Diverse vragen over mijn 623
Diverse vragen over mijn 623
Hoi
Ik heb mijn inmekaar gereden deur vervangen door eentje van de sloop (250 km voor gereden maar was het waard). Ben nu klaar voor 200 euro, nieuwe deur en raammechanisme. Ding was nog in mijn kleur ook;)
Nu wachten op die 1800 euro verzekeringsgeld....
1:
Nu wilde ik eventueel het weekend men olie verversen, maatje van me die monteur is checkte de olie via de peilstok en zei dat ie nog redelijk nieuw was omdat ie nog heel lichtbruin was, en nog niet zwart. Klopt dit?
Wil eigenlijk het zekere voor het onzekere nemen, want wanneer de olie voor het laatst ververst is, is niet te achterhalen.
2:
Ik wil een leuker geluid uit men auto. Een open luchtfilter ben ik niet van plan om mee te gaan kloten, om de voor de hand liggende redenen. Ik stop er met de tijd wel een K&N vervangingsfilter in.
Wat doet een katvervanger qua geluid en qua vermogen?
En een eindemper? zou enkel een andere einddemper ook een leuker geluid betekenen? Want ik had onder men Renault 19 16V een remus sporteinddemper gehangen, en daarmee had ik totaal niet meer geluid.
Ik wil een diepe lage brom, die enkel echt herrie maakt bij hele hoge toeren.
3:
Weet iemand nog een leuke set 17inch velgen inc banden te koop staan?
En anders alleen velgen, banden kan ik goedkoop aan komen.
En is een 600 een beetje te verlagen met een goedkopere set veren? Of is het onderstel daar echt te slap voor? Ik kus nu al regelmatig de grond met men voorbumper als ik over een drempeltje ga;)
Ik heb mijn inmekaar gereden deur vervangen door eentje van de sloop (250 km voor gereden maar was het waard). Ben nu klaar voor 200 euro, nieuwe deur en raammechanisme. Ding was nog in mijn kleur ook;)
Nu wachten op die 1800 euro verzekeringsgeld....
1:
Nu wilde ik eventueel het weekend men olie verversen, maatje van me die monteur is checkte de olie via de peilstok en zei dat ie nog redelijk nieuw was omdat ie nog heel lichtbruin was, en nog niet zwart. Klopt dit?
Wil eigenlijk het zekere voor het onzekere nemen, want wanneer de olie voor het laatst ververst is, is niet te achterhalen.
2:
Ik wil een leuker geluid uit men auto. Een open luchtfilter ben ik niet van plan om mee te gaan kloten, om de voor de hand liggende redenen. Ik stop er met de tijd wel een K&N vervangingsfilter in.
Wat doet een katvervanger qua geluid en qua vermogen?
En een eindemper? zou enkel een andere einddemper ook een leuker geluid betekenen? Want ik had onder men Renault 19 16V een remus sporteinddemper gehangen, en daarmee had ik totaal niet meer geluid.
Ik wil een diepe lage brom, die enkel echt herrie maakt bij hele hoge toeren.
3:
Weet iemand nog een leuke set 17inch velgen inc banden te koop staan?
En anders alleen velgen, banden kan ik goedkoop aan komen.
En is een 600 een beetje te verlagen met een goedkopere set veren? Of is het onderstel daar echt te slap voor? Ik kus nu al regelmatig de grond met men voorbumper als ik over een drempeltje ga;)
Re: Diverse vragen over mijn 623
Als je de olie zou moeten vervangen op het moment dat ie zwart is, dan zou dat betekenen dat ik elke 2000 km (fictief getal) olie zou moeten verversen (diesel), en wanneer ik LPG rijd, dat ik dat dan maar elke 100000 km zou hoeven....arthur623 schreef: maatje van me die monteur is checkte de olie via de peilstok en zei dat ie nog redelijk nieuw was omdat ie nog heel lichtbruin was, en nog niet zwart. Klopt dit?
Dus als je het mij vraagt, klopt dit niet!
- Roverforever
- MG-R Freak
Re: Diverse vragen over mijn 623
idd,de olie van een diesel zal veel vlugger zwart zijn dan van benzine of gas;wachten tot de olie van jouw 623 zwart ziet zou ik absoluut niet doen,vervang ze en gebruik kwaliteits olie (best elke 5000km vervangen)Dennis schreef: Als je de olie zou moeten vervangen op het moment dat ie zwart is, dan zou dat betekenen dat ik elke 2000 km (fictief getal) olie zou moeten verversen (diesel), en wanneer ik LPG rijd, dat ik dat dan maar elke 100000 km zou hoeven....
Dus als je het mij vraagt, klopt dit niet!
Bij een benzineauto kun je best wel door bijvoorbeeld te kijken naar de kleur een inschatting maken naar de staat van de olie.
En hoe donkerder de olie, hoe minder goed de olie nog voldoet.
LPG is inderdaad een uitzondering, aangezien er minder vervuiling optreedt tijdens de verbranding. Maar je weet tenslotte of je wel of geen gasinstallatie hebt.
Ook kun je wel een klein beetje voelen of de olie nog goed is. de olie wordt naarmate die ouder wordt wat schraler.
Bij een diesel is de olie na een paar km na het verversen alweer helemaal zwart. (dus hier helpt kijken helemaal niet)
Als je het niet zeker weet gewoon vervangen. (dit zijn tenslotte geen grote kosten)
Neem een bijv. 10W40, semi-synth. van bijv. Mobil en je kunt er gerust weer 10dz km tegenaan lijkt me. (bij normaal gebruik)
En hoe donkerder de olie, hoe minder goed de olie nog voldoet.
LPG is inderdaad een uitzondering, aangezien er minder vervuiling optreedt tijdens de verbranding. Maar je weet tenslotte of je wel of geen gasinstallatie hebt.
Ook kun je wel een klein beetje voelen of de olie nog goed is. de olie wordt naarmate die ouder wordt wat schraler.
Bij een diesel is de olie na een paar km na het verversen alweer helemaal zwart. (dus hier helpt kijken helemaal niet)
Als je het niet zeker weet gewoon vervangen. (dit zijn tenslotte geen grote kosten)
Neem een bijv. 10W40, semi-synth. van bijv. Mobil en je kunt er gerust weer 10dz km tegenaan lijkt me. (bij normaal gebruik)
- Roverforever
- MG-R Freak
De mooiste velgen vind ik de 17 inch velgen van een Rover 75 executive SE dan staan er dikke onder maar is het toch nog steeds origineel Roverarthur623 schreef:ok, thnx.
Heb besloten van de week de olie en het oliefilter te gaan verversen.
Tevens ga ik ff het luchtfilter en de bougies vervangen.
-- Ben nog steeds op zoek naar een leuke einddemper, 17 inch velgen, sideskirts en een bescheiden kofferbakspoiler, dus als iemand iets weet----
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
5 gats. Rover 600 is 4 gatsRoverforever schreef: De mooiste velgen vind ik de 17 inch velgen van een Rover 75 executive SE dan staan er dikke onder maar is het toch nog steeds origineel Rover
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.