Audio Rover 75

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
rebel

Audio Rover 75

Bericht door rebel »

Hier nog even een vraagje, ik heb het idee dat de audio uit de rover 75 nogal gedateerd is, ik heb gehoord dat de loudness functiee niet aan gaat? Klopt dit? Ook zou ik graag willen weten of je het bestaande systeem makkelijk kan uitbreiden of upgraden. Plus de av functie in mijn tv scherm, is die geschikt om b.v. een dvd speler op aan te sluiten? is dit een uitgangskanaal? MMM zoals je al leest ben ik niet de meest technische klant hahha :lol: Ook blijft mijn tv uit als ik rij/ voor mijn eigen veilighed? hahah :!: Ik heb ergens gelezen dat er een kabeltje vastzit aan de handrem, is die gemakkelijk te verwijderen? Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Nou daz wel weer genoeg vragen niet?
Groeten Rebel... :evil:
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Voor de loudness kun je een klein los printplaatje kopen dat vervangt de functie van de telefoontoets in loudness, wel moet dan de radio-unit eruit en elkaar.

kijk ook eens op www.r75.info
wangson

Re: Audio Rover 75

Bericht door wangson »

rebel schreef:Ook blijft mijn tv uit als ik rij/ voor mijn eigen veilighed? hahah :!: Ik heb ergens gelezen dat er een kabeltje vastzit aan de handrem, is die gemakkelijk te verwijderen? Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
Groeten Rebel... :evil:
Is gewoon een "-" signaal, MASS dus...
Als je deze aan de "min" van je radio ofzo hangt, dan overbrug je de controle (wel verboden volgens de wet?)
Mano

Bericht door Mano »

Lijkt mij ook een kwestie van het signaal onderbreken, maar eh...
In zo'n strakke bak zit je toch om te genieten van het autorijden?
TV kijken kan je thuis ook!! Hahaha :mrgreen:
rebel

Bericht door rebel »

8) Yep, daz waar, maar blijft toch ook leuk voor de kidz :lol: en is toch een leuke gadget.. :lol:
Frank
MG-R Newbie
Bericht door Frank »

Wie kann ich während des Fahrens den Fernseher betreiben?
Navi Carin (Weibliche Stimme)

Zündung auf Stellung II
TV auswählen
"Einstellungen" auswählen
"Helligkeit" auswählen
Sobald der Einstellbalken sichtbar ist, den Knopf drücken und festhalten
Zündung ausschalten, Knopf dabei aber gedrückt halten
8-10 Sekunden warten (Zeit am besten mittels Stoppuhr messen)
Den Knopf loslassen
Zündung wieder einschalten
Nun sollte das TV freigeschaltet sein. Sofern es nicht funktioniert hat, das ganze nochmal probieren! Kann auch einige Male mehr benötigen. Um auch den Videotext freizuschalten, dasselbe Prozedere nur mit der Taste "Farbe" durchführen.
rebel

Bericht door rebel »

Bedankt voor de oplossing voor het tv kijken, nou is mijn duits niet zo goed :shock: vertaling aanwezig? hahaha :evil: Ga het proberen
peter3
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door peter3 »

[Vertaling mode]
Hoe kan ik tijdens de rit de tv gebruiken.
Navi Carin ( vrouwelijke stem )

Contact sleutel op stand II
TV kiezen
"instellingen" kiezen
"helderheid" kiezen
Zodra de instelbalk zichtbaar is , de knop indrukken en vast houden
Contact sleutel op 0 zetten en de knop vast blijven houden
8-10 sekonden wachten ( liefst met een stopwatch bijhouden)
De knop los laten
De contact sleutel weer op stand II zetten
Nu zou de TV vrij geschakelt moeten zijn. Als dit niet gelukt is nog een keer proberen.
Het kan zijn dat het een paar keer moet voor dat het lukt.
Om de Teletekst ook beschikbaar te krijgen hetzelfde nog eens maar dan met de knop "kleur".

[Vertaling mode uit]
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
rebel

Bericht door rebel »

:D Wauw mijn dank is groot, zuparrr. Hahah :twisted: Ga het morgenochtend meteen proberen, en laat het meteen weten als ik het voor elkaar heb. :mrgreen: :mrgreen: THXX
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

En??? het is nu al middag. Wil het lukken?
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
rebel

Bericht door rebel »

:D Sorry voor de late reactie, maar had andere verplichtingen vanochtend en in de middag, maarrre ontzettend bedankt voor de tips, en de vertaling want het is gelukt. Inderdaad zijn de kanalen gewoon vrij tijdens het rijden,hahaha op ebay stond een bedrijf dat de kanalen wel kon ontlocken, tegen de kleine vergoeding van 200 euro, want zo stond er er moest een interface of iets dergelijks worden aangesloten en zo zouden ze dan de software herprogrammeren. Hahahaha kan je nagaan, nou jongens nog hartelijk dank voor deze cheat. Bestaat dit ook om bijv. de loudness van de radio weer aan te krijgen? :mrgreen: :mrgreen:
phwek

Bericht door phwek »

Om de originele radio eruit te krijgen heb je speciale pinnentje (platte ijzertjes) nodig, enig idee waar ik die kan krijgen of door kan vervangen, bij andere radio's gebruikte ik altijd sateprikkers of koperdraadjes, dat ging perfect, hier moet het iets plats zijn, wat ooit misschien erbij geleverd is/was.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Zaagblad van een ijzerzaagje gebruiken.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
phwek

Bericht door phwek »

Dat lijkt me slim. Dank je. Ga ik morgenochtend eens proberen!
Plaats reactie