Eerder hebben jullie al kunnen lezen dat de frontspeakers waren vervangen samen met de radio. Hier werd de IPod weer aan gekoppeld, zodat ik 4Gb aan muziek in de auto heb

Hier een van de nieuwe frontspeakers.
Clarion SRX1784

Nieuwe HUD

De IPode in het Dashboard kastje. Een bende zoals je ziet. Allemaal te wijten aan het Pioneeripoduitlees bakje.
Dit was allemaal al een hele verbetering. Ik heb eerst een dag rondgereden met de nieuwe frontspeakers samen met de originele backspeakers. Tijdens de toertocht hebben we de hele dag perfect kunnen testen en het resultaat daarvan was dat er 'zwaardere' backspeakers moesten komen. Zo gezegd zo gedaan.
Heb de woensdag daarop deze speakers gehaald: Clarion SRX6984
Dit moest natuurlijk ook ingebouwd worden.
Na de toertocht hebben zijn we nog ff naar de Tummeke Meet in Zetten geweest en daar heb ik de hoedeplank van Tummeke naar Friesland meegenomen. Deze gaat dienen om het een en ander op uit te gaan testen.
Mijn vader en ik zijn dus de afgelopen week (zodra ik ff tijd had want ik had het toch onzettend druk met toetsweek) bezig geweest met de speakers in de hoedeplank te monteren. Wat een makkelijk klusje was.

Hier zijn de gaten afgetekend en kan er geboord en gezaagd worden.

Nu kan er ook geknikkerd worden

Actie foto!!

Het resultaat mag er wezen. Dit is echter nog wel de test hoedeplank. Gisteren hebben we bij de originele hoedeplank dit hele proces herhaald. De test hoedeplank staat op dit moment te drogen in het hok

Past perfect en staat wel mooi zo.

Kabels worden nog niet weggewerkt omdat de hoedeplank nog tijdelijk is. Waar ik wel erg blij mee ben is dat wanneer ik de hoedeplank eruit haal, ik simpel de stekkertjes los haal en zo kan aansluiten op de originele speakers.

De bende in het handschoenenkastje kon natuurlijk niet. Daarom heb ik het Pioneeripoduitleesbakje verstopt achter het hanschoenenkastje. Netjes en uit het zicht.

Ziet er een stuk netter uit zo. Dit is echter ook weer tijdelijk. Uiteindelijk zal het handschoenenkastje leeg zijn en zal de IPod netjes geplaatst kunnen worden.
Dit is dus mijn nieuwe ICE. Verder kan ik nog zeggen dat het nog under construction is. Hoe de hoedplank eruit zal komen te zien hangt af van morgen. Want morgen......