Tikken linker voorwiel

414 416 418 420 45
Plaats reactie
mkanon

Tikken linker voorwiel

Bericht door mkanon »

De laatste tijd hoor ik een tikje vij m'n rechter voorwiel. Rijd ik sneller dan tikt ie sneller en rijd ik rustiger dan rustiger. Met remmen wordt het tikje luider. maar ik hoor dit hele tikje niet elke rit... soms stap ik in de auto ..niks, rijd een tijdje tikje.. stap uit..stap 15minuten later in.. weer niks..!?!?
Jmrules

Re: Tikken linker voorwiel

Bericht door Jmrules »

mkanon schreef:De laatste tijd hoor ik een tikje vij m'n rechter voorwiel. Rijd ik sneller dan tikt ie sneller en rijd ik rustiger dan rustiger. Met remmen wordt het tikje luider. maar ik hoor dit hele tikje niet elke rit... soms stap ik in de auto ..niks, rijd een tijdje tikje.. stap uit..stap 15minuten later in.. weer niks..!?!?
Ik had hetzelfde maar dan met een schrapend geluid. Was in mijn geval een slag in mijn voorste schijven. (offtopic: Net vervangen voor 2 gloednieuwe incl blokken en ik ben weer heel blij :) )

In dit geval zou ik eerder denken dat het een wiellager is. Mijn moeder had laatst precies hetzelfde met haar Suzuki Alto :cry:
mkanon

Bericht door mkanon »

Het valt me dus de laatste tijd op: hoe warmer hoe harder de tik, en pas na enkele keren remmen doet hij het (warmer dus)
Jmrules

Bericht door Jmrules »

mkanon schreef:Het valt me dus de laatste tijd op: hoe warmer hoe harder de tik, en pas na enkele keren remmen doet hij het (warmer dus)
Dan is de kans dus groter dat het in je remmen zit dan in je wiellager. Bij mij is één van de remklauwen weleens vast blijven zitten en toen had ik ook irritante geluiden. In dit geval (als het om remmen gaat) neem ik het zekere voor het onzekere en rijdt ik er altijd even mee langs de garage.
Sikko

Bericht door Sikko »

Ik heb hier nu last van. Al bij de garage langsgeweest en die vertelde dat het hitteschild van de schijfrem tegen de schijf aan liep. Hij heeft hem vervolgens teruggeduwd.
Daarna weer ingestapt en vervolgens begon na 5 minuten het tikken weer. Weliswaar minder maar ik hoor het nog steeds (als de schijven warm zijn).

Nu parkeer ik mijn auto altijd op een parkeerplaats waar veel gravel ligt. Zou het kunnen dat er een steentje tussen is gekomen, of is dit niet mogelijk?
Plaats reactie