Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo jan 03, 2007 6:20 pm
door Järv
Feit
Geplaatst: wo jan 03, 2007 7:25 pm
door 118GTR
WillyWartaal schreef:
Maybe beetje n00b vraag maar is dat een mening of een feit...?!
Een ongefundeerde mening op zijn hoogst, het is blijkbaar altijd de schuld van de laatste eigenaar

Geplaatst: wo jan 03, 2007 8:09 pm
door Järv
Niet echt .... bwm heeft het alle info eruit gehaald wat ze nodig hadden zonder iets nieuws of opbouwend toe te voegen omdat het hun eigen concurent was.
Hierna heeft bmw het concern uit elkaar getrokken en verdeeld verkocht .. en de belangrijkste dingen gehouden (new mini en wat namen)
Hierdoor had het nieuwe MG-Rover practisch geen enkele fundatie behalve de 3 modellen die ze al hadden.
Ze misten dus direct al de stok achter de deur als de New Mini en Land/RangeRover.
Vandaar dat de boel ook ter zielen ging.
bwm heeft dus wel degelijk schuld aan het geheel.
Niet dat ik er een uur minder om slaap ...
Geplaatst: wo jan 03, 2007 9:27 pm
door WillyWartaal
ah op die fiets...jammer dat t zo is gelopen...maja wat doe je eraan he
Geplaatst: wo jan 03, 2007 9:34 pm
door Järv
.. niets .... helemaal niets.
Behalve genieten van onze eigen auto's en eens bekijken cq afwachten waar onze chinese vrienden mee aankomen zetten.
Geplaatst: do jan 04, 2007 12:33 am
door 118GTR
Rover schreef:Niet echt .... bwm heeft het alle info eruit gehaald wat ze nodig hadden zonder iets nieuws of opbouwend toe te voegen omdat het hun eigen concurent was.
Hierna heeft B*W het concern uit elkaar getrokken en verdeeld verkocht .. en de belangrijkste dingen gehouden (new mini en wat namen)
BMVV heeft tot 3x toe miljarden geinjecteerd in Rover(7 Miljard, en nog lukte het niet), alle Rover en Land-Rover ontwikkelingen zijn volledig betaalt door BMVV. Want 3x raden hoeveel Rover zelf nog in kas had voor ontwikkeling.
Munchen heeft mijns inziens alles geprobeerd om rover leven in te blazen, een aantal totaal nieuwe auto's (R75, Freelander) en technologien.
En pas NA dat duidelijk werd dat het hopeloos was heeft BMVV zoveel mogenlijk voor zichzelf proberen te redden. Metname de mini ontwerpen(die echt nog niet klaar waren en zeker niet zo succesvol waren geweest als rover de eigenaar was gebleven, het hele imago verhaal), LR en de Nieuwe fabriek.(Oxford d8 ik)
Zelfs Banken en overheden wilden Rover geen geld meer lenen en toch heeft BMVV de gok gewaagd en er zoveel geld in gepompt. En toen de Rover lobysten voor de zoveelste keer de schatkist wilden plunderen, was op een gegeven moment de emmer vol.
De echte rover wreckers, zijn de mensen die ervoor gezorgt hebben dat rover niet meer op eigen benen kon staan. In mijn opinie de managers die de meest bizarre beslissingen maakten en de bouwers die op dubieuze manier lieten merken dat ze het er niet mee eens waren.
Geplaatst: vr jan 05, 2007 8:03 pm
door MARTIN
WillyWartaal schreef:
Maybe beetje n00b vraag maar is dat een mening of een feit...?!
laten we het zo zeggen.
het is een feit dat bmw de eerste aanzet heeft gegeven door rover af te stoten nadat ze zelf landrover om zijn 4x4 techniek heeft uitgemolken en mini heeft gehouden.
het is ook een feit dat de laaste directie die mg/rover bestuurde een wanprestatie heeft geleverd en 60 miljoen in eigen zak stak.
Geplaatst: ma jan 08, 2007 6:39 pm
door arjan_m
MARVON schreef:
hadden julie deze ook al gezien?

ze zijn lekkel op dleef daal.
Beetje jammel, is geen echte.... maal een fotosjop....
Er komt wel een MG ZT, maar dan wel met de V8 grille..
Geplaatst: ma jan 08, 2007 8:14 pm
door Järv
wat ik vandaag gehoord heb:
Nanjing en Saic hebben het over 30 nieuwe modellen ... beginnen in 2008 met leveren in europa (zal wel eind 2008 zijn denk ik)
Caterpillar (X-parts) die de orginele onderdelen verzorgd voor onze rovertjes heeft sind 2006 als flink z'n kont erin gedraaid daaro in China .. dus dat zit ook wel goed.
De europeese rechten voor MG liggen inderdaad in de bureau-la van de curator van MG-Rover Nederland.
Roewe eraan denkt de naam Rover van Ford te huren zoals MG-Rover dat deed van bmw
en ze in frankrijk (waar de x-part magazijnen zijn) zijn ze flink bezig om europese importeur te worden en die auto's ff flink over europa te distribueren.
'k ben benieuwd .... 'k hoop wel dat het oude MG-Rover dealernetwerk niet vergeten wordt.
cheers,
Dennis
Geplaatst: ma jan 08, 2007 8:51 pm
door Dutch
Dan hoop ik dat ze van die oude dealers Haarhuis in Enschede wel vergeten

Geplaatst: di jan 09, 2007 9:15 pm
door elroy
nou ik vind het verschrikkelijk mooi om te zien die 750 hebben ze mooi gedaan ik kan niet wachten

Geplaatst: vr jan 19, 2007 3:13 pm
door arjan_m
Die mening deel ik...
Het ontwerp is stoer, en sjiek....
En ja hij lijkt op de 75, maar het blijft in ieder geval niet een 16-in-een-dozijn auto.
Ik wil in ieder geval proefrijden, en hopelijk sta ik te kwijlen, zo niet...
Wat voor een auto willen we eigenlijk nadat je een 75 gereden hebt.....
Moeilijke keus hoor.