Binnen-Wateroverlast in een ´99er 600

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
stigmatic
MG-R Fanatic

Binnen-Wateroverlast in een ´99er 600

Bericht door stigmatic »

Goedemiddag!

Ik heb een probleem. sinds de winter is begonnen staat het water letterlijk tegen de binnenkant van mn ramen. Zelf als ik (een goedwerkende) airco en de achteruitverwarming aanzet trekt hij het niet om ook maar een deel weg te krijgen.

Het lijkt wel of hij ergens water opslaat ofzo... of werkt misschien de afwatering van de airco niet?

Iemand een idee (of de oplossing ;)).

alvast bedankt.
Rij Brits.. of rij niet!
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

Denk toch dat het een veel voorkomend probleem is. Loopt al een topic qua condens vorming.

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=5876

hij had ook al een oplossing daarvoor bedacht. Moet zeggen dat ik met dit weer er ook steeds meer last van begin te krijgen.

Vooral in de kofferbak wordt het erg vochtig en slaat er condens tegen de onderkant van mijn kofferbakdeksel.
Mijn achterruit begint nu ook steeds meer dicht te zitten.
Zal wel mede te maken hebben met dat ik bijna niet in de wagen rij.
Rij de rovert echt voor de fun, en droog stoken wil dus ook niet lukken.
Voor dagelijks-vervoer verplaats ik mezelf in een combo cdti.

Succ6 ermee...
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
mark_m

Bericht door mark_m »

kijk even alle rubbers na van portieren en kofferbak.

verder moet je de tuinslang pakken en voluit op de voorruit/parafaan spuiten,en dan je sleutel in het contact doen en de ventilator hard laten blazen.
als je alleen het normale ventilator geblaas hoord en is het onder het matje van de passagiers beenruimte droog dan zijn je parafaan avoeren aan beide kanten goed.

bij mij zaten deze vertstopt (dus onder de parafaan) en liep zo de ventilator in en deze liep vervolgens water te hakken en het liep er onder het dashboardkaste uit.

gevolg,álles dik beslagen en het was letterlijk een sauna toen ik de ventilator op warm zette,ik dacht eerst dat ik kortsluiting had onder mn dashboard :roll:
stigmatic
MG-R Fanatic

Bericht door stigmatic »

mark_m schreef:kijk even alle rubbers na van portieren en kofferbak.

verder moet je de tuinslang pakken en voluit op de voorruit/parafaan spuiten,en dan je sleutel in het contact doen en de ventilator hard laten blazen.
als je alleen het normale ventilator geblaas hoord en is het onder het matje van de passagiers beenruimte droog dan zijn je parafaan avoeren aan beide kanten goed.
:roll:
Bedankt voor de tip! ik ga t zeker proberen
MoRaX schreef:Denk toch dat het een veel voorkomend probleem is. Loopt al een topic qua condens vorming.

hij had ook al een oplossing daarvoor bedacht. Moet zeggen dat ik met dit weer er ook steeds meer last van begin te krijgen.

Vooral in de kofferbak wordt het erg vochtig en slaat er condens tegen de onderkant van mijn kofferbakdeksel.
Mijn achterruit begint nu ook steeds meer dicht te zitten.
Zal wel mede te maken hebben met dat ik bijna niet in de wagen rij.
Rij de rovert echt voor de fun, en droog stoken wil dus ook niet lukken.

Succ6 ermee...
Zou het er mee te maken kunnen hebben? ik rij de afgelopen maanden bijna niet en staat de auto alleen nog voor de deur geparkeerd. de korte stukjes die ik nu nog wel rij zijn nu jammergenoeg euhm "vochtig"
Rij Brits.. of rij niet!
Plaats reactie