Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma mei 10, 2010 10:00 pm
door Sander02
Ik denk dat ik in de winkel nog even die verschillende lampen van Philips of Bosch bekijk en dan een beslissing maak. Ze zullen in ieder geval meer en beter licht geven dan die dingen die ik nu heb.
Geplaatst: ma mei 10, 2010 10:10 pm
door bam
Ik heb 6000 k after market xenon in mijn 75 zitten en ik wil niet meer zonder!!
Mijn ballast is nu stuk en wacht al 3 weken op een nieuwe maar ik sta te popelen ik rijdt nl. veel in het donker.
(wel Philips)
Geplaatst: di mei 11, 2010 10:59 am
door scubafreak
ik heb van de week mijn lampjes vervangen,
van 8000K naar 5000K,
maar er nog niet mee in het donker kunnen rijden.
ze zitten in de originele lampen,
maar ze staan altijd op de laagste stand.
om verblinding te voorkomen,
ik kreeg bij 8000K al te horen dat ze eigenlijk voor apk te blauw waren.
links 5000K rechts 8000K
schrik niet het is geen Rover

Geplaatst: di mei 11, 2010 11:50 am
door Rik
peter.evers schreef:Xenon in een auto waarvoor het niet gemaakt is is kut. Vooral voor de tegenliggers. Bovendien zou ik nooit xenon in mijn auto knallen omdat het alleen maar goed reflecteert en anders niets. Heb zelf standaard xenon op mijn motor en daar baal ik wel van. Donkere dingen zie je niet goed.
Maar goed, dat is mijn mening. Doe mij maar die hele goede halogeentjes van Philips. Supervision ofzo.

, +1
Geplaatst: wo mei 12, 2010 10:01 am
door bam
Ja jullie hebben gelijk maar dat is op provinciale/polder wegen zonder verlichting. Xenon lijkt het op afstand te moeten hebben van reflectie.
Op de eerste 50 meter vind ik xenon beter en op de snelweg en in de stad ook vanwege de reflectie.
Maar op de polderwegen hier zie je niet verder dan 50 meter tenzij er een bord staat of iets wat reflekteerd.
Maar daar heb ik grootlicht voor die heb ik bewust h7 gelaten.
Ik heb het dus voor het praktische gehalte en niet voor het petjes gehalte waar jullie mogelijk op doelen

Geplaatst: vr mei 14, 2010 8:59 pm
door Sander02
Je hebt de lampen waar ik intresse heb ik de reflectie en projectie uitvoering.
Reflectie is toch de juiste? Heeft de maken met de behuizing van je lamp.
Ik zag trouwens net dat de accu er uit moet om je lamp te vervangen. Die zit in de weg.l
en 15 euro goedkoper incl verzendkosten online dan bij de Halfords.
Geplaatst: zo mei 16, 2010 4:47 pm
door Chrisjuh
Je hebt Reflectie lampen nodig..
Dit zijn namelijk projectie lampen:
Bij mij (Rover 45) kom ik nog net langs de accu, met een hoop gepriegel bij de lamp.. maar als je de accu eruit haalt komt je er een stuk beter bij inderdaad

Geplaatst: zo mei 16, 2010 8:57 pm
door Sander02
Thanks, ik heb nu net de Philips Nightguide Doublelife HR7, R aangeschaft via gomaxx.com Ben benieuwd!
Ik ga de accu er maar uithalen, want dat is zo gedaan. Makkelijker dan dat gepriegel.
Geplaatst: ma mei 17, 2010 12:54 am
door tomcat.t16
Riksel schreef:

, +1
Aangezien de meeste wegen slecht verlicht zijn (althans, hier in de buurt) zou xenon gewoon kut zijn. Ik merk met het motorrijden, vooral als ik in de met name beboste bergen (in het buitenland dus) ben dat xenon gewoon klote is. Het enige wat je ziet zijn de witte strepen op de weg. Het enige voordeel aan xenon is dat je goed opvalt met de motor.

Geplaatst: do mei 27, 2010 12:37 am
door Sander02
Ik heb die Philips er in gezet (accu verwijderen was niet nodig, verkeerd gekeken ofzo, toen ik dat laatst hier schreef). Kon er redelijk goed bij. Alleen die klemmetjez was ff klooien op gevoel.
Maar goed, die hippe lampen doen niet veel bijzonders. De 3 verschillende kleuren zijn niet te zien. Alleen als ik over een een drempel rij, dan zie ik snel ff de kleurtjes bij drempel af. Of misschien is het alleen bij heel slecht licht goed zichtbaar. Misschien moeten de koplampen wat afgesteld worden. Laat ik wel doen bij de volgende beurt.
Geplaatst: do mei 27, 2010 1:20 pm
door Sander02
Ik las ergens op een forum dat het misschien even wennen was op het begin die lampen. Nou ja echt enorm als je geen verschil zit
