Pagina 2 van 4
Geplaatst: ma dec 18, 2006 10:29 pm
door challenge
er zijn altijd wel meer opties zo als je ziet
Geplaatst: di dec 19, 2006 12:05 pm
door pagan
Je kan bij Callant gaan kijken voor een ander blok. Zoveel zal die ook wel niet kosten denk k.
Veel succes ermee.
Grtz, Pagan
Geplaatst: di dec 19, 2006 12:56 pm
door 118GTR
Dit is echt maf hoor, deze blokken staan echt goed bekend. Er moet eigenlijk echt iets raars gebeurd zijn, misschien een contructie fout.
€7000 klinkt mij als absurt veel in de oren, er moet veel goedkoper aan een goede motor en turbo te komen zijn.
Geplaatst: di dec 19, 2006 1:08 pm
door challenge
heel vreemd jah
maar die prijzen zijn erg hoog.
moet veeeeeeeel goedkoper kunnen.
(mischien kom je een 115 pk idt tegen

)
Geplaatst: di dec 19, 2006 1:16 pm
door 118GTR
Er is toch wel een schade 200/400/600/800 diesel te vinden voor amper 1000.
Geplaatst: di dec 19, 2006 11:54 pm
door Boarderken
Is ook mijn gedacht dat het stukken goedkoper kan
Ergens versta ik die dealer wel, zal proberen zoveel mogelijk te profiteren maar daar ben ik niks mee
Die 4000€ is als ze het blok herstellen met 2ehandsonderdelen maar of dit te vertrouwen is

7000€ is als alleen maar nieuwe onderdelen gebruikt worden

Iig, dat ga ik dus niet doen
Op school ook al van vrienden gehoord die wel adressen weten voor schadegevallen die dan de motor verkopen enz... en voorstellen genoeg om me te helpen. Zelf vinden ze 't ook zonde van zo'n wagen
Ga hem nu voorlopig bij men opa in de serre zetten tot na men examens in januari. Eerst daarop concentreren en dan zien.
Vast staat dat ik hem niet wegdoe/verkoop, hoe zot men pa me ook verklaard

En intussen uitkijken of ik geen blok weet staan ofzo
Met een portie meeval en de nodige hulp is't dan mss snellerr en goedkoper hersteld dan verwacht
Vind het ergens ook wel stom van men pa, zegt 'ie eerst dat'k van hem een nieuw blok krijg, gaat 'ie nu al langs bij dealers voor een nieuwe wagen

Toegegeven, vind die nieuwe Seat Leon of BMW 1 wel coole bakjes maar niks dat kan tippen aan de zr.
Iig, onnoemelijk erg bedankt voor de steun jongens!
Ik hou jullie op de hoogte als ik eventueel een blok gevonden heb en eventueel wat hulp kan gebruiken als iemand zich geroepen voeld :P
voorgloeien
Geplaatst: do dec 21, 2006 9:47 pm
door Bobson
ik heb ook een MG-ZR in de diesel uitvoering. Nu heb ik de laatste dagen nu het kouder weer is 's ochtends steeds een probleem. Als ik de auto laat voorgloeien klinkt er een waarschuwingspiep.

Op dit moment kan je de auto niet starten, ook niet als het lampje van voorgloeien is gedoofd. Het doven van het lampje duurt soms wel even. Ook het aantal keer op contact zetten versnelt het uitschakelen van het piepje niet.
De auto slaapt binnen in een ongeisoleerde garage, dus vriezen doet het niet binnen. In de zomer heb ik hier geen last van gehad, dus ik neem aan dat het met het voorgloeien te maken heeft en de temperatuur.
Hebben meer diesel ZR's dit probleem? En wie kan mij hier meer over vertellen?

Geplaatst: do dec 21, 2006 9:55 pm
door Anton
Lijkt me dat je startblokkering er dan weer op springt.
Gaat je lampje tussen je tellers ook weer aan dan?
Dan kan je eventueel eens proberen om nogmaals op je afstandsbediening op het knopje van de ontgrendeling te drukken.
Dan moet het over zijn, en moet je normaal kunnen starten.
Re: voorgloeien
Geplaatst: do dec 21, 2006 10:19 pm
door challenge
Bobson schreef:ik heb ook een MG-ZR in de diesel uitvoering. Nu heb ik de laatste dagen nu het kouder weer is 's ochtends steeds een probleem. Als ik de auto laat voorgloeien klinkt er een waarschuwingspiep.

Op dit moment kan je de auto niet starten, ook niet als het lampje van voorgloeien is gedoofd. Het doven van het lampje duurt soms wel even. Ook het aantal keer op contact zetten versnelt het uitschakelen van het piepje niet.
De auto slaapt binnen in een ongeisoleerde garage, dus vriezen doet het niet binnen. In de zomer heb ik hier geen last van gehad, dus ik neem aan dat het met het voorgloeien te maken heeft en de temperatuur.
Hebben meer diesel ZR's dit probleem? En wie kan mij hier meer over vertellen?

hier heeft mijn ZS ook wel eens last van.
ik heb natuurlijk geen gloeispiraal maar ik krijg ook een alarm pieptoon te horen.
wat anton zegt, het is iets van je startblokkering.
ik zet mn contact aan en dan wacht ik ff een paar seconden met starten.
eigenlijk nooit echt problemen mee gehad.
niet te snel starten lijkt bij mijn auto goed te werken.
hey bobson hoe bevalt de ZR????? mis hem wel eigenlijk.
heerlijke auto om in te rijden.
helaas wat deuren te weinig anders had ik hem nooit weg gedaan

Geplaatst: do dec 21, 2006 10:55 pm
door Bobson
Anton schreef:Lijkt me dat je startblokkering er dan weer op springt.
Gaat je lampje tussen je tellers ook weer aan dan?
Dan kan je eventueel eens proberen om nogmaals op je afstandsbediening op het knopje van de ontgrendeling te drukken.
Dan moet het over zijn, en moet je normaal kunnen starten.
dat van die startblokkering zou kunnen, alleen binnen zet ik m meestal niet op slot ....
anderzijds is het raar dat t in de zomer niet gebeurde

?
Re: voorgloeien
Geplaatst: do dec 21, 2006 10:58 pm
door Bobson
hier heeft mijn ZS ook wel eens last van.
ik heb natuurlijk geen gloeispiraal maar ik krijg ook een alarm pieptoon te horen.
wat anton zegt, het is iets van je startblokkering.
ik zet mn contact aan en dan wacht ik ff een paar seconden met starten.
eigenlijk nooit echt problemen mee gehad.
niet te snel starten lijkt bij mijn auto goed te werken.
hey bobson hoe bevalt de ZR????? mis hem wel eigenlijk.
heerlijke auto om in te rijden.
helaas wat deuren te weinig anders had ik hem nooit weg gedaan
de mg bevalt nog steeds heel goed, staat al bijna 75.000 op de teller.
maar wat je zegt over dat starten, met die pieptoon kan ik de sleutel wel verder draaien, maar gebeurt dan niets. Soort beveiliging lijkt mij....
Geplaatst: do dec 21, 2006 11:05 pm
door Roverforever
Idd balen,dat zouden normaal heel sterke blokken moeten zijn
mischien is dit een oplossing? Revisie:
www.garagevanasch.be
Doei
Geplaatst: do dec 21, 2006 11:13 pm
door Anton
Bobson schreef:dat van die startblokkering zou kunnen, alleen binnen zet ik m meestal niet op slot ....
anderzijds is het raar dat t in de zomer niet gebeurde

?
In de zomer zal je minder lang voorgloeien, dus minder snel problemen.
Als je niet direct start, gaat volgens mij na 30 seconden de startblokkering er weer op. Door dan dus weer op het knopje te drukken van deuren ontgrendelen, haal je de blokkering er weer vanaf.
Geplaatst: vr dec 22, 2006 12:22 am
door Boarderken
Roverforever schreef:Idd balen,dat zouden normaal heel sterke blokken moeten zijn
mischien is dit een oplossing? Revisie:
www.garagevanasch.be
Roverforever, dank je voor de link en de steun
Jullie allemaal trouwens
Sta me echter toe te zeggen dat ik voorlopig nog niks kan doen met links en tips. Na de Kerstvakantie beginnen de examens en pas daarna kan ik alles gaan bekijken. De links, tips en gevonden sites staan allemaal op papier dus da's geen probleem
Nu, ondertussen moet ik terug vervoer zien te hebben. Aangezien ik de zr een superbak vind en een nieuwe me niks zegt, al op zoek gegaan naar een 2e zr.
Heb in Gent eentje gevonden, krek dezelfde maar dan in zwart, voor 5250€ :P Alleen de vraag die ik me stel, is er niks aan want zo goedkoop

Niet dat'k het erg vind natuurlijk en moet me niet haasten om de blauwe dan te herstellen
Anyway, jullie zullen me een klein weekje moeten missen wegens skivakantie naar Zwitserland
Cheers dus

Geplaatst: zo dec 31, 2006 5:50 pm
door devilxtreme
Een MG en Rover zijn goedkoop in 2de hands markt omdat ze niet zo goed verkopen.
Ik zou de motor laten reviseren.
Een motor reviseren kost normaal rond de 2500 euro.
Dan nog de turbo.
Maar dan rijd je terug met een blokje met 0 KM!!!
Re: voorgloeien
Geplaatst: zo dec 31, 2006 10:22 pm
door bam
Bobson schreef:ik heb ook een MG-ZR in de diesel uitvoering. Nu heb ik de laatste dagen nu het kouder weer is 's ochtends steeds een probleem. Als ik de auto laat voorgloeien klinkt er een waarschuwingspiep.

Op dit moment kan je de auto niet starten, ook niet als het lampje van voorgloeien is gedoofd. Het doven van het lampje duurt soms wel even. Ook het aantal keer op contact zetten versnelt het uitschakelen van het piepje niet.
De auto slaapt binnen in een ongeisoleerde garage, dus vriezen doet het niet binnen. In de zomer heb ik hier geen last van gehad, dus ik neem aan dat het met het voorgloeien te maken heeft en de temperatuur.
Hebben meer diesel ZR's dit probleem? En wie kan mij hier meer over vertellen?

Engine Immobilisation Sounder
The sounder alerts the driver that the ignition has
been switched on but the engine is still immobilised.
This may be due to the remote handset failing to
supply a code or the correct code via the
transponder coil. The EKA procedure can be used to
mobilise the engine in such an instance.
The sounder emits a two tone repetitive sound
frequency from the MFU sounder.
Bam.