Nieuws van 15 juli.... Misschien dan tog nog......

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Nieuws van 15 juli.... Misschien dan tog nog......

Bericht door arjan_m »

Dit las ik net op www.autowe ek.nl

Ik blijf dan toch altijd hopen.......

´Drie kandidaten voor overname MG Rover´
15 juli 2005 · Tekst Nic de Boer


De administrateurs van MG Rover zeggen 3 kandidaten te hebben voor overname van het bedrijf. Daaronder is één Britse partij en zijn er 2 afkomstig uit China.

“We zijn in onderhandeling met 3 verschillende partijen. Alle drie de onderhandelingen zijn in een verschillend stadium,” aldus het accountantskantoor dat is belast met de financiële afwikkeling van het faillissement. Alle partijen zijn geïnteresseerd in de overname van zowel MG Rover als Powertrain, het bedrijf dat de motoren bouwt.
Eén van de kadidaten is alweer het Chinese SAIC-concern dat nu samenwerkt met ex-Ford topman Martin Leach om MG Rover over te nemen. Als het met deze partij tot een akkoord komt, zal hoogstwaarschijnlijk de productie in Longbridge worden hervat en zal er in eerste instantie ruimte zijn voor 1.300 tot 1.600 banen. Daardoor is het plan enthousiast ontvangen door de Britse vakbonden.
Eerder wilde de Britse zakenman David James een poging doen tot overname van MG Rover. Aan het begin van deze week liepen die onderhandelingen stuk. Het SAIC-concern wilde hem geen toestemming geven om sommige delen van het bedrijf over te nemen, die inmiddels in hun handen zijn. Volgens speculaties in James nu weer terug met een nieuw plan en is hij de Britse overnamekandidaat. De tweede Chinese partij zou Nanjing Automobile zijn.
In april raakte Rover failliet nadat overnamegesprekken met het SAIC-concern stukliepen. Bij de MG Rover fabriek gingen toen 6.000 banen verloren.

:mrgreen:

(Ik weet dat niet iedereen enthousiast is over autoblehg... euhm week... maar goed, zonder hoop geen leven)
Max

Bericht door Max »

dit verhaal staat ook al een beetje omschreven bij het andere topic...maar is inderdaad nog hoop voor MG-R, en ik blijf zeker hopen....
Plaats reactie