Hallo MG vrienden
Ik ben van plan om een MGF VVC uit 1997 te kopen van een particulier in Duitsland. Nu heeft enige research op het net mij een beetje huiverig gemaakt. Er wordt veel geschreven over de slechte betrouwbaarheid van een MGF. Zo schijnt bijvoorbeeld de koppakking van de oudere modellen van slechte kwaliteit te zijn. Kan ik als leek herkennen (b.v. door ergens op te letten bij een testrit) hoe de koppakking er aan toe is?
Hebben jullie nog andere tips voor mij waar ik verder op zou moeten letten?
Alvast bedankt!!
hoe herken ik een slechte koppakking????
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Kijk of de temperatuurmeter niet te hoog oploopt, controleer of er geen olie in de koelvloeistof zit (dan ziet de koelvloeistof eruit als mayonaise), controleer de peilstok en de binnenkant van de oliedop even op hetzelfde.
Dit is bij de F een iets minder handig klusje dan bij een doorsnee auto, omdat de motor goed "verstopt" zit, maar erg belangrijk voor de aanschaf van een auto (en al helemaal van een partikulier).
Op MGF forum en op Ultimate MG is veel uitgebreidere info te vinden waar je bij een F precies op moet letten.
Dit is bij de F een iets minder handig klusje dan bij een doorsnee auto, omdat de motor goed "verstopt" zit, maar erg belangrijk voor de aanschaf van een auto (en al helemaal van een partikulier).
Op MGF forum en op Ultimate MG is veel uitgebreidere info te vinden waar je bij een F precies op moet letten.