Pagina 2 van 3
Geplaatst: di mei 01, 2007 11:15 pm
door 118GTR
wat je ook doet, DOE DAT NIET.
Er is een optimum voor elke motor, niet hoe meer hoe beter.
Geplaatst: wo mei 02, 2007 9:43 am
door Mista T
Ik heb het verschil ooit een keer gezien op een bank,
dit was bij een MG-ZR die van Skytiger.
Op het moment dat de brandstof druk regelaar op de normale stand stond, had hij 6 pk minder dan met de regelaar afgeregeld.
Je moet het zo zien dat het op een standaard auto niet helemaal goed werkt, maar als je al een aantal modificaties heb geplaatst, zoals bv luchtfilter, heb je kans dat de Air Fuel Ratio niet naar behoren is. Dus dat hij op sommige momenten te arm loopt. Met een brandstof druk regelaar zou je dus onder een hogere druk in spuiten, waardoor je een beter mengel verhouding krijgt....
Geplaatst: wo mei 02, 2007 9:59 pm
door Frekkel
118GTR schreef:wat je ook doet, DOE DAT NIET.
Er is een optimum voor elke motor, niet hoe meer hoe beter.
uit noodzaak heb ik eens twee dagen rondgereden met de retour compleet afgesloten. toen was er overduidelijk merkbaar meer vermogen.
maar gewoon een spanbandje er rond en lichtjes aandraaien kan alleszinds geen kwaad.
Geplaatst: wo mei 02, 2007 11:54 pm
door 118GTR
Behalve dan dat die extra benzine de smering van je cylinderwanden af spoelt(olie) waarna de zuigerveren in je cylinderbus vreten.
En meer vermogen is een illusie, hij pakt sneller op daardoor denk je dat je meer vermogen hebt.
Check deze link, en dan a.u.b. het heleverhaal:
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/fu ... /index.htm
Geplaatst: do mei 03, 2007 8:17 am
door Dutch
118GTR schreef:Check deze link, en dan a.u.b. het heleverhaal:
LOL
Geplaatst: do mei 03, 2007 10:08 am
door pyara_pappoe
de benzinedruk regelaar spuit enkel eenzelfde hoeveelheid benzine in je motor met enkel een HOGERE DRUK
meer is het niet. dus meer benzine dat is onzin.! de druk is enkel hoger.
Geplaatst: do mei 03, 2007 11:39 am
door Dutch
Tomcat schreef:
?
ONZIN

Geplaatst: do mei 03, 2007 9:48 pm
door pyara_pappoe
nou denk het niet. je hoeveelheid benzine inspuiting wordt geregeld door je ecu aan de hand van sensoren die in de motor zitten, en die de lucht/zuurstof meten die via de luchtinlaat komt, en hiermee de benzine inspuiting regelen. en dit doet je benzinedrukregelaar dus niet.!!!
Geplaatst: do mei 03, 2007 10:21 pm
door Dutch
Nog steeds ONZIN
Geplaatst: vr mei 04, 2007 12:04 am
door 118GTR
De motor bepaalde de hoeveelheid brandstof aan de hand van het toerental en de belasting(combi gaspedaal stand en inlaat druk). Die 2 parameters worden in een tabel opgezocht(fuelmap) en dat vertel de ECU hoe lang de injectoren open moeten staan.
Evenlang open bij hogere druk => meer brandstof.
De ecu kan echter besluiten aan de hand van een aantal sensoren een % van de tabel te pakken. Bijvoorbeeld bij koude motor wordt 120% van de waarde gebruikt.
Zoiets gebeurd ook bij de lambda sensor, maar niet genoeg. de motor blijft te rijk lopen.
En had ik niet uitdrukkelijk vertelt het HELE verhaal van die link te lezen.
Die man die dat geschreven heeft heeft mooie uitdraaien(Air/Fuel) van motor, en je kunt zien dat zijn motor te rijk loopt en 8 pk kwijt is bij die hogere druk.
En dan nog rustig vertellen dat het niet waar is????
Waarom?

Geplaatst: vr mei 04, 2007 10:30 am
door Dutch
Dutch schreef:
LOL
Weet je gelijk waarom ik hier al LOL had dit soort dingen is standaard lijkt het

Geplaatst: vr mei 04, 2007 10:18 pm
door pyara_pappoe
oke ik had het mis.

maar zit wel kern van waarheid in wat ik ook zei.

hehehe Lol.
Geplaatst: za mei 05, 2007 8:18 pm
door Dutch
Kern van waarheid? Enige dat klopt is dat er onder een hogere druk ingespoten wordt

Geplaatst: za mei 05, 2007 11:44 pm
door 118GTR
En buiten dat =>
Het is vandaag kouder dan gisteren => Paniek!!!!, de Aarde koelt af.
Ziedaar een redenatie waarin misschien een kern van waarheid in zit, maar toch op allelij fronten de reinste onzin is.
Geplaatst: zo mei 06, 2007 10:52 pm
door pyara_pappoe
nog een vraag. is het 3.0 bar in stationaire stand of als je de motor uitdoet en het contact aanmaakt. want het verschilt wel als ik mijn druk van de regelaar in stationair lopende motor afstel op 3.0 bar en als ik mijn contact dan aandoe en mijn motor uit is, laat de meter een hogere druk dan 3.0 bar zien. als ik dan de motor weer stationair laat draaien springt de druk weer op 3.0 bar? dus 3.0 bar is dat met stationair draaiende motor ??
Geplaatst: ma mei 07, 2007 10:38 pm
door schoenie
stationair draaiend moet de druk 3 bar zijn.