Lampen met Xenosgas

618 620 623 820 825 827
Mikey

Lampen met Xenosgas

Bericht door Mikey »

Heeft iemand al weleens deze lampjes gezien, ze leveren een vermogen van +/- 100Watt, en er zou Xenosgas inzitten, ze zouden heel erg helder moeten zijn, in de winkels niet te koop maar op het internet kan je er wel een paar vinden, bijv deze

Heel erg lange link ;)

Iemand die ze misschien heeft?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ik heb ze nog nooit uitgeprobeerd, maar ik heb weleens gehoord dat de plastic lensen van de koplamp smelten met lampen van 100W.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

Volgens mij ook zwaar illegaal.....
Ook een optie (maar wel veeeeel duurder) is Xenon lampen achteraf inbouwen.
Bijv. via www.tuningcenter.nl verkrijgbaar:

H1 6000K € 375,-
H4 6000K € 539,-
H7 6000K € 375,-

Vind het erg gaaf, alleen die prijs hé?! :mrgreen:
avdwerf

Bericht door avdwerf »

staan ook op ebay een heel hoop voor nog goedkoper, klinkt aantrekkelijk maar denk niet dat ik het doe hoor, kan volgens mij nooit voor die prijs, dan zal het idd wel gaan smelten ofzo, vertrouw het iig niet
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

Ook op marktplaats worden ze aangeboden.
Ik weet dat er een hoop mensen mee rond rijden zonder problemen, schijnt ook niet warmer te zijn dan de normale lampen.
Moet me er nog eens in verdiepen, maar lijkt me wel gaaf! :D
lex

Bericht door lex »

ik heb uit Duitsland Essenmotorshow die dingen meegenomen het zijn gewone halogeenlampen met schijnt een beetje xenon gas er in en ze zijn niet te vergelijken met de xenon gasontladings lampen die in een BMW/AUDI etc zitten.
De lampen hebben er bij mij een maand ingezeten en de 100 W is echt teveel voor de stekker geweest want die is afgefikt zelfs het glas van de lamp had witte doffe plekken.
Weer 30 euro weggegooid dus koop maar niet hou het gewoon bij Philips of osram als je licht wil in de standaard lampunit.
Beko

Bericht door Beko »

Tja daar moet je wel andere bekabeling voor nemen en om nou xenon lampen te gaan kopen en die erin te bouwen lijkt me een beetje duur geintje.
Maar er zijn wel standaard wittere lampen die wat meer licht geven dan de gewone lampjes, probeer dat eens.

Groet
Beko
pieterrademakers

Bericht door pieterrademakers »

philips heeft ook xenon look lampen met wit licht en blauwachtig stadslich. Dit mag en volgens mij zijn dit dezelfde lampen dus legaal
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ik rijd er al en tijd mee rond.

Het is echt koud wit licht en als ze branden is het niet echt meer licht wat ik zie , alleen het reflekterendvermogen is vele malen groter.
Ik bedoel hiermee dat verkeersborden al oplichten terwijl ze nog een kilometer weg zijn.
En het staat wel leuk overdag die blauwe pitten in je koplampen.

Kortom het is beter maar of het het geld waard is???

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
rover 216

Bericht door rover 216 »

pieterrademakers schreef:philips heeft ook xenon look lampen met wit licht en blauwachtig stadslich. Dit mag en volgens mij zijn dit dezelfde lampen dus legaal
Da heb ik gestoke, geen probleem, ook nie op keuring enzo dus
wangson

Bericht door wangson »

Ik heb de VisionPlus van philips steken...
Vergelijkbaar met de bluevision denk ik
Het verschil met wegmarkeringen, verkeersborden, auto´s aan de kant (die zouden kunne flitsen 8) )zoals hierboven al vermeld is enorm.
Toch wel een aanrader...
Had ik toch wel is een vraag:
ik ben wel geintresseerd in een HID kitje...
maar zijn deze makkelijk te installeren en achteraf ook terug te demonteren... want boren en al zie ik anders al niet zitten :?
arthur623

Bericht door arthur623 »

maat van mij heeft imitatie xenon lampen. Ziet er tof uit, en kosten maar paar tientjes dacht ik. Voorwaarde is wel dat je glazen koplampbehuizing hebt.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Bedoel je met glas de voorkant of de achterkant (reflecterend?) Voor zover ik weet is elke koplamp van glas toch?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
wangson

Bericht door wangson »

Heldere koplampen misschien?
Waar ge zo kunt doorzien zo? :lol:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Mark16v schreef:Bedoel je met glas de voorkant of de achterkant (reflecterend?) Voor zover ik weet is elke koplamp van glas toch?
Ik weet niet hoe 't bij de mk2 is, maar bij de mk3 is 't plastic :?.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
arthur623

Bericht door arthur623 »

yup, en plastic smelt. Mijn 600 heeft wel glas, dus ga ik ooit maar es die xenon lampies inzetten.
Plaats reactie