Pagina 2 van 3
Geplaatst: do jan 18, 2007 8:10 pm
door ron75
Geplaatst: vr jan 19, 2007 3:09 pm
door arjan_m
henk schreef:Hallo Ron75,
Tekst uit het werkplaatshandboek: De sensor is bij de nokkenaspoelie gemonteerd en stelt de stand van de nokken vast. Het nokkenaswiel en de sensor bevinden zich op het uiteinde van de uitlaatnokkenas aan de zijde waar de distributieriem NIET zit.
Als het nokkenassensorsignaal ontbreekt, dan blijft de moter draaien. Als
bij stilstaande moter het signaal ontbreekt dan kan de moter niet worden gestart.
grt Henk
Antwoord is al gegeven, Ron. Rustig aan, dus.
Bij een warme motor is alles al, zoals het zegt, opgewarmd. Dus alle benzine-toevoer etc loopt dan optimaal. Dus loopt de motor soepel
Bij een koude motor is dit niet het geval. De motor moet nog opgewarmd worden. Ook de nokkenas-sensor zorgt ervoor dat de juiste hoeveelheid benzine etc wordt ingepompt. Het kan zijn dat er nu, bij een koude motor, teveel of te weinig benzine wordt gegeven. Daardoor verzuipt de motor, of komt de motor tekort. Bel in ieder geval naar Van Noort, zij kunnen je vertellen wat het is, en hoeveel dat ongeveer gaat kosten.
Dan kun je voobereid naar je eigen autobedrijf, zodat je zeker niet gelicht wordt.
Geplaatst: vr jan 19, 2007 3:23 pm
door ron75
ok bedankt voor de goede uitleg arjan

Geplaatst: ma jan 22, 2007 4:47 pm
door ron75
hallo allemaal van noort gemailt maar de sensor is het niet ,waarschijnlijk een klepje in het spruitstuk wat niet goed werkt.nou dat weten we dan ook weer
Geplaatst: ma jan 22, 2007 7:06 pm
door Dutch
Je weet het pas als het daadwerkelijk dat klepje bleek te zijn

Geplaatst: ma jan 22, 2007 8:54 pm
door ron75
ja dat is zo,als ik bij de garage ben geweest voor een 150.000km beurt laat ik het gelijk maken .duurt nog 9000km ,of hij moet eerder stil vallen wat ik niet hoop

Geplaatst: ma jan 22, 2007 10:35 pm
door Dutch
Dat vindt ik nou echt een typisch nederlandse uitspraak.
Waarom 9000km wachten op de 150.000km buurt?
Ga gelijk naar de dealer/ garage en laat het repareren.
Dit is echt een verkeerde vorm van zuinigheid hoor.
PS hoe vaak verwissel jij je olie in de 75?
Geplaatst: ma jan 22, 2007 11:32 pm
door MoRaX
Dutch schreef:PS hoe vaak verwissel jij je olie in de 75?
Als het lampje gaan branden

Geplaatst: ma jan 22, 2007 11:43 pm
door Dutch
En dat is om de hoeveel km?
Geplaatst: di jan 23, 2007 12:49 am
door Järv
dat bepaald het lampje

Geplaatst: di jan 23, 2007 9:13 am
door ron75
vrienden om de 25000km volgens het boekje en volgens de boordcomputer kan ik nog 9000km rijden. dat is in mijn geval driekwart jaar. gaat het nu om 1200km dan heb je gelijk
Geplaatst: di jan 23, 2007 10:16 am
door bam
Ben ik wel er zuinig op mijn diesel (elke 7.500 incl filter).

Geplaatst: di jan 23, 2007 1:26 pm
door Bart-K
bij mij momenteel elke 15000-18000 km, dus elk half jaar...

(maar dit duurt hopelijk niet lang meer

)
Geplaatst: di jan 23, 2007 3:17 pm
door Dutch
bam schreef:Ben ik wel er zuinig op mijn diesel (elke 7.500 incl filter).

ben blij dat er ook mensen wel iets secuurder zijn met onderhoud.
Geplaatst: di jan 23, 2007 4:15 pm
door ron75
dutch ik ook hoor maar het is zonde als je de oil er zo snel uit haalt
Geplaatst: di jan 23, 2007 5:57 pm
door Dutch
Vind 15K best veel km Wissel zelf om de 6K misschien wat vroeg maar beter te vaak dan te weinig.