Zoektocht 2e hands Rover op LPG
Zoektocht 2e hands Rover op LPG
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. Ik ben op zoek naar een 2e hands rover die op LPG rijdt en een G3 installatie heeft.
Ik ben niet echt bekend met het merk en na rondvragen krijg ik veel verschillende reacties; de een zegt dat je absoluut geen rover moet gaan rijden, omdat ze onbetrouwbaar zijn en de ander zegt weer dat de Rovers uit het Honda-tijdperk juist erg goed zijn, dus erg wijs word ik daar niet van.
Ik ben op zoek naar een rover 214/216 of een 416. Erg veel zijn er niet op gas te vinden maar de gene die ik vind zijn best betaalbaar voor wat je er voor krijgt(qua auto en accesoires) en ze zien er leuk uit, maar das een mening.
Kunnen jullie mij aangeven waar ik op moet letten bij een 2e hands Rover, zijn er bepaalde motoren die erg goed zijn op gas of juist niet
Wat is een geschikte kilometerstand om een 2e hands rover op LPG te kopen. Zo min mogelijk uiteraard, maar kan een Rover 214/416 met 200dkm op de teller nog lang mee of kan ik die beter laten staan en verder zoeken naar eentje met 150dkm op de teller?
Wat is een nette prijs voor een Rover als ik hem bij een autobedrijf koop?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik ben nieuw hier. Ik ben op zoek naar een 2e hands rover die op LPG rijdt en een G3 installatie heeft.
Ik ben niet echt bekend met het merk en na rondvragen krijg ik veel verschillende reacties; de een zegt dat je absoluut geen rover moet gaan rijden, omdat ze onbetrouwbaar zijn en de ander zegt weer dat de Rovers uit het Honda-tijdperk juist erg goed zijn, dus erg wijs word ik daar niet van.
Ik ben op zoek naar een rover 214/216 of een 416. Erg veel zijn er niet op gas te vinden maar de gene die ik vind zijn best betaalbaar voor wat je er voor krijgt(qua auto en accesoires) en ze zien er leuk uit, maar das een mening.
Kunnen jullie mij aangeven waar ik op moet letten bij een 2e hands Rover, zijn er bepaalde motoren die erg goed zijn op gas of juist niet
Wat is een geschikte kilometerstand om een 2e hands rover op LPG te kopen. Zo min mogelijk uiteraard, maar kan een Rover 214/416 met 200dkm op de teller nog lang mee of kan ik die beter laten staan en verder zoeken naar eentje met 150dkm op de teller?
Wat is een nette prijs voor een Rover als ik hem bij een autobedrijf koop?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Nou mijn broer heeft een rover 416 SI Oxford van 1999. Hij heeft nog nooit problemen met LPG G3 installatie. Het is starten en rijden maar. Helaas kan ik je niet verder helpen. Anders bel de roverspecialist van Noort eens. (zie autobedrijf van Noort) Ik heb hem zelf ook gebeld, omdat ik dezelfde vragen had als U en had ook twijfels over rover 416 Si op LPG G3. Ik neem mijn broerse auto in het nieuwe jaar over.
Heb ik nog een vraagje. Ik ben wezen kijken voor een 416si op gas. zag er goed uit, maar wat mij opviel dat er bij de brandstofkeuzeschakelaar geen ledjes zitten om het niveau van de gastank af te lezen. De knop zit mooi weggewerkt in het dashbord links naast het stuur.
De verkoper zei dat je moet rijden op de dagteller en wanner je 300km hebt gereden dat je dan weer moet gaan tanken, maar dat er geen idicatie is voor de vulling van de tank lijkt mij stug, wat me eerder logisch zou lijken is dat de niveaumeter voor de benzinetank wordt gebruikt wanneer je op gas rijdt, maar zeker weet ik het niet en ook tijdens de proefrit werd het me niet duidelijk.
Heeft iemand hier ervaring mee of rijd iemand een rover op gas en hoe is dat bij jou gedaan?
Het gaat om een Koltec EGI gasinstallatie
mvg
Schoenie
De verkoper zei dat je moet rijden op de dagteller en wanner je 300km hebt gereden dat je dan weer moet gaan tanken, maar dat er geen idicatie is voor de vulling van de tank lijkt mij stug, wat me eerder logisch zou lijken is dat de niveaumeter voor de benzinetank wordt gebruikt wanneer je op gas rijdt, maar zeker weet ik het niet en ook tijdens de proefrit werd het me niet duidelijk.
Heeft iemand hier ervaring mee of rijd iemand een rover op gas en hoe is dat bij jou gedaan?
Het gaat om een Koltec EGI gasinstallatie
mvg
Schoenie
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
M'n broer z'n 416 rijdt ook op gas en daar wordt de brandstof-meter zowel voor gas als voor benzine gebruikt. Als je overschakelt duurt het een tijdje voor de meter naar het goede niveau gaat, maar geeft dan wel gewoon de juiste waarde aan. Dit vind ik persoonlijk veel mooier dan een paar van die suffe ledjes die je ook weleens ziet.
Ik ben dus die broer. Werkt echt goed zo via die brandstofmeter.
En voor de wegenbelasting ben je maar 41 euro per maand kwijt voor g3.
Dus 1 keer tanken en je heb het er al uit. En eenmaal G3 altijd G3. Hij rijdt er niet slechter op vind ik. Maar ja, ik zou ook eens bij van Noort gaan kijken. Hele goeie garage, breng mijn auto er ook altijd voor een beurt. Misschien staat er nu wel een G3
.
En voor de wegenbelasting ben je maar 41 euro per maand kwijt voor g3.
Dus 1 keer tanken en je heb het er al uit. En eenmaal G3 altijd G3. Hij rijdt er niet slechter op vind ik. Maar ja, ik zou ook eens bij van Noort gaan kijken. Hele goeie garage, breng mijn auto er ook altijd voor een beurt. Misschien staat er nu wel een G3

Bij van Noort staat op het moment niks.
dat het via de benzineniveaumeter gaat is idd mooier :P
heb er gedurende de rit niet echt naar zitten kijken, omdat ik dat ook niet het belangrijkste vind.
Maar de kennis van LPG installaties is echt bedroevend slecht bij veel garages. Laatst beweerde een verkoper mij nog dat het gas via de benzine-injectoren zou worden toegediend
, nou daar was ik dus snel weg.
Bedankt voor de reactie
Schoenie
dat het via de benzineniveaumeter gaat is idd mooier :P
heb er gedurende de rit niet echt naar zitten kijken, omdat ik dat ook niet het belangrijkste vind.
Maar de kennis van LPG installaties is echt bedroevend slecht bij veel garages. Laatst beweerde een verkoper mij nog dat het gas via de benzine-injectoren zou worden toegediend

Bedankt voor de reactie
Schoenie