Pagina 8 van 10
Geplaatst: zo feb 03, 2008 9:17 pm
door Maikel ten Kate
In Frankrijk mag je 130 km/h met de aanhanger en ook dat gaat mits een stabiele aanhanger ook prima moet ik zeggen......
Geplaatst: zo feb 03, 2008 10:05 pm
door Järv
En voordat iemand ons gaat herinneren aan alle omgedonderde en gecrashte caravans bij Lyon ..... dat komt doordat die idioten nog ff op vrijdag overwerken en op zaterdag om 03:00 s'ochtends uit Holland vertrekken omdat ze s'avonds in zuidfrankrijk willen zitten (want dat hebben ze tenslotte betaald!).
Mja, en dan vallen bij Lyon de luiken dicht hé

Geplaatst: ma feb 11, 2008 8:27 pm
door Maikel ten Kate
Van het weekend hebben we de verlichtingskabel en een 13-polige stekker (Jaeger) aangesloten aan de bedrading van de achterlichten van de aanhanger.
Ook hebben we dan meteen een 13-polige stekkerdoos (Jaeger) gemonteerd op mijn auto.
Geplaatst: ma feb 18, 2008 7:55 pm
door Maikel ten Kate
Zondag 17-02-2008:
Zondag hebben we de trekstang eronder gelast en was de aanhanger dan eindelijk "klaar" althans op de afwerking na, dus gereed om de weg op te gaan.
Meteen even uitgetest op de snelweg en hij rijdt er prima achteraan.
Op mijn website staan 4 foto's van de aanhanger achter de Rover.

Geplaatst: ma feb 18, 2008 7:59 pm
door Striker
Het is echt super geworden!

Geplaatst: ma feb 18, 2008 8:01 pm
door Mista T
Moet zeggen dat het er heel apart uitziet, alsof ie er te ver achter hangt...
Maar al met al moet ik zeggen dat het een super projectje is geworden en het er ontzettend gaaf uit ziet.......
Misschien eens kijken voor een Rover 620 die in de knoeistaat en dan als aanhanger ombouwen....
Wie kan dat eens shoppen voor...
en dan naast elkaar rijden
2x een RHD Rover met een halve erachter.... haha
Geplaatst: ma feb 18, 2008 8:02 pm
door 118GTR
Gaaf, het resultaat is echt mooi geworden.
Ook goed te zien dat hij flink lichter is geworden, hij staat behoorlijk hoog.
Geplaatst: ma feb 18, 2008 8:04 pm
door Maikel ten Kate
Hij staat inderdaad hoog, want de auto is verlaagd en de aanhanger niet.
Misschien nog een keertje verlagingsveren eronder gooien, dan komt ie ook wat rechter achter de auto......
Geplaatst: ma feb 18, 2008 8:05 pm
door JeroenH
Hij is echt gaaf geworden man!!! Super!!!
Alleen is het geheel een stukkie lichter dan een normalen 200 zo te zien, staat beetje hoog op de pootjes... Ga je dat nog laten zakken??? (haha, was niet de eerste zo te zien, zat tussen het reageren door ff op andere sites...)
Geplaatst: ma feb 18, 2008 8:06 pm
door Gerald-17
mooi, kerel ziet er echt stoer uit!

Geplaatst: ma feb 18, 2008 8:27 pm
door Maikel ten Kate
Gerald-17 schreef:mooi, kerel ziet er echt stoer uit!

Bedankt voor je berichtje in m'n gastenboek en het is geen slecht idee volgens mij om een ring of 2 van de veren af te slijpen....
Of anders zoals ik al zei; verlagingsveren.
Geplaatst: ma feb 18, 2008 8:54 pm
door type3
Maikel ten Kate schreef:
Bedankt voor je berichtje in m'n gastenboek en het is geen slecht idee volgens mij om een ring of 2 van de veren af te slijpen....
Of anders zoals ik al zei; verlagingsveren.
ik zou er een ring of 2 vanaf slijpen, zal je een pak goedkoper uitkomen. Vind het weggegooit geld vinden om daar speciaal veren voor te kopen
Geplaatst: ma feb 18, 2008 9:11 pm
door Rvelleko
Heey, het ziet er super uit zo !
Maar over een stukkie van je veren afslijpen... zou ik niet doen.
JE veren zijn namelijk aangelegd en vlak geslepen, dit betekend dat de veer met de volledige omtrek aanligt, als je hier een stuk afslijpt is dit nog maar een klein stukje:
Hier is het een beetje te zien, als je er een stuk afslijpt ziet het eruit als het bovenste stuk op de tekening

Geplaatst: ma feb 18, 2008 9:20 pm
door 118GTR
Je kunt ze ook "warm stoken", schijnt makkelijk te doen te zijn.
Je verhit ze zo erg dat ze inzakken onder het gewicht van de auto(gecontroleerd natuurlijk, liefst met een takel of zoiets) dan laten afkoelen in hun kortere stand.
Geplaatst: ma feb 18, 2008 9:31 pm
door Järv
118GTR schreef:Je kunt ze ook "warm stoken"....
Wat?!

........ 'k geloof niet dat dat een goed advies is voor iets wat de openbareweg op gaat.
Beste optie is toch echt óf zo houden óf andere veren ...... of wat gewicht eronder

Geplaatst: ma feb 18, 2008 9:54 pm
door 118GTR
raad het ook niet aan ofzo, maar warm stoken was echt dood normaal 20 jaar terug. Voor een aanhanger is het wel een optie denk ik, al zou ik er zelf niet mee zitten en waarschijnlijk hem hoog houden.