Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo mar 28, 2007 10:04 pm
door Dutch
yes eerder dan bij hard remmen met koude blokken iig
Geplaatst: wo mar 28, 2007 10:21 pm
door Jai
Geplaatst: do mar 29, 2007 12:05 am
door 118GTR
Kromtrekken gebeurd als de schijf niet overal even heet is.
Na stevig remmen zijn zowel je schijven als je blokken heet, ga vervolgens voor het stoplicht staan dan koelt de schijf weer af(lekker groot oppervlak), de blokken zijn echter nog heet. Als je die tegen de schijf aan houd dan blijft dat gedeelte van de schijf langer heet dan de rest van de schijf => kans op kromtrekken.
Hetzelfde gebeurd als je geen abs hebt en tijdens het remmen een wiel blokkeerd voor langere tijd.(het gaat echter erg snel, een paar seconden is meer dan genoeg, een remschijf wordt al snel 500C, en koelt dus relatief erg snel af met 25c lucht, er is al snel een paar 100C af.
Geplaatst: do mar 29, 2007 10:14 am
door zijnstra
je hoort het ook vaak bij auto's met een automaat, die moeten wel voor de stoplichten de voet op de rem houden.
Geplaatst: do mar 29, 2007 10:53 am
door Dutch
nee hoor je kunt een automaat ook in P zetten.
Geplaatst: vr mar 30, 2007 9:27 am
door zijnstra
Dutch schreef:nee hoor je kunt een automaat ook in P zetten.
dat kan idd, maar gebeurd dat in de praktijk ook??
Geplaatst: vr mar 30, 2007 9:53 am
door Dutch
foei Mark
Geplaatst: vr mar 30, 2007 11:44 am
door Mark16v
heb niet echt meer in dit topic gekeken, vandaar
maar toch bedankt peter

Geplaatst: vr mar 30, 2007 5:25 pm
door Jai
zijnstra schreef:
dat kan idd, maar gebeurd dat in de praktijk ook??
Met de nieuwere automaten niet meer.... als je met deze stil staat, de rem ff goed in drukt en los laat, dan blijft de auto stil staan door in een tijdelijke P-stand te gaan zonder dat je zelf hoeft te schakelen...
tenminste.... dat was bij de laatste 2 automaten die we hebben gehad (-01 Chrysler Voyager en -03 MB E-klasse).....
Jai
Geplaatst: ma apr 02, 2007 11:05 am
door Mark16v
Zo, het spul is gemonteerd.
ZR160 klauwen met nieuwe schijven, blokken en Goodridge RVS remleidingen (ook achter). Pedaal is beetje sponzig maar daar schijnen meer mensen met de ZR/ZS conversie last van te hebben. Remkracht is in ieder geval voldoende, ik heb nog niet hard geremd maar je voelt dat ze meer bijten.
Paar phonepics:
En een fotootje om de grootte van de garage aan te duidden :P

Geplaatst: ma apr 02, 2007 7:17 pm
door Dutch
Nice mark ben benieuwd hoe ze remmen nadat je ze ingeremd hebt.
Nog met de blokken die ik je meegestuurd heb?