Kleurcode nightfire red mettalic?

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
arthur623

Kleurcode nightfire red mettalic?

Bericht door arthur623 »

Hoi

Onder mijn motorkap staat er op het plaatje;

Paint: COQ of C0Q.

Die kleurcode kennen ze niet in het motipkleuren assortiment, wel staan er in het boek bij rover 3 kleurtinten nightfire red mettalic, namelijk 951530, 951560 en 951590.

De eerste is mijn kleur zowiezo niet, en 60 en 90 zijn respectievelijk volgens mij te licht en te donker. Heeft iemand met dezelfde roverkleur als ik al eens een goeie spuitbus cq lakstift gevonden? Ik moet namelijk mijn voorbumper overspuiten ivm loskomende vernis/blanke lag laag...

EDIT: Ik heb inmiddels nog ff in de winkel het boek gechecked, er zijn gewoon 3 kleurtinten met dezelfde rover kleurcode, alledrie COQ. En ik heb alledrie de kleuren nu ff op een oud portier van me gechecked en daarna met blanke lak bewerkt, en ze zijn alledrie toch verschillend met de huidige kleur.....lekker is dat.
avdwerf

Bericht door avdwerf »

dan zal je wagen wel veel in de zon hebben gestaan ofzo
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Je kan beter gewoon naar een verfspeciaalzaak gaan waar ze spuitbussen kunnen vullen.
Hier in Spijkenisse bijvoorbeeld Hempel.

Daar kunnen ze namelijk echt jou kleurlak maken en in een spuitbus proppen.
Ze hebben dan ook meer kleurvarianten dan bijv motip.

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Kijk dat is mooi, want ik was ook op zoek naar die kleur codes...

Ik laat ze altijd maken bij een verfspeciaal zaak bij mij in de buurt, betaal nog geen 20 euro voor een spuitbus.......

Mocht je interesse hebben in een spuitbus in je kleur kan je het laten weten, maar ze kunnen ook eventueel kannen levere, voor spuitmachines e.d.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

ik heb hier een zipje met daarin een document met alle MG-R paintcodes:

http://mark.speedlinq.nl/troep/paint.zip

ik heb dit document verder niet gecontroleerd oid maar misschien heb je er wat aan.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Van jou kleur zijn er als het goed is 4 varianten
dwz de standaard
een gelere
een rodere
een lichtere

Vaak bestellen fabrieken eerst verf van leverancier x en vervolgens weer bij leverancier y
gevolg is dat er kleine vranderingen in de kleuren zitten waardoor verfleveranciers varianten op de kleur maken(voor de schadewereld)
je kan anders ook een computer er op laten zetten bij een bedrijf die de bussen maakt dan heb je altijd de goede kleur
en je lak ff goed op poetsen waar je je kleur controleerd doet ook wonderen
avdwerf

Bericht door avdwerf »

Mista T schreef:Kijk dat is mooi, want ik was ook op zoek naar die kleur codes...

Ik laat ze altijd maken bij een verfspeciaal zaak bij mij in de buurt, betaal nog geen 20 euro voor een spuitbus.......

Mocht je interesse hebben in een spuitbus in je kleur kan je het laten weten, maar ze kunnen ook eventueel kannen levere, voor spuitmachines e.d.
Hmm dat klinkt wel interessant, heb een paar van die witte puntjes op men motorkap van steentjes, dus dan zou ik die gewoon zo over kennen spuiten ofzo?
arthur623

Bericht door arthur623 »

nee, je kan niet zomaar ff eroverheen spuiten. Als je een motorkap wilt spuiten moet je hem helemaal doen, anders heb je anders gekleurde 'vlekken' van de nieuwe verf.

putjes kan je het best opvullen met een lakstift, doe dit heel secuur met bijvoorbeeld de botte kant van een naald, van dichtbij ziet het er dan niet perfect uit maar vanaf een afstand zie je de witte plekjes niet meer.
Plaats reactie