Vraag over speakerzz etc....

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Vraag over speakerzz etc....

Bericht door Robert-220TC »

Ik heb dit momenteel dr in
achter 2 speakers 360 w (max) pioneer 3 weg
1 sub 1000 w (max) Jbl in 12 inch kist
beide aangesloten op versterker van 4 x 80 w
Voor 2 x jbl 160 w(max) speakers op de radio uitgang

Nu wil ik de achter speakers op de gewone radio uitgang weer zetten
en de voorspeakers op de versterker
2 speakers er voor bij in de deuren en
en de 12 inch kist weg halen en zelf een kist maken van een ander model (aangezien de 12 inch kist niet lekker past in een coupe
Nu is mijn vraag
is dit een verbetering als ik dit zo aansluit of kan je beter een compo set aan de voorzijde maken ipv speakers er bij???
Jmrules

Re: Vraag over speakerzz etc....

Bericht door Jmrules »

Robert-220TC schreef:Ik heb dit momenteel dr in
achter 2 speakers 360 w (max) pioneer 3 weg
1 sub 1000 w (max) Jbl in 12 inch kist
beide aangesloten op versterker van 4 x 80 w
Voor 2 x jbl 160 w(max) speakers op de radio uitgang

Nu wil ik de achter speakers op de gewone radio uitgang weer zetten
en de voorspeakers op de versterker
2 speakers er voor bij in de deuren en
en de 12 inch kist weg halen en zelf een kist maken van een ander model (aangezien de 12 inch kist niet lekker past in een coupe
Nu is mijn vraag
is dit een verbetering als ik dit zo aansluit of kan je beter een compo set aan de voorzijde maken ipv speakers er bij???
Beter één goede compo-set dan 100 marginale coaxiale speakers. Bedenk je het volgende: Een goede speaker kan nog zo'n mooi geluid geven, één klein kraakje of andere vorm van irritant geluid kan het "goede" ongedaan maken. M.a.w je geluid is zo goed als de slechtste speaker....

Verder: Bij voorkeur helemaal géén speakers recht op je HU aansluiten en alle speakers over een versterker (meer een kwestie van geld dan iets anders natuurlijk)

Als laaste: Waar de fuck gebruik je een kofferbak voor? Ik dacht altijd dat er een koffer aan je auto zat voor een reden: een subkist :mrgreen: Ik heb zelf een 12"in een gesloten kist en die is al met al een liter of 35 dus valt nog mee. Een gepoorte kist zou mijns insziens te groot worden maar het komt mooi uit want gesloten klinkt gewoon beter :)
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

respect! :bangin:
Plaats reactie