[620i]bij remmen en optrekken stuur naar links

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
mark_m

[620i]bij remmen en optrekken stuur naar links

Bericht door mark_m »

ik heb nu al meer dan een jaar er last van dat als ik optrek of rem en ik heb mn handen niet aan het stuur dat dan de auto naar links trekt,het stuur draaid mee.

vooral dat het ook bij optrekken (vanuit stilstand) gebeurt dat hij een rukje naar links doet vind ik vreemd.
ik heb hem al wat maanden terug laten uitlijnen bij DeSprint,ze moesten idd iets verstellen maar het heeft dus niks uitgemaakt.
verder zie ik nog geen schuin afgesleten wielen.

weet iemand mischien wat de meest mogelijke oorzaak hievan zou kunnen zijn???
wel heb ik een beetje last van kromme remschijven,want soms als ik rem vanuit 130 ofzo gaat mn stuur een beetje heen en weer trillen.

en ik hoor een tik als ik de koppeling laat opkomen enoptrek vanuit 1,2 en soms 3 ,volgens een monteur van de rover zou dit speling op de aandrijfas zijn.....maar het zou bij mij nog niet zo erg zijn en als het echt fout was dan hoor je het vanzelf volgens hem :?:

of deze 2 zaken iets met het probleem te maken hebben weet ik niet.

maar als iemand tips kan geven,graag! :mrgreen:
Trevor

Bericht door Trevor »

Hey, dat heb ik ook! :? :?: Mijn wagen trekt ook naar links bij remmen en optrekken.
jdpower

Bericht door jdpower »

kan een uitlijnfout zijn
je kan het beste je auto opnieuw laten uitlijnen
Trevor

Bericht door Trevor »

Heb ik nu al 3 keer gedaan, en 't blijft. Zoals je kunt lezen heeft Mark_M dat ook al laten doen.
Beko

Bericht door Beko »

Remblokken en/of remklauwen niet goed of uitleining of bandenspanning kan het zijn.
Het zal toch niet zo zijn dat de 6 serie een krom chassie heeft :?

Groet
Beko
avdwerf

Bericht door avdwerf »

nou, toen ik men nieuwe velgen eronder heb laten gooien heb ik hem ook uit laten lijnen, en de mijne doet het ook nog steeds, en ook naar links toe, vreemd :D
mark_m

Bericht door mark_m »

tja,ik zat te denken om hem bij de dealer neer te gooien en hem te laten uitlijnen door hun,en ook schokbrekers,remmen,speling op draagarmen en stuurinrichting te laten controleren.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

mark_m schreef:speling op draagarmen
Daar zou het goed in kunnen zitten. Als de rubbers zacht zijn geworden krijg je speling en trekt de auto. Dit heb ik ook gehad en een set Powerflex bushes verhielp het probleem.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
mark_m

Bericht door mark_m »

Striker schreef: Daar zou het goed in kunnen zitten. Als de rubbers zacht zijn geworden krijg je speling en trekt de auto. Dit heb ik ook gehad en een set Powerflex bushes verhielp het probleem.
maar als het een rubber is zouden ze aan allebei de kanten vervangen moeten worden?

word dat een erg duur grapje???
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Valt mee. Het is ff wat werk en nieuwe rubbers (nee, niet bij de drogist :) ). Ik heb meteen alle rubbers van de voorwielophang laten vervangen door polyurethaan bussen, kostte me 200 euro dacht ik. Maar de originele rubbers zijn een stuk goedkoper.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
mark_m

Bericht door mark_m »

wat eigenlijk altijd al is geweest is dat als ik op de snelweg zit en ik het stuur heen en weer draaid dan lijkt het wel alsof ik de neus lichtjes voelt rollen,dus als ik naar rechts stuur gaat de linker voorkant naar beneden en rechts wat omhoog.
mischien ook een onderdeel van het probleem,of mischien de normale rij eigenschap voor zo'n grote auto met normale standaard vering.

ik breng hem in elk geval volgende week naar de garage waar alles word nagekeken,ik hoop dat ze wat vinden.
216 driver

Bericht door 216 driver »

Ik denk dat dat normaal is, stuggere veren zou een oplossing kunnen zijn.
markorius

Bericht door markorius »

Mijne ook, 17" naar links

Ook uitgelijnd
mark_m

Bericht door mark_m »

bij de garage bleek dat de remmen voor niet helemaal lekker waren,een verschil in remkracht,de remklauw(en)die zijn weer gangbaar gemaakt....voor de rest was er zo op het eerste oog blijkbaar niks te zien.

helaas nog steeds hetzelfde gedrag op de weg(met de handjes los van het stuur).
ik zal hem eens zelf op de brug zetten,eens kijken of er ergens speling op een rubber zit ofzo of een lekke schokbreker.

weet iemand hoe ik dat het beste kan controleren met die rubbers??
jankaan

Stuurhuis

Bericht door jankaan »

LS

Bij mijn 620SI bleek het stuurhuis lek te zijn waardoor en bij mij bij remmen er steeds grotere slagen naar links gemaakt werdt wanneer ik remde. Schijnt een zwak punt te zijn, heb deze laten reviseren in Zeewolde totale kosten incl. in en uitbouw bij mijn profile zo'n 800 euro
mark_m

Bericht door mark_m »

maar hoe kan je zien of je stuurhuis lek is,dat je vloeistof peil zakt??
of lekt hij intern ofzo,ik ben wel benieuwd hoe ik dat zelf kan testen.

mijn vloeistofpeil blijft gelukkig hetzelfde
Plaats reactie