Pagina 8 van 9
Geplaatst: wo nov 25, 2009 7:39 pm
door Johnny_D
lekker goed voor je blok, gelijk 160/180 rijde

Geplaatst: do nov 26, 2009 12:36 am
door Rik
Johnny_D schreef:lekker goed voor je blok, gelijk 160/180 rijde

-1

Geplaatst: di dec 01, 2009 11:58 pm
door JeroenH
markdelange schreef:en toch heb ik het idee dat er iets niet klopt. tank is nu bijna leeg en zit net krap op de 300 km. wat dus 1 op 6 zou inhouden. eerst maar eens tanken om te kijken hoeveel liter er in gaat.
En hoeveel kon er in? En wat is nu werkelijk je verbruik?
Geplaatst: wo dec 02, 2009 12:06 am
door frank de jonge
Zit nu op 550 met de ZR 105, maar dat was op octaan 100 en veel ritjes omdat ik de auto net gekocht had.
Zal dus wel zuiniger kunnen. Schijnt ook dat er 50 liter ingaat???
Ben nog niet verder gekomen dan 42liter.
Dus redelijk zuinig tov mn andere auto.
Met een beetje mn best doen 230km op 65 liter
Veel snelweg kon ik ongeveer de 430km halen. Echt rijden als een oud wijf misschien 480..........
Geplaatst: wo dec 02, 2009 2:00 am
door Eimer
ik rij iets meer dan 600km op een tank bij normaal gebruik (dat is af entoe t gas goed in :P )
rij m nooit helemaal leeg en er gaat ongeveer 60L in dus ben er best tevreden over
Geplaatst: do dec 03, 2009 8:23 pm
door BarryBrm
Johnny_D schreef:lekker goed voor je blok, gelijk 160/180 rijde

Wat maakt dat nu weer uit, hij is al warm als k 't dorp uit ben, en of je nu 120, 140 of 160 rijd
K heb er iig nog noooit problemen mee gehad.
Geplaatst: do dec 03, 2009 8:42 pm
door 118GTR
watertemperatuur is iets anders als de olietemperatuur.
Geplaatst: do dec 03, 2009 8:54 pm
door frank de jonge
Na 10 a 15 minuten kan je wel redelijk losgaan

Dan is alles op bedrijfstemperatuur bij normaal gebruik.
Geplaatst: zo dec 06, 2009 5:11 pm
door Rik
Bierbal 2 schreef:Wat maakt dat nu weer uit, hij is al warm als k 't dorp uit ben, en of je nu 120, 140 of 160 rijd Rolling Eyes
K heb er iig nog noooit problemen mee gehad.
Ik heb geen idee hoe een 1.8 VVC gebouwd is, maar als ik na 10 minuten "redelijk los ga" heb ik aan het einde van de week geen auto meer over, maar dat zal ongetwijfeld aan mijn auto liggen.
Problemen zul je er ook direct niet van ondervinden (gaat over een langere termijn), die problemen krijgt de volgende eigenaar wel. Die koopt namelijk gewoon een "BRM met vreemde 'tik' in de motor". Lekker even de drijfstanglagertjes gaan vervangen.
... Of je woont in een héééél groot dorp

, of je gaat met minimale 'belasting', zegge kwart tot maximaal half-gas, naar de 160/180, maar da's allemaal hypotetisch geneuzel. Want dat past niet in het plaatje van
opschieten en
Boxtel.
Geplaatst: zo dec 06, 2009 6:49 pm
door BarryBrm
Als k de snelweg oprijd dan rijd ik het eerste stuk 120 of 140 tot aan best, ( +-10 km) en dan ga k langzaam aan wat harder, kunt toch niet heel de tijd 160 rijden en het mag ook niet eens. maargoed heb geen tikken of andere rare dingen, en me bij de 214 ook nooit gehad.
En je rijd zo 160 met een vvctje dus k blijf erbij dat ik denk dat het geen kwaad kan voor mijn blok.
Geplaatst: zo dec 06, 2009 7:17 pm
door frank de jonge
Op zich kan dat ook niet zo veel kwaad.
Als ie op zn tijd maar voorzien wordt van schone vloeistofjes enzo

Geplaatst: ma apr 05, 2010 9:40 pm
door FMB
Net de eerste twee resultaten uitgerekend:
- Eerste tank 423 km op 32 liter (1 op 13,3)
- Tweede tank 510 km op 37,5 liter (1 op 13,6) en:
2 x pakketdienst meegereden (80 tot 90 stops in 2 á 3 uur tijd en motor blijft in die tijd draaien)
1 x de post meegereden
met deze tank.
Vond het niet tegenvallen. Tis natuurlijk wel de rustigste motor voor een 200 maarja (214i)
Geplaatst: di apr 06, 2010 6:46 am
door DJ_MCT
45l getankt en kan toch zeker 650km met rijden ...

Geplaatst: di apr 06, 2010 3:37 pm
door FMB
welke auto?
Geplaatst: wo apr 07, 2010 2:56 pm
door DJ_MCT
FMB schreef:welke auto?
214 si 76kw
Geplaatst: wo apr 07, 2010 7:31 pm
door FMB
Das heel erg netjes! Wel beetje mijn streven dan haha
