motorprobleem

214 216 218 220 25
Plaats reactie
216cabrio
MG-R Fanatic

motorprobleem

Bericht door 216cabrio »

Ik heb een groot probleem met mijn 216 cabrio. Een goed half jaar geleden heb ik mijn blok kapot gereden. Een cylinder totaal naar de knoppen. Vervolgens heeft een beun er een nieuwe motor ingelegd van het nieuwere type, D16Z5, hiermee 2 maandjes getufd gaat ie kapot. Kan gebeuren zou je zeggen dus weer een ander blok erin van hetzelfde type en na 1,5 maand al naar de knoppen. Vervolgens een blok erin gelegd met een bekende hystorie dus dat moest goed gaan. Maar deze heeft ook al de geest gegeven. Nu staan we dus voor een raadsel.
Hij denkt dat er iets in de bedrading van de auto verkeerd is waardoor ze steeds kapot gaan. Heb alleen geen idee hoe je hier achter komt en hoe/wie dit kan doormeten. De zomer is inmiddels voorbij dus haast heeft het niet maar in onderdelen verkopen is wel het laatste wat ik wil.
Wie weet raad?
Ashoe

Bericht door Ashoe »

4 blokken in een half jaar? jij moet gewoon aan de fiets, auto's zijn volgens mij niet voor jou weggelegd :P

anyways, met al die blokkenwissels, had je ook steeds de juiste computers erbij? al die blokken goed getimed?
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

Naast het gene wat ashoe schrijft, zou ik ook eens gaan uit zoeken wat de oorzaak is waarom die andere blokken kapot gegaan zijn alvoorens er weer een ander in te leggen :!:
Misschien zijn ze om de zelfde rede kapot gelopen.
Roverloos
216cabrio
MG-R Fanatic

Bericht door 216cabrio »

We denken dat het probleem in de kabelboom zit. Doormeten is een bende werk dus dacht ik aan vervanging van de kabelboom van een sloop auto met achterschade of iets dergelijks. Maar passen dan ook de kabels van een gewone 216 of moet het een cabrio/coupe zijn?
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de kabelboom?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

kabelboom is gelijk voor alle 216 met DOHC Honda motor (GTi, Cabrio en Coupe dus), misschien dat er hier en daar een schakelaar extra of minder opzit (denk aan elektrisch dak bv.)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Plaats reactie