Omdat jullie zo van filmpjes houden, p7! (Wisseltruuk)

214 216 218 220 25
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Goed bezig man!!!
Ik hoop em zelfs voor de 22e klaar te hebben, voor de rollenbank.. Maar met de radiator die nog verzonden moet worden uit engeland, net als delen van de Airco enzo weet ik niet of ik dat ga halen..
Wie heeft er een airco nodig in de herfst dan??? :twisted:

Voor langere en vollast belastingen,
en vooral in de zomer, zul je wel een grotere radiator nodig hebben.
Voor de eerste testritjes zul je nog wel met je R200 radiator uit de voeten kunnen. (voor nood dan)
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Edgecrusher schreef:Wie heeft er een airco nodig in de herfst dan??? :twisted:
Die heb ik juist nu veel aan, tegen beslagen ramen. Ik gebruik 'm in de zomer vrijwel nooit, nu dagelijks.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Sikko

Bericht door Sikko »

Respect man, Toont wel lef dat je hier aan begint. Gelukkig heb ik al een 1.8 blok!

Succes met de verbouw cq inbouw!!!
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Edgecrusher schreef:Voor de eerste testritjes zul je nog wel met je R200 radiator uit de voeten kunnen. (voor nood dan)
Radiator van een 1.4 en 1.8vvc zijn hetzelfde, dus qua koeling maakt het geen verschil.
Er is alleen een verschil in radiator voor modellen met of zonder airco. Aangezien je nu geen airco hebt in de 214, heb je dus toch een andere radiator nodig.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Ziet er goed uit allemaal!!!
Hoop voor je dat het een probleemloos avontuur word ;) (nu je eenmaal een donor hebt dan :mrgreen: )
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

kerel, dat is ff lef hebben!!
Je trots zo uit elkaar halen om vervolgens weer in elkaar te zetten, gekkenwerk!
Maar diep respect kerel!!!

keep us posted!
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Ramses

Bericht door Ramses »

Tja, ik heb een en ander al zien gebeuren ;)

Zie ook veel bekende onderdelen, dagelijks in mijn auto dan :mrgreen:

Alleen waar is die schroevendraaier toch ;)
tummeke

Bericht door tummeke »

Hmm ik zit een beetje met de airco pomp enzo dan.. Zou dan weer andere riemen nodig hebben en dergelijke als ik de airco niet aansluit, want een meedraaiende airco pomp zonder vloeistof in het systeem is geloof ik niet echt een succes :)

Maar zou dus eventueel vast met de r200 radiator kunnen rijden.. En ach, om de motor aan de praat te krijgen is de radiator sowieso even niet van belang.. Die koeling is voor die paar seconden wel even te missen..

Verder allemaal bedankt voor de enorm leuke reacties :) Ben er eigenlijk maar gewoon aan begonnen.. Want hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je in gaat zien dat het inderdaad eigenlijk wel gekkenwerk is... Het scheelt trouwens wel dat ik eerst die ZR rustig heb kunnen slopen.. Aangezien het meeste wel overeen komt met de 200 kun je dus een beetje oefenen met onderdelen, en krijg je een beetje handigheid in die klote stekkertjes enzo allemaal.. Dan weet je ook meteen waar alle schroefjes ed zitten voor wanneer je met de rover bezig gaat..

Maar goed, one way or another, die motor komt erin!! Mocht het helemaal niet willen dan regel ik een VI ECU en motorboom en dan doen we het zo! :) Hoop 22 oktober te kunnen laten zien wat we hebben gepresteerd.. Al lijkt me dat zelf iets te optimistisch.. Mochten er nog foutjes in zitten, is die datum al bijna niet meer te halen.. Het is nog een hele klus om uberhaupt de motor en alles er nog in te krijgen!
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

Tom, petje af hoor :shock:

Dat jij aan zo'n project begint vind ik heel dapper :mrgreen:

als ik zo die foto's zie begrijp ik echt niet dat jij er nog wijs uit wordt, maar heb er alle vertrouwen in dat het jou gaat lukken, jij bent er tenslotte niet zomaar aan begonnen lijkt mij ;)

Heel veel succes nog met het vervolg van de inbouw, en ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen :D

;)
domo

Bericht door domo »

even over die aircopomp.Een aircopomp draait niet mee als er geen vloeistof op zit.Dit hebben ze dus gedaan uit voorzorg.De vloeistof zorgt namelijk ook voor de distributie van de olie in het systeem.Andere riem heb je wel nodig dat klopt.Nu zou ik persoonlijk de pomp ook niet mee laten lopen als er geen slangen aanzitten.Krijg je allemaal rotzooi in de pomp.
tummeke

Bericht door tummeke »

Tnx diana.. Ik heb een goede 1e monteur die me hierbij helpt.. Dus met mijn kennis van MG-R en zijn kennig van motoren ed komen we er wel uit :) Ik heb er iig het volste vertrouwen in, al zal het niet makkelijk worden!

Domo:
Hmm, Maar als ik de pomp goed af zou dekken, bv een goede stop in de aansluitingen dan zou het dus verder geen kwaad kunnen?
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

even over die aircopomp.Een aircopomp draait niet mee als er geen vloeistof op zit.Dit hebben ze dus gedaan uit voorzorg.De vloeistof zorgt namelijk ook voor de distributie van de olie in het systeem.Andere riem heb je wel nodig dat klopt.Nu zou ik persoonlijk de pomp ook niet mee laten lopen als er geen slangen aanzitten.Krijg je allemaal rotzooi in de pomp.
Als je de airco niet aanzet draait hij toch helemaal niet mee?

Mijn Rover heeft geen airco, maar mijn Toledo wel, en als de airco niet aan staat draait de compressor niet mee. De riem drijft wel een schijf aan op de compressor, maar het middendeel en de compressor zelf draait dus niet mee.

Als dit bij een Rover ook zo werkt kun je dus wel gewoon de compressor aan de riem laten zitten en dan gewoon de airco tijdelijk niet gebruiken, ligt dan een beetje hoe goed je je kunt beheersen om aan de knopjes te zitten. :mrgreen:
domo

Bericht door domo »

ik weet niet of je de airco over wilt zetten.Zo ja dan zou ik hem gewoon met de leidingen dicht maken.Dat is de beste manier.Maar met afstoppen kan het ook.ik kies zelf voor de eerste manier.
tummeke

Bericht door tummeke »

Ja de airco gaat als het wil over.. Laat daarvoor ook de airco radiator en de beschadigde leidingen overkomen uit engeland..
Is toch zonde als je een ZR hebt met airco en je zou em niet overbouwen :)

Het knopje is trouwens heel simpel.. Die laat ik dan gewoon even weg zolang de airco nog niet volledig is opgebouwd :mrgreen:
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: is toch wel leuk werk hé.
ikzelf heb er wel van genoten zo'n motorswitch.
jij heb hopelijk geen vliegwiel wat vervelend doet.

kun je de web sites eens geven waar je de zr gevonden en gezocht heb. :mrgreen:
Afbeelding
tummeke

Bericht door tummeke »

Is zeker genieten zo'n motorswitch.. Zeker als alles lekker soepel gaat..

T zat vandaag helaas wat tegen.. de achterste motorsteun past niet omdat er in het subframe geen gaten voor zitten. de oude past ook niet, want daar zit t schakelmechanisme nu.. Dus wordt even uitzoeken hoe we dat gaan oplossen.. Maar de 1.8 ligt er nu wel in!

De opbrengst van vandaag:

Blokje van de 214 eruit..

Afbeelding

Garage vol autozut :)

Afbeelding

Het 1.8 blok, op z'n beurt wachtend..

Afbeelding

Het 1.4 blok, van z'n functie ontheven..

Afbeelding

De kale 214..

Afbeelding

Hoopje draden

Afbeelding

Afbeelding

Weinig meer te zien :)

Afbeelding

Oude baksteun uitboren en verwijderen

Afbeelding

En voila! Een 214si met een 1.8 :)

Afbeelding

Afbeelding

Nu dus alleen nog even de achterste motorsteun zien te fabriceren.. Daar vinden we nog wel wat op.. En dan alles weer aansluiten!

Groetjes
8)
Plaats reactie