distributieriem vervangen,rib uit lijf?

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
mark_m

distributieriem vervangen,rib uit lijf?

Bericht door mark_m »

zat net even in het boekje van mn 620i te kijken,op de kleppendeksel zit een stickertje dat de distributieriem vervangen is bij 108.000km.
toen ik keek naar de nationale autopas was de stand van 108.000km in 1998,dat is dus 7 jaar terug!

blijkt dat de riem elke 5jaar of 1-ton vervangen moet worden,dus ik zit er al 2 jaar overheen :roll:

weet iemand een ruwe schatting wat dit grapje ongeveer gaat kosten bij een rover dealer?

alvast dank! ;)
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ik zou het zoizo maar doen, wat de kosten dan ook mogen zijn.

Ik denk niet dat het veel duurder is dan van een k-serie blok(aangezien het de kosten voor 3/4 arbeid zijn), en er zijn genoeg mensen die de kosten daarvan weten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Paladijn

Bericht door Paladijn »

Gezien ik zelf voor mijn grote beurt bij 200k km mijn distributieriem moet laten vervangen zat ik met dezelfde vraag. Het kost hier (Friesland/Groningen) bij zowel de Honda als Rover dealer rond de 225 euro - ik kan je a.s. dinsdag wel een exacte opgave geven van de Rover dealer hier gezien ik dan de rekening gepresenteerd krijg :x
klaas

Bericht door klaas »

Yep 250 euri hoogstens. Kosten zijn trouwens hoger als je het niet doet hoor! Mijne moet volgend jaar weer, vorig jaar vervangen. Bij de 416 moet ie om de 80.000km.
(waarom rijdt ik eigenlijk benzine...? :roll: :oops: :? )
Plaats reactie