Rover diesel tuning ervaringen

Technische informatie over MG's en Rovers.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Goed om te horen dat je iets gevonden hebt voor de 75 en dat je er tot nu toe tevreden over bent.
Dit is toch de tuningbox van Rover_Ron?
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Mooi uitgebreide review, daar hebben de mensen wat aan!

Hoeveel heeft de upgrade gekost als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Victor,

Wat is het verschil tussen de mafam en de tu3b.
Ik zie op hun site staan dat de mafam torque levert.
Ik begrijp dat de tu3b dit ook doet maar doet deze meer??

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Oké Victor,

Duidelijk, ik ga dus voor de MAFAM voor mijn 45 idt.

Als ik de recensies mag geloven ga ik dus klinkers trekken vanaf 1200 rpm.
En dat is dus wat ik wil, ik rijd nl. met deze 45 bijna nooit boven de 2500 rpm.

Ik heb hem gemaild ben benieuwd.

Bedankt voor de tip en jouw speurwerk.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Interessante uitleg. Goed dat je het op het forum plaatste.
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

bam schreef:Oké Victor,

Duidelijk, ik ga dus voor de MAFAM voor mijn 45 idt.

Als ik de recensies mag geloven ga ik dus klinkers trekken vanaf 1200 rpm.
En dat is dus wat ik wil, ik rijd nl. met deze 45 bijna nooit boven de 2500 rpm.

Ik heb hem gemaild ben benieuwd.

Bedankt voor de tip en jouw speurwerk.

Bam.
dan moet de turbo wel heel vroeg inkomen.
klinkers trekken bij 1200 rpm :mrgreen: denk dat dat niet gaat lukken.
een mechanische compressor zou dan een betere oplosing zijn, maar die hebben we gewoon niet.
mijn oude ZR diesel begon een beetje te werken bij 1800 tpm.
vond dat ie wel wat eerder mag oppakken.
lekker lui toeren is natuurlijk ook erg lekker
avdwerf

Bericht door avdwerf »

Iemand hier met ervaring met de TU1 of 2, klinkt wel aantrekkelijk om voor zo weinig geld een aardige vermogenwinst te krijgen...
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

We gaan het beleven ik houd jullie op de hoogte.

Ik ben bezig de MAFAM te bestellen dus..........

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ja ik heb het gelezen en ga het proberen.

Als ik hem heb meld ik me weer hier met de resultaten.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
theedge

Bericht door theedge »

Ik heb ook al een half jaar een MAFAM aan mijn diesel hangen, wat mij het meest opvalt is dat het aan/uit gevoel van de turbo weg is. Ook heeft de auto meer koppel gekregen bij lagere toeren, hij begint nu ongeveer bij 1700 echt lekker te trekken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er iets meer van had verwacht, maar misschien komt t ook wel doordat mijn auto al gechipt was.
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

@bam: ben zeer benieuwd naar de resultaten ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Yes de MAFAM is geinstaleerd.
theedge schreef:Ik heb ook al een half jaar een MAFAM aan mijn diesel hangen, wat mij het meest opvalt is dat het aan/uit gevoel van de turbo weg is. Ook heeft de auto meer koppel gekregen bij lagere toeren, hij begint nu ongeveer bij 1700 echt lekker te trekken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er iets meer van had verwacht, maar misschien komt t ook wel doordat mijn auto al gechipt was.
Inderdaad meer torque in de lower rpm's vanaf 1500 en de irritante turbo boost is eruit, je hebt gewoon meer koppel voor dat de turbo erin komt zodat hij gelijkmatiger is.

Als je gewoon rijdt lijkt hij wel een 6 cilinder (zeg ik voorzichtig) Qua vermogensopbouw.

Ik heb pas 1 testrit gemaakt en ga nog wat settings proberen.
Ik kom hier van de week nog op terug.

Bam.

Maar voor mij is het nu al geslaagd!!

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Inderdaad zijn tabel klopt wel.

Afbeelding

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
ijzervreter

Bericht door ijzervreter »

Een aanrader dus?
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ja zeker als de auto al wat ouder is.
Net als victor ben ik benieuwd wat mijn oude 220tdic wel niet gedaan zou hebben met zo'n kastje.

Daar was het vermogen onder de 2400 rpm echt minder.

Ben ook benieuwd naar het resultaat van deze auto's met een MAFAM.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

begin er nu toch serieus over te denken ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie