Alles clickbaar
Ik kon de velgen nog even niet plaatsen omdat de geschikte wielmoeren even niet kon vinden en ik weg moest vanmiddag, morgen zal ik het even proberen.
Weet wel dat deze velgen niet voor deze auto bedoelt zijn, dus als het niet normaal past, dan heb ik pech en zullen ze een tijd in de kast liggen totdat de racer met aangepaste wielkuipen klaar is.
Ik heb de velgen meer dan 2 maanden geleden in engeland (waar anders)gekocht, en hoewel bijna alles goed verlopen is(zoals communicatie, en betaling). Heeft de verzending nogal wat voeten in de aarde gehad, aangezien UPS het voor elkaar gekregen heeft om 2x de velgen te beschadigen waarna ze retour-afzender werden gestuurd(1x intern en 1x na dat in Hierden de chauffeur aangaf dat het verstandig was de pakketten te weigeren)
Aan gezien de verkoper slechts 3 sets had, en er al 1 aan een andere koper waren verkocht bestond de 3de verzending naar mij toe uit onbeschadigde velgen uit de 1ste en 2de poging.(thank god, dat dat mogenlijk was), de rest wordt op rekening van UPS weer gerepareerd.
Over de velgen zelf:
Merk: Performance Wheels(australische fabrikant)
Type: Tempest
Maat: 15x6.5"
ET: 38mm
Steek: 95.25mm
centreer: 56.6mm
Hoewel de velg bedoel is als aftermarket velg voor de MGF(wiens velgen niet te gebruiken zijn onder een rover 100. ET= 18mm), is de ET-waarde dusdanig hoog, dat ze mijns inziens toch onder de rover 100(std et=52mm) te gebruiken zijn, aangezien optimaal 42~45mm schijnt te zijn, en ook de 14" race velgen een et-waarde hebben van 42mm. Deze velg zit daar dus slechts 4mm naast.
Mocht dat een probleem worden, dan moet ik de fusees aanpassen, maar gelukkig weet ik zeker dat dat idd mogenlijk is, en is de kans dat het nodig is redelijk klein.