Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma jan 08, 2007 8:46 pm
door Mista T
KLopt bedacht me dat later ook, daarom had ik me post alweer gewijzigd en dat stukje tekst erbij geflanst
Geplaatst: ma jan 08, 2007 10:00 pm
door Järv
Mja .... toch wel handig hé die ECU's MEM's en andere computerzooi in de auto's.
Ben blij dat ik dat allemaal niet op m'n Soes heb

Geplaatst: di jan 09, 2007 9:47 am
door Roverforever
Dutch Vitesse schreef:
Dedoel je de drijfstang of de aandrijfassen? Als je daadwerkelijk de drijfstang bedoeld dan is het idd zo dat die anders is dan de non Turbo 1.8 maar als je zover denk dat je drijfstangen etc over moet zetten om een turbo te monteren kun je dus eenvoudiger een turbo blok kopen.
Als je de aandrijfassen bedoeld dan is dat niet de juiste info.
???? WTF, ik bedoel 1 bar turbodruk wat heeft die 1 bar buitendruk met je ecu te maken?
De drijfstangen. (de "biëls"). Lijkt me dus onbegonnen. Ik denk dat ze 2mm korter zijn bij de turbo.
Geplaatst: wo jan 10, 2007 12:02 am
door maarteng
ik ben idd gewoon van honda. kunde mee doen we ge wilt

nu kreeg ik voor men verjaardag ne nieuwe rover 45 connoisseur
niks op tegen. alleen ja ouders en autos denke niet aan de motor
dus zit ik opgescheept met 1.4 naft twincam . da rijd wel maar ja
sneller is beter. kan iemand mij zeggen hoe ik meer pk uit dit beesje krijg. kan toch moelijk auto terug geve :-)
over keuring geen prob heb nog 4 jaar zonder :-)
thx al voor al de uitleg.
Geplaatst: wo jan 10, 2007 1:14 am
door pagan
maarteng schreef:over keuring geen prob heb nog 4 jaar zonder
sorry, maar als de wagen op 1 odf andere maniergetuned is, moet je hem onafhankelijk vd leeftijd toch voorrijden voor een tuningkeuring. Dus vergeet die ik heb nog 4 jaar. Als de politie je tegenhoudt en mee neemt naar de keuring heb je t vlaggen. Boetes zijn niet mals btw en ze kunnen je wagen in beslag nemen.
Grtz, pagan
Geplaatst: wo jan 10, 2007 5:34 pm
door Kirpeknots
Een 1.4 in een 45. ?????
Whoow. Dat is inderdaad werken.
Ik hoop dat het de 104PK versie is.
Waar je in ieder geval mee kan beginnen is een grotere throttlebody en iets aan je luchtfilter doen. Daar heb je geen mega boost mee maar alle kleine beetjes helpen.
Je kan uiteraard ook je reservewiel thuislaten het interieur strippen en met maximaal een half volle tank rijden om er het maximale uit te halen....

Geplaatst: do jan 11, 2007 3:37 pm
door Roverforever
die 1.4 gaat wel nog relatief goed in een 45 hoor. Proficiat met dit nochtans mooie cadeau. En by the way,een turbo gaat niet op een 1.4 K-blok
Doei