hij pruttelt...

214 216 218 220 25
Plaats reactie
speedfreax

hij pruttelt...

Bericht door speedfreax »

Stap ik gistermorgen in de auto, wil hij niet starten. Alles klonkt goed, enkel sloeg hij steeds net niet aan.

ANWB gebeld en zelf alvast de kap open gegooid. Na het lezen van de ontsteking kwam er boven dat deze zeer onregelmatig was. soms liep de ontsteking goed, en soms vonkte hij twee keer, en soms een ronde niet.
tip van de beste man: rotor en verdeelkap vervangen en "hij loopt vast en zeker weer perfect!"

Bougies waren goed, gelijk maar even de rotor en verdeelkap vervangen. Auto startte weer goed en reed heerlijk tot.....,

een kilometer of twintig later begon hij weer te stotteren en sloeg hij uit. Bij het starten erna sloeg de motor steeds net niet aan of liep hij twee tellen en sloeg de motor met veel gerammel uit.

weer ANWB gebeld. De beste vent heeft twee uur aan mijn wagen gekloot, met als enig resultaat: "er zit iets niet goed met je ontsteking!" DUH!!

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Het is i.i.g. iets met de ontsteking, maar ik weet niet waar ik moet zoeken. Het grote probleem is dat ik zo niet kan rijden en de dichtstbijzijnde roverdealer een eind van rotterdam af zit.

HELP!!!
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Weet niet zeker of je auto er een heeft, maar mogelijk dat de hall-sensor geen goed signaal afgeeft. (deze rit bij de nokkenas)
tummeke

Bericht door tummeke »

heb je je bougiekabels en de bougies zelf wel nagekeken?

zie je vonken overspringen als je de kap erafhaalt?
en kijk even of de bougies koffiebruin zijn of niet..

-edit- ow lama, bougies waren goed staat er.. anyway, de kabels zelf zijn nog wel eens het probleem.. setje goede silicone kabels kopen..
speedfreax

gekeken naar de vonk, maar die is goed. (knettert lekker!)

de hall sensor, klinkt interessant... ,weet niet of ik dat heb.

p.s. heb een rover 214 si '97 enne km stand 80.000
tummeke

Bericht door tummeke »

ja maar ik denk niet dat je aan de vonk van je bougies kunt zien of je bougiekabels goed zijn..
even in het donker kijken of je geen vonken ziet overspringen tussen de kabels en dan kun je die optie ook uitsluiten ;)
speedfreax

meneer ANWB heeft alle kabel los getest en de verdeelkap getest, en dat liep allemaal voorbeeldig. Ergens in de regeling zit een fout, er worden foute onstekingstijdstippen doorgegeven lijkt het wel... :(
Maasland_BRM
MG-R Newbie
Bericht door Maasland_BRM »

Wissel de BDP sensor uit met een andere. Zit gemonteerd boven je vliegwiel, er komen 2 snoertjes uit. De sensor is voor alle k-series en SPI/MPI mini's gelijk.
Plaats reactie