nieuwe subwoofer

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
soundstream

nieuwe subwoofer

Bericht door soundstream »

ik wil een andere subwoofer kopen heb nu een cerwin vega hed 12" maar wil wat anders nu zit ik te twijfelen tussen een soundstream,jl audio,hyfonics of een audiobahn mijn muziek die ik draai is vooral rock en hardstyle wat zou jullie keuze zijn??? ohja hij zit in een kist


grtz patrick
ps jullie advies kan natuurlijk ook een ander merk zijn .Nou ik hoor het wel
Ashoe

Bericht door Ashoe »

voor jouw stijl zou ik voor mtx gaan... mssn ook wel jbl, maar mtx vind ik dan nog wel beter :D
216 driver

Bericht door 216 driver »

JBL zou ik persoonlijk niet aan beginnen :P ,

de merken die je zelf opnoemt zijn wel 1 van de betere.

In welke kist een subwoofer speelt is ook heel belangrijk voor de klank, wil je in een gepoorte kist of een gesloten kist ?

Als je het verschil nog niet weet van hoe dat klinkt zou ik dat maar eerst gaan beluisteren.

gepoorte kist gaat wat dieper door (speelt lagere frequencies af dan een gesloten kist) , gaat een stuk harder dan gesloten kist maar is wat trager/minder strakke bass dan de gesloten kist. Bij hardstyle heb je meestal wel snelle bassen.

Ik hoor van velen dat Rockford fosgate goeie gepoorte kisten heeft die goed diep gaan en nog best strakke bass kan weergeven, dus die moet je ook zeker proberen te beluisteren.
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

Hmmm, rockford heb je nodig :mrgreen:
Ashoe

Bericht door Ashoe »

fanboy -_-*
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

zekers ja en trots op! :bangin:
Jmrules

Bericht door Jmrules »

110% rockford!!! schreef:Hmmm, rockford heb je nodig :mrgreen:
Of Kicker :) zonder meer allebei strakke subs die mijns inziens het beste presteren in een dichte kist. Komt qua muzieksmaak ook goed uit als ik het bericht van TS lees. Dus TS: in ieder geval een dichte kist met een 10 of 12"er.

De merken die je zelf opnoemt zijn trouwens aan de prijzige kant al betaal je ook voor een Kicker of Rockford veel als je naar de goede series kijkt.
JeroenV

Bericht door JeroenV »

Ik zou Rockford nemen. Ik heb een Rockford Sub en Amp in de Peug liggen, en het geluid is waanzinnig goed. Zit trouwens een Boston Audio composet voorin, alles aangestuurd door een JVC KD-G612.
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

tsja, ik zie dat je er audiobahn tussen hebt staan. als ik er de centjes voor had zou ik zeker daar voor gaan.

Mark
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

ynze schreef:audiobahn zou ik nemen is niet duur en geef leuk geluid ook
rockford zou ik zekker niet nemen maar het is altijd je eigen keus
audiobahn niet duur? hmz, volgens mij heb jij toch wel een dikke portemonee dan :mrgreen:

(of ik wordt gewoon ontzettend onderbetaald..... :( )
110% rockford!!!

Re: nieuwe subwoofer

Bericht door 110% rockford!!! »

soundstream schreef:ik wil een andere subwoofer kopen heb nu een cerwin vega hed 12" maar wil wat anders nu zit ik te twijfelen tussen een soundstream,jl audio,hyfonics of een audiobahn mijn muziek die ik draai is vooral rock en hardstyle wat zou jullie keuze zijn
wat is eigenlijk de reden dat je een andere sub wil, want dat is wel belangrijk.
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Mark214 schreef:tsja, ik zie dat je er audiobahn tussen hebt staan. als ik er de centjes voor had zou ik zeker daar voor gaan.

Mark
Audiobah heeft nog geen enkele goed klinkende sub gemaakt enkel mooi ogende. :roll: Lees even de Duitse ice fora na en verdoe er je geld niet aan. RF, Orion, Lanzar zijn klassiekers. Tegenwoordig las ik tuned-belgium en passios4tuning (beide .be) heel wat over goede nieuwe merken met een goede klank en prijs.

Cheers Pagan
Laatst gewijzigd door pagan op do sep 08, 2005 5:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jmrules

Bericht door Jmrules »

pagan schreef: Audiobah heeft nog geen enkele goed klinkende sub gemaakt enkel mooi ogende. :roll: Lees even de Duitse ice fora na en verdoe er je geld niet aan. RF, Orion, Lanzar zijn klassiekers. Tegenwoordig las ik tuned-belgium en passio4tuning (beide .be) heel wat over goede nieuwe merken met een goede klank en prijs.

Cheers Pagan
AMEN :D En als je echt veel geld aan een héééééle goede sub wil uitgeven, pak dan gelijk de Adire Brahma :shock:
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

het ligt er aan wat ie ermee wilt doen.
wilt ie keihard gaan of juist heel netjes klinken.
als ie dat weet kun je pas gaan kijken wat voor type woofer en kist dat ie moet hebben.
en dan nog eens niet te vergeten de versterker waar dat ie m mee aan wilt sturen.
je kan wel een woofer van bijv. 1000rms kopen maar als je versterker maar 500rms is dan zal het nooit hard of netjes klinken.
dus hij zal nooit een woofer moeten nemen die zwaarder is als z,n versterker.
allemaal dingen waar je rekening mee moet houden.
Plaats reactie