. en naar de dialer oppompen...
hoop ik dat ik goed heb gegokt