Motorsteunen?

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Royke

Motorsteunen?

Bericht door Royke »

Hallo allemaal,

ik heb weer eens een technische vraag. Mijn Rover 416 SI uit 11- 1999 stoot bij het intrappen van het gaspendaal en het loslaten ervan. Dus als ik hem echt loslaat voel je een stoot. En ook als je hem snel indrukt. Het kunnen volgens mij 2 dingen zijn: 1. motorsteunen of 2. aandrijfinrichting. Heeft iemand hier een idee over? Hij heeft 145000 gelopen. Misschien hoe ik kan controleren wat het is precies.

Daarbij een 2e probleem, bij koude temperaturen, lijkt het alsof ik de kleppen hoor. Alleen bij lage toerentallen en als hij koud is, hoor je bij het optrekken tikken van de klepjes. Maar ik dacht altijd dat deze motoren hydraulische kleppen regeling hadden (dus niks aan te stellen). Enig idee iemand of dit op te lossen valt?

Ik hoop van jullie te horen, als mede-rover freaks.

.....
To catch me you gotta be fast...........
To fast for you.....so.......beat it!
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Voor tikkende kleppen bij een koude motor heb je wel leuke middeltjes die je bij de olie kunt schenken, welke dat precies zijn weet ik niet, maar dat weten de meer ervaren roverrijders hier wel:)
die klap die je krijgt bij ineens vol gas kan idd betekenen dat je motorsteunen vervangen moeten worden, maar dat het ook gebeurd bij ineens gaslos kan ik niet verklaren.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

klinkt als motorsteunen idd, zowel gas erop als gas los heeft hetzelfde effect, alleen tegen voorkant dan wel de achterkant van de steunen.

Controleren, kan door gewoon naar de steunen te kijken, en bekijken hoeveel speling(lucht) er tussen de rubbers zit.

De stoters zijn idd hydraulisch, en daar valt dus niets aan te stellen, dat doen ze zelf, en wel wanneer er olie druk is. Zodra de olie druk er niet is, lopen ze langzaam leeg en raken ze steeds meer ontstelt. Hoe ouder/slechter de stoter hoe sneller dat gebeurd. Maar al met al niets om je zorgen over te maken.

Die middelen die voorgesteld zijn kunnen nog wel eens helpen, om de olie gemakkelijker in de stoters te houden als de motor uit staat.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
DannyRover200

Bericht door DannyRover200 »

Hey

Ik heb dat ook bij koude temperaturen hoor ik ze ook tikken ik heb het aan een bedrijfje gevraagd en die zeiden dat het komt omdat je olie zakt als die stil staat en als het zo koud is erg dik is.

Als ik hem even laat lopen hoor je niks meer. Dan is je olie wat dunner en krijgen je kleppen olie en dan hoor je ze niet meer.
Je kan er weinig aan doen of nieuwe olie er in gooie met een betere viscositeit (dat de olie wat dunner is).

Succes!
Gr
Royke

Bericht door Royke »

Bedankt voor jullie reactie's!

Maar idd is het tikken weg als de motor eventjes loopt.

De steunen is een ander verhaal. Klopt het dat je dat ook kan voelen in je pook? Dus als je het gas los laat, je pookt ook voelt vooruit/achteruit gaan? Kost het veel, die steunen vervangen? Is het normaal dat dit gebeurt bij deze km-stand?

Alvast bedankt!
jdpower

Bericht door jdpower »

Ik heb bij mijn roverm ook een 216 mk3 de motorsteunen vervangen omdat ik hetzelfde effect had met gas geven of gas loslaten als bij jou en bij mij zijn de ophangrubbers vervangen door powerflex motorsteunen. het gevolg: heeft niks geholpen alleen voelt ie iets directer aan waneer ik gas geef maar het schokken bij gas geven/loslaten is gewoon gebleven ik denk dus dat dit komt doordat er behoorlijk wat speling in de overbrenging (versnellingsbak en differentieel) zit.
Royke

Bericht door Royke »

Heeellllllllllpppppppppp!!!

Wie weet het zeker of het wel/niet kan?
Royke

Bericht door Royke »

Nou, bedankt Victor!

Waarom denk je nu dat ik dit post? Omdat ik m effe snel op een brug kan zetten? Nee dus, ik vraag dit op het forum omdat hier mensen komen met veel passie/verstand van Rovers. Ik vraag hun mening en advies, zelf kan ik niet zien of motorsteunen aan vervanging toe zijn, want ik weet niet eens waar ze zitten.

Toch bedankt voor je reactie!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Royke schreef:Nou, bedankt Victor!

Waarom denk je nu dat ik dit post? Omdat ik m effe snel op een brug kan zetten?
Probleem is dat de weinig echt technische mensen hier, je ook niet kunnen vertellen wat er exact aan de hand is, omdat dat nou in 1 maal niet goed werkt over het internet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Een fatsoenlijke reactie kan je nu in ieder geval wel vergeten :roll: :wall:.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Plaats reactie