Trommelremmen naar schijfremmen omzetten?b

214 216 218 220 25
Plaats reactie
pyara_pappoe

Trommelremmen naar schijfremmen omzetten?b

Bericht door pyara_pappoe »

Beste mensen,
ik wou graag voor mijn rover 214 Si mijn trommelremmen om laten zetten in schijfremmen. kan dit? en hoeveel mag dit kosten? en heb begrepen dat je dan ook compleet nieuwe remsyteem moet aanleggen klopt dat?

kan iemand mij helpen hiermee met meer info.

mvg,
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Probeer de zoekfunctie eens er zijn veel topics waar dit aleens besproken is.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Jan Dakpan en Tummeke hebben het reeds gedaan...

Jan heeft het denk ik laten doen.
En tummeke kan wel zeggen wat erbij komt kijken...
tummeke

Bericht door tummeke »

het enige wat misschien verschil maakt is de hoofdremcilinder..

de remleidingen die naar je trommels lopen zijn toch gewoon van staal. alles wat daarna volgt aan rubberen leiding neem je gewoon mee van de remklauw van je nieuwe schijven.. Die passen gewoon op de leidingen..

Ik heb zelf de hoofdremcilinder nog niet vervangen, maar hij remt niet zoals het eigenlijk zou moeten, het voelt niet echt bekrachtigd. Maar, ik heb dan ook voor de schijven vervangen en niet alleen achter..

Persoonlijk denk ik dat het een recht toe recht aan conversie is.. Je kunt gewoon de remschijven eronder zetten met de remklauw aan de leiding.. Mocht je verschil merken dan moet je hoogstens de hoofdremcilinder vervangen door die van een VI of bijvoorbeeld een 216 met schijven ofzo..
jan_dakpan

Re: Trommelremmen naar schijfremmen omzetten?b

Bericht door jan_dakpan »

pyara_pappoe schreef:en hoeveel mag dit kosten? en heb begrepen dat je dan ook compleet nieuwe remsyteem moet aanleggen klopt dat?
Kan aardig wat gaan kosten als je alles nieuw wilt laten vervangen. Als je geluk hebt (zoals ik) vind je een compleet 2e hands achterrem systeem. Dan natuurlijk nog de schijven, blokken, nieuwe handremkabel en de remleidingen. En natuurlijk wat kleinmateriaal.
Dit alles nieuw is bijna onbetaalbaar. Heb je al een complete set thuis liggen of moet je nog op zoek naar onderdelen?
tummeke

Bericht door tummeke »

hmm handremkabel enzo was ik even vergeten.. je moet idd gewoon op de sloop ofzo een goede wagen vinden, en alles eraf halen wat je nodig hebt, want nieuw is zoiets idd niet te betalen.
Plaats reactie