ik ben van plan
om mijn standaard luchtfilter te vervangen
weet er iemand wat er allemaal beschikbaar is voor de zs
of is er iemand die er ervaring mee heeft
Ik weet niet of de ingang van de luchtbuis bij een MK.I op dezelfde plaats als een MK.II zit, maar bij mij loop de buis vanaf het filter naar beneden, onder de accu door en daarna weer omhoog met de ingang van de buis naar achter gericht
Ben van plan om mijn Viper uit de 180 in de 120 te plaatsen maar daarvoor moet ik eerst een goede buis kopen. Overigens heb ik er geen haast mee, dus verwacht geen "up-dates" of zo.
LIMPEX is de Nederlandse importeur van Pipercross.
C Ya
Pete
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Volgens mij gaat een vervanging van het luchtfilter en de aanzuigbuis echt een verbetering opleveren
In aanzuigbuis is echt vreselijk dun van een 120 en de weg die de buis aglegt (van ingang naar filter) is niet bepaald efficient (zie een van mijn posts hierboven).
Weet je al wat je gaat doen? Er zijn natuurlijk ook nog andere opties dan alleen maar PPX, hoewel de meeste (mijzelf incluis) zeer tevreden zijn over de Viper set.
C Ya
Pete
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Heb jij misschien die foto nog die jij destijds van mijn Viper in de 180 hen genomen?
Hier een foto van de Viper in de auto van Striker.
Zo komt 'ie ook ongeveer te liggen in de 120.
De uitlaatbuis komt direct op de gasklep (?) en de aanzuigbuis komt ergens achter de bumper waar hij voldoende rijwind kan vangen. Let er alleen op dat de kans dat er water inkomt niet al te groot is.
C Ya
Pete
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Ik weet niet of de ingang van de luchtbuis bij een MK.I op dezelfde plaats als een MK.II zit, maar bij mij loop de buis vanaf het filter naar beneden, onder de accu door en daarna weer omhoog met de ingang van de buis naar achter gericht
C Ya
Pete
bij mijn mk1 zs 120 is dit ook zo
vind het een beetje raar uitzien
Dan ga ik denk ik de 'trechter' die aan het eind van de buis zit, achter de koplamp, naar achter de onderste luchtinlaat leggen.
Ik heb nog wel een wat dikkere slang liggen, maar daar past die trechter dan niet in, maw, die is dan te dun.
mg-zs schreef:
bij mijn mk1 zs 120 is dit ook zo
vind het een beetje raar uitzien
Bij een 400 mk2 ook, weer iets dat ze nooit veranderd hebben.
Maar zo slecht is die buis ook niet, hij zit perfect geisoleerd (geen warme lucht of troep van het asfalt) en koude lucht komt er ook vrij gemakkelijk.
Hij is wel wat aan de dunne kant, maar de airbox is vrij groot en vangt het gasrespons probleem op.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
Ja maar het 'voordeel' dat je dan hebt, is als de buis vol in de wind ligt/hangt, er iig zat lucht in wordt 'geperst'.
Dat lijkt me ook geen kwaad te kunnen toch?