Pagina 2 van 4
Geplaatst: za jan 06, 2007 1:24 pm
door Pieter
Yes, lpt is leuk als je niet veel wilt uitgeven, maar de mogelijkheden zijn beperkt!
Ik gebruik I/O modules van de conrad (is gewoon een usb -> digitale i/o brugje). Ben PLC techniek gewent maar een PLC zou qua visiualisering niet aan de eisen voldoen in een auto (scada is applicaties zijn nogal overdreven zwaar).
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgat ... chedetail=
Omdat ze redelijk duur zijn heb ik een oude Hitachi PLC achter de hand om waar ik kleine routines inzet zodat ik met 1 uitgang van mn carputer bv 8 uitgangen in een bepaalde sequentie kan aansturen.
Ik programeer alles in VB.NET (altijd nét iets fijner werken als C# vind ik). Alles draaid op Windows XP embedded zodat ik alles modulair en compact kan houden en zo onnodige laadtijden voorkom.
Sensoren kun je later weer uitlezen met deze kastjes:
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgat ... chedetail=
(Voor automatisch schakellen verlichting, aansturen verwarming en airco etc. etc.)
Weet iemand trouwens welk programma in garages gebruikt wordt om de ECU uit te lezen? Dan regel ik daar een probeer versie van

.
Geplaatst: za jan 06, 2007 3:14 pm
door peter3
Enkele obd progie's en acc.:
digimoto
kds-online
obd-2
obddiagnostics
autotap
Andy Whittaker
45zs dus ook voor de rover/MG
Veel suc6 en ik blijf je op de voet volgen.

Geplaatst: ma jan 08, 2007 4:18 am
door Pieter
Update 06/01/2007
Windows XP embedded geinstalleerd + custom resolutie (800*480) en .NET en de hele meuk dus mijn app draaid nu op de testbank :-).
Nu wachten op de I/O modules en de eerste sessie doormeten van mn autotje!
Geplaatst: ma jan 08, 2007 1:32 pm
door schoenie
hoe snel start zoiets nou op?
Geplaatst: ma jan 08, 2007 6:16 pm
door Pieter
Ligt eraan, het is de bedoeling dat alles normaal in standby staat. Als alles op CF staat kan het uit standby komen minder dan 3 seconden duren. Oftewel ongeveer evensnel als het scherm nodig heeft om uit te klappen :-).
De voeding zet de pc pas helemaal uit als de accu spanning voor een bepaalde tijd onder een bepaald voltage zit zodat die nooit leeg raakt. Als dat zou gebeuren en je zou daarna de sleutel omdraaien duurd het zo'n 10 tot 15 seconden om op te starten.
Als ik in plaats van Windows XP embedded voor Windows CE zou kiezen zou dit allemaal nog sneller kunnen, maar zou het meer werk zijn qua interface en software.
Systeem zal onder full load maximaal 32Watt gebruiken, een sensario dat nooit zal voorkomen in de praktijk. Normaal zal hij als hij aanstaat (op contact met de sleutel dus) zo'n 28Watt gebruiken en in standby (hybernate) schat ik 3 Watt wat dus redelijk verwaarloosbaar is.
Geplaatst: ma jan 08, 2007 8:14 pm
door schoenie
ik vind 15 sec opstarttijd al heel netjes
Geplaatst: do jan 11, 2007 1:00 am
door Pieter
Update 10/01/2006
Vandaag een begin gemaakt aan de media functionaliteit, alles op de screen werkt al, inclusief playlist support. De gebruikte library ondersteund MP3, MP2, MP1, OGG, WAV en AIFF.
K&N 57i filter gemonteerd en motorkap isolatie verwijderd en bij 4000rpm+ heel mooi geluid van onder mijn motorkap.
Ook eens rondgekeken in Alturion GPS en AutoRoute 2007 en zal me de komende dagen oriënteren om een goede keus te maken in de gps software die ik ga gebruiken.
Geplaatst: do jan 11, 2007 3:39 pm
door peter3
Voor wat de nav software gebruik ik zelf destinator 3.
Had eerst alturion maar vindt zelf dat het niet zo lekker/makkelijk werkt.
Hoe regel jij jouw volume.
(op mijn sys gebruikt ik road runner als front end)
Geplaatst: do jan 11, 2007 4:41 pm
door Pieter
Een simpele volume knop in de vorm van een verticale trackbar die nog op het form moet op de screen hierboven. Mischien schrijf ik later een equaliser form, maar aangezien ik nog nooit in mn leven de preset van mn radio veranderd hebt heeft dat niet zo'n enorme haast

.
Geplaatst: za jan 20, 2007 1:39 pm
door Pieter
Update 20/01/2007
Softwarematig niet veel kunnen doen ivm examens en verhuizing! Enkel wat verbeteringen in de mp3 speler.
Maaar ik heb een grote garage gevonden die ik samen met een vriend ga huren om mijn bodykit te monteren en dus hopelijk volgende maand dus het scherm en de computer al te monteren, heb nu ook wat meer vrije tijd ivm afstudeer stage (jeuj)!
Ook de juiste H&R veren geleverd gekregen, bleek dat mn bak van een generatie later is dan het bouwjaar doet vermoeden. Ze lijken te passen dus volgende week monteren.
Geplaatst: do feb 22, 2007 1:09 pm
door Jai
any progress???

Geplaatst: do feb 22, 2007 2:25 pm
door Pieter
Yes, motor temp problemen :-D.
Nee, de software voor de verlichting, ramen en muziek is nu helemaal af. Net als de XPe installatie (in VM en testmachine, heb nog niet alle carputer onderdelen binnen omdat ik wil wachten op een nieuw EPIA platform dat binnekort uitkomt, zie:
http://www.epiacenter.com/modules.php?n ... e&sid=1009).
Ben nu aan het wachten tot ik mijn laptop krijg (Sony VAIO jeuj) van het werk en ik de I/O module in kan pluggen en al mn actuatoren doormeten en eraanhangen...! Test PC met verlengsnoer midden op de straat was even geen optie ==> heb die garage nog steeds niet tot mijn beschikking! En dat is natuurlijk een enorm vertragende factor, want mijn autotje in de binnenstad (waar ik woon) uit elkaar halen zie ik niet zitten...
De veren is ook allemaal uitstel geweest ivm verhuizen toen carnaval en de heletijd stage etc. etc. maar morgen lijkt het toch echt eindelijk te gaan gebeuren :-D, fotos volgen uiteraard.
Zal als ik thuis ben weer eens wat nieuwe screens posten.
Geplaatst: vr feb 23, 2007 11:39 pm
door Pieter
Update 23/02/2006
Hij ligt wat lager nu met die H&R veren. Wat een kut karwij trouwens bij Rovers!
Geplaatst: za feb 24, 2007 12:32 am
door Dutch
Wordt steeds mooier zo
Geplaatst: za feb 24, 2007 9:12 am
door MARTIN
die achterlichten kan echt niet meer.
TIPhttp://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... highlight=
voorderest ben je goed bezig.
Geplaatst: ma feb 26, 2007 12:55 pm
door Pieter
Is er niet iets met LEDs te krijgen voor de 4xx? Ik vind de 45 achterlichten zo weinig verschillen van de 4xx lichten dat ik het zeker geen €50 waard vind...
http://www.power-tuning.fr/en/performan ... index.html
Zijn deze niet ergens bij een Nederlandse importeur te krijgen? Vind ze daar nogal prijzig als er ook nog eens shippinhs costs bij komen.