Advies gevraagd!

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
PatrickT

Advies gevraagd!

Bericht door PatrickT »

Hallo,

Afgelopen weekend is mijn subwoofer gesneuveld. Dus ben vandaag een beetje rond wezen kijken voor een vervanger. maar dat is niet makkelijk!

Mijn vorige subwoofer was een Caliber cwn 10" 150watt RMS en 500watt Max.

er werd mij toen al verteld dat het niet al te best was. maar hij heeft het toch een goed jaar volgehouden. ( en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken he! ;) )

maar goed. ik heb op internet ook al wat rond gekeken. Ik zat zelf te denken aan:

Lanzar Heritage HRW104 ( 400 Watt RMS / 800 Watt max. )
Rockford P210S4 ( 200watt RMS / 400watt Max. )

of misschien gewoon een JBL 10" 250watt RMS a 99 euro?

wat denken jullie ervan? graag mening en opmerkingen. Het moet dus een 10" zijn i.v.m. kist in de auto. Minimaal 200watt RMS en onder de 200euro! en het is voor in een MG-F voor jullie informatie.

ik heb 2x Lanzar Vibe versterkers. 1 voor de composet voor ( rockford fosgate ) en een voor de subwoofer. bijde voorzien van een powercap.

Groeten,
Patrick.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

PatrickT

Bericht door PatrickT »

ok, maar dus geen rockford of lanzar volgens jou?
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

rockford kan je best kopen, MTX, Kicker en JBL maken ook goeie subs.

Boschmann zou ik maar vandaan blijven iig.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
216 driver

Bericht door 216 driver »

Hoeveel vermogen heb je ter beschikking voor je sub ? Het beste is om wat meer vermogen te geven dan er voor je sub opgegeven word.

Een Audio-system 10" inch woofer 300 watt rms is 130,- euro. Erg goede kwaliteit. Is nog niet zo heel erg bekend maar ze maken goed spul.
avdwerf

Bericht door avdwerf »

ik zou voor de jbl gaan, heb de 12inch variant in men wagen en die knalt echt megahard!
HoRiZoN

Bericht door HoRiZoN »

ik heb de 15 inch variant inmijn koffer liggen, knalt heel hard
maar geeft maar 250 rms en die ga ik vervangen door 2 x500 rms, maar dan van ander merk, zou nie weten welk
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Lanzar is een prima merk (was mijn 1e sub)
Mtx is net als lanzar een prima merk die hun sporen in de audio scene al verdient hebben.

Heb nu een jbl en ben hier ook tevreden over.
Alleen mijn amp niet kan het niet echt trekken. :twisted:

Anders kijk eens op de site van ron de vries die heeft vaak wel een goede prijs en volgens Artemis een goede service (als ik het me goed herinder)

Er staan in ieder geval een paar subs bij die goed zijn er ruim binnen jouw buget vallen.

Veel suc6
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

rockford kan je best kopen, MTX, Kicker en JBL maken ook goeie subs.
Boschmann zou ik maar vandaan blijven iig.
Het waren geen persoonlijke keuzes, maar zo een greep uit het assortiment van Ron de Vries. (10" onder de €200,00)

Heb zelf een 12" Polk subwoofer en daar ben ik erg tevreden over.

Echter wil ik misschien nog wel een zwaardere subwoofer of 2 subs.
tummeke

Bericht door tummeke »

Het probleem is toch vaak de versterker.. Je kunt nog zo'n dikke woofer hebben, maar als je versterker em niet trekt heb je er nog weinig aan..

Persoonlijk is mn woofer ook te zwaar voor de 600W RMS Xplod die ik achterin heb, maar ik heb ook geen high quality ice..

Dat komt allemaal later nog eens ;)

Dus baseer je keuze een beetje op je versterker, of koop meteen een goede set bij elkaar.
Plaats reactie