uitlaat F (geen VVT'tje)

Plaats reactie
sander1981

uitlaat F (geen VVT'tje)

Bericht door sander1981 »

Mede MG-freaks,

Ik heb sinds 8 maanden een mooie paarse MG F. Heerlijke auto', dat is pas echt auto-rijden. Één nadeel.. het uitlaat geluid van de standaarduitlaat vind ik wel erg matig, dus op zoek naar een beetje lekkere sound. Je kan ze speciaal laten maken maar vroeg me af of iemand nog een goed adresje weet waar ze misschien standaard voor een MG leveren? (en daardoor ook wat goedkoper)

En tips over een merk/type uitlaat zijn ook welkom.

Groeten,

Sander
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Woon jij toevallig in IJsselmonde? ;)

Via UK Carparts is het nodige te krijgen voor de F.
Mike Satur is een MG F guru in Engeland die heel veel onderdelen verkoopt (de Daytona uitlaat is erg mooi).

En ook Bruno (lid van deze club en de Belgische MGF club) kan het nodige leveren. Ik heb bij hem pas de Phoenix uitlaat gezien/gehoord en dat is een prachtige uitlaat. Zie voor zijn site hier.

Voor wat meer geluid kan je ook een openluchtfilter monteren. In combinatie met een goede luchttoevoer (dmv buizen) zorgt dit ook nog eens voor wat extra pk's (aangezien de F standaard een beetje astmatisch is :) ).

Aanstaande zaterdag is er een rollenbank meeting in Goes, met de mensen van de Belgische MG F club, dat is misschien wel leuk voor je om te zien. Kan je wat ervaringen uitwisselen met andere F-bezitters.

Welkom bij MG-R btw 8).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
xpowerzzz

Bericht door xpowerzzz »

Hey welkom,

Uiteraard bedoel je 'geen VVC-tje' ipv. een VVT ;)

Zoals Striker aangaf moet je absoluut eens gaan kijken voor een nieuwe luchtfilter, liefst nog een open luchtfilter. Deze maken zo een sportief geluid zonder je geldbeugel helemaal leeg te halen, dat je er absoluut eentje moet hebben. Nadien, na enkele jaren/maanden genoten te hebben van de 'roar' kan je nog een stap verder gaan en een uitlaat aanschaffen.
Doe de stappen in omgekeerde volgorde en je merkt je luchtfilter niet eens meer op.
Plaats reactie