Hoi
Ik ben nieuw hier heb me nog niet voor gesteld aangezien ik nog niet in het bezit ben van een Rover. Heb echter wel een paar vraagje over een beplaald type rover
Zou zou ik willen weten of er veel verschil bestaat tussen het turbo blok
en de 2.0 16V van 136 pk heb helaas geen moter code.
Als er wijnig verschillen bestaan is het dan makkelijk de turbo en de bij komende onderdelen te monteren op het 2.0 16v blok aangezien ik altijd vernomen heb dat dit het zelfde blok is maar dan met turbo.
Dus wie weet over dit idee meer of is het onzin wat ik me bedacht.
alvast bedankt luuk
Ombouwen van een 2.0 1.6V
Welkom bij dit forum.
Mijn volgende antwoord geldt voor een coupé, maar ik neem eigenlijk aan dat de engine bay van een willekeurige 200 mk2 identiek is.
Wat je nodig hebt is:
*Nieuwe motor (je kunt niet zomaar de turbo op het blok schroeven)
*Versnellingsbak (die van de 2.0 16 136pk (ook wel NASP genoemd) trekt het geweld anders zeker niet)
*Radiator van een turbo
*Intercooler
*Boost slangen
*ECU met kabelboom (die je ook moet synchen met je alarm/startonderbreking)
*Uiteraard de Turbo zelf!
Probeer dit alles maar eens te vinden in Nederland... lijkt me niet echt te doen om eerlijk te zijn.
Greetz,
Robert.
Mijn volgende antwoord geldt voor een coupé, maar ik neem eigenlijk aan dat de engine bay van een willekeurige 200 mk2 identiek is.
Wat je nodig hebt is:
*Nieuwe motor (je kunt niet zomaar de turbo op het blok schroeven)
*Versnellingsbak (die van de 2.0 16 136pk (ook wel NASP genoemd) trekt het geweld anders zeker niet)
*Radiator van een turbo
*Intercooler
*Boost slangen
*ECU met kabelboom (die je ook moet synchen met je alarm/startonderbreking)
*Uiteraard de Turbo zelf!
Probeer dit alles maar eens te vinden in Nederland... lijkt me niet echt te doen om eerlijk te zijn.
Greetz,
Robert.
Voor mk2 220 hatch
Wat je nodig hebt is:
*T16T motor
*t25/ 28 turbo(T28 alleen wanneer er forged zuigers in je blok gaan)
*Intercooler + aansluitmateriaal
*Spruitstuk
*Downpipe
*Afhankelijk van Modeljaar auto waar je blok uitkomt heb je geen startblokkering
*oliekoeler
*Wanneer je een Vitese/ 820ti blok koopt heb je ook een andere downpipe + carterpan nodig van een 220coupe(of je moet je eigen pan eronder zetten) Maar dan nog heb je een downpipe van een coupe/420turbo/220gti-T/220GSI-t nodig
Makkelijkst is denk ik om een 620ti uit engeland te halen en daar alle onderdelen uit te halen. Verwisselen soms met slechte koets voor 500 a700 pnd van eigenaar.(en dan heb je een rijdende auto)
Wat je nodig hebt is:
*T16T motor
*t25/ 28 turbo(T28 alleen wanneer er forged zuigers in je blok gaan)
*Intercooler + aansluitmateriaal
*Spruitstuk
*Downpipe
*Afhankelijk van Modeljaar auto waar je blok uitkomt heb je geen startblokkering
*oliekoeler
*Wanneer je een Vitese/ 820ti blok koopt heb je ook een andere downpipe + carterpan nodig van een 220coupe(of je moet je eigen pan eronder zetten) Maar dan nog heb je een downpipe van een coupe/420turbo/220gti-T/220GSI-t nodig
Makkelijkst is denk ik om een 620ti uit engeland te halen en daar alle onderdelen uit te halen. Verwisselen soms met slechte koets voor 500 a700 pnd van eigenaar.(en dan heb je een rijdende auto)
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
Klopt. En de flensen passen ook niet op elkaar.Foxtrot schreef:Gehele uitlaat vervangen lijkt me trouwens ook verstandig - want die van een turbo is standaard al dikker (hogere diameter) dan de NASP - bij turbo = minder tegendruk beter, dus hogere diameter = beter
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

oke ik zie het al. Je heb dus gewoon een hele anderen moter nodig en bak. Dan kan ik dus beter op zoek gaan naar een completen Auto.Dat lijkt me wel zo voordelig aangezien je voor zoon 2500 wel een 220 tc koopt.
Tevens nog een vraagje is een 420 turbo in Eurpa geleverd of zijn de ze echt exstreem zeldsaam.
al vast bedank voor jullie info
luuk
Tevens nog een vraagje is een 420 turbo in Eurpa geleverd of zijn de ze echt exstreem zeldsaam.
al vast bedank voor jullie info
luuk