Pagina 10 van 12

Geplaatst: di mei 15, 2012 11:19 pm
door tomcat.t16
OMG wat een verhaal...

Geplaatst: wo mei 16, 2012 10:22 pm
door lopster
Ja,en hij loopt nog steeds kut!
Ik wil binnen kort even langs Diagnose Noord om uit te lezen wat het nu kan zijn.

Geplaatst: vr mei 18, 2012 9:28 pm
door lopster
lopster schreef:Ja,en hij loopt nog steeds kut!
Ik wil binnen kort even langs Diagnose Noord om uit te lezen wat het nu kan zijn.
Dat had ik beter niet kunnen zeggen!

Ik had voor morgen een afspraak staan en vanmorgen beld mijn vrouw mij vanuit de auto,dat de auto afgeslagen was en niet meer wou starten.
Daar kwam bij dat ze midden op een spoorwegovergang stond! :shock:
Een paar vriendelijke spoorwegwerkers die daar aan het werk waren hebben de auto maar van het spoor gehaald.
Anders krijg je zo"n rommel.

Nadat ik de auto afgesleept had heb ik diagnose noord gebeld.
Hoewel ze een vrije dag hadden,waren ze toch bereid om naar loppersum te komen rijden met een autoambulance.
Na enig meetwerk werd besloten om de auto mee te nemen.
Kijk! Dat is nou service!
De auto is nu op een goed adres en ik hoop dat ik hem snel weer rijdend op mag halen.
Mark en Arjen,alvast bedankt! :thumb:

Geplaatst: vr mei 18, 2012 11:39 pm
door falco
wat voor een pech kan je nog meer hebben :? ? gelukkig bestaan er nog goede garages, suc7!

Geplaatst: za mei 19, 2012 11:03 am
door VandenPlas
Wel respect dat je hem nog niet aan de kant hebt geslingerd..

Geplaatst: za mei 19, 2012 11:22 am
door arjen
Was mooi weer voor een ritje door het Groningse land :mrgreen:

Het probleem zit in de brandstof aanvoer, de opbrengst was wel goed, maar de druk niet. De oorzaak daarvan gaan we maandag uitzoeken.

Geplaatst: za mei 19, 2012 11:23 am
door JB45
Succes, dat had ik dus met m'n 320d.
Pomp was gereviseerd en leverde netjes, maar geen vermogen. Was weer de printplaat op de pomp, datgene wat overigens gereviseerd was.

Geplaatst: za mei 19, 2012 1:10 pm
door lopster
arjen schreef:Was mooi weer voor een ritje door het Groningse land :mrgreen:
zo hoefde je(zoals ik begrepen heb) niet met de vrouw aan het winkelen. :oops:

Geplaatst: za mei 19, 2012 3:26 pm
door bam
Leuk klusje :roll:

Afbeelding

Geplaatst: di mei 22, 2012 12:15 am
door lopster
Nou, vanmiddag een telefoontje...
"Je kunt de auto weer ophalen.Hij is klaar"".
Het zat hem in de brandstof toevoer.
Misschien dat Arjen hier verder op toe kan lichten. :mrgreen:

Geplaatst: di mei 22, 2012 9:50 am
door arjen
Hier mijn toelichtinkje, meteen een leuk praktijk verhaal storingzoeken :D

Lopster zou zaterdag langskomen zodat we de oorzaak was van het inhouden van de motor konden vaststellen.
De dag ervoor hield de 75 het echter voor gezien. Lopster vertelde dat de auto ermee op was gehouden, en dat deze vermoedelijk geen vonk meer had. Mark en ik zijn toen naar Lopster toegegaan om eventueel ter plaatse de auto te repareren (voor Mark was het inderdaad een bijkomend voordeel dat ie dan niet met de vrouw naar de winkel moest :mrgreen:) Wanneer dat niet mogelijk zou zijn, zouden we de auto meenemen.

Na enkele controle's bij Lopster thuis had ik een vermoeden dat het probleem in het brandstof druk circuit gezocht moest worden.
Het uitlezen van de auto leverde diverse foutcodes op, maar die werden veroorzaakt door een te lage accu spanning.
Verder was er met het uitlezen niet iets aparts te zien en zou de motor dus gewoon aan moeten slaan.
Ik heb toen de voeding en aansturing van de bobines en de injectoren gecontroleerd. Deze waren allebei in orde.
Op die manier sluit je ook meteen diverse sensoren uit. Geen elektrisch probleem dus.
Bij het demonteren van een bougie, viel meteen op dat deze droog was, en aan de kleur was te zien dat de motor zoiezo te arm liep.
De hoeveelheid brandstof die voor bij de motor komt was goed en de aanstuurpulsen van de injectoren waren lang genoeg voor een motor in de startfase.
Dan zou er dus benzine in de motor moeten komen.
Toch was dit niet het geval.
Dan moest er dus iets met de brandstofdruk aan de hand zijn.

Aangezien het systeem in de tank behoorlijk ingewikkeld en slecht bereikbaar is, hebben we de auto meegenomen.
Na controle van de brandstofdruk bleek deze inderdaad veel te laag. Ook bij de aansluiting op de tank (richting de motor) stond te weinig druk.
Het drukverlies zat dus in de tank en werd niet veroorzaakt door een geknikte brandstofleiding onder de auto o.i.d.
De brandstofpomp zelf en de voeding en massa hiervan kunnen natuurlijk ook een te lage druk veroorzaken, maar dan zou ook de opbrengst voor bij de motor ook veel lager zijn.
Ik heb toen het filterhuis in de tank gedemonteerd. Bij het onder druk zetten van het filter zag ik dat deze lekte. Na het oplossen van de lekkage liep de auto meteen weer.
Vervolgens alle adaptiewaarden (motormanagement aanpassingen) opnieuw ingesteld en een proefrit gemaakt.
De auto reed weer prima en er waren ook geen foutcodes meer aanwezig.

@ Lopster
Hoe vind je de auto rijden?

Geplaatst: di mei 22, 2012 3:19 pm
door bam
Dit is volgens mij de oorzaak van alle ellende in het begin. Met een arm mengsel brandt je gaten in je zuiger.

Geplaatst: wo mei 23, 2012 6:52 pm
door arjen
Dit zou inderdaad best de oorzaak van alle ellende geweest kunnen zijn ja.

Geplaatst: wo mei 23, 2012 10:14 pm
door lopster
Hij rijdt beter dan tevoren.
Geen problemen meer gehad.
Nogmaals bedankt voor de snelle en vriendelijke service.

Geplaatst: ma mei 28, 2012 7:57 pm
door Thomas
Na veel bloed, zweet en tranen is alles perfect, staat ie te koop :shock::
http://link.marktplaats.nl/564155660

Geplaatst: ma mei 28, 2012 8:12 pm
door falco
waarom staat hij ineens te koop? nadat er zo veel liefde/geld in is gestoken. :shock: